URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 20 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Foarte mulți s-au întrebat cum e posibil ca, statistic, Bihorul să stea cu salariile la un nivel sub Sălaj, de exemplu, dar totuși la noi să fie pline localurile și prețurile să se apropie de cele din Cluj. Explicația e simplă: în statistici nu sunt cuprinse veniturile nefiscalizate, iar de acest lucru beneficiază din plin nu doar bihorenii, ci în general orice județ care are norocul să aibă o vamă...
Zic şi eu
Adrian Cris
Să fie nici prea tânăr, nici prea în vârstă, dar și în putere, și carismatic, să aibă experiență, dar nu și cicatrici, moderat, dar și însuflețitor, să fie cunoscut, dar nu și cu schelete prin dulap, și mai ales să nu fie membru în niciun partid. Cam ăsta ar fi profilul creionat de popor pentru viitorul președinte.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urma validării alegerilor parlamentare, mandatul Guvernului în funcție încetează și este nevoie de învestirea unui nou Guvern. Președintele României desemnează un candidat la funcția de prim-ministru în urma consultărilor cu partidele politice reprezentate în Parlament. Nu este obligatoriu ca acest candidat să provină de la partidul cu cele mai multe mandate în Parlament, desemnarea lui fiind atribuția exclusivă a Președintelui.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
19 Iulie 2023, 08:01

Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO)

Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) PROIECT CU LIPSURI. Coridorul de mobilitate din Bulevardul Magheru și strada Libertății a fost gândit fără pistă pentru bicicliști și cu reducerea traficului auto la o singură bandă pe sens, cu riscul aglomerării lui. „Vrem să păstrăm o bandă pentru tramvaie, iar trotuarele pentru pietoni”, spune primarul Florin Birta
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Sursa foto: PMO
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Imagine arhivă, martie 2010
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Piața Gojdu. Imagine arhivă, octombrie 2017
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Piața Cetății. Imagine arhivă, 2022
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Piața Cetății. Imagine arhivă, 2021
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Imagine arhivă, martie 2022
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Ne bagă în pământ! Primăria Oradea insistă pe proiectele de realizare a pasajelor subterane, în ciuda criticilor (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproape că nu este stradă importantă care să nu fie spartă. Peste zi, traficul se aglomerează, pornind de la şantierul celor 6 pasaje subterane din pieţele Cetăţii şi Gojdu, spre toate colţurile Oradiei.

Cei care sperau să vadă oraşul "pus la loc" după finalizarea acestora, programată pentru sfârşitul anului, se înşală. "Spre finalul anului viitor vor începe lucrările la pasajul subteran din zona magazinului Crişul şi de la Gară", spune primarul Florin Birta. Lucrările vor dura cam 2 ani, iar orădenii nu se mai pot opune. Decizia a fost deja luată...

"Nu se justifică!"

Primăria a anunţat pentru anul 2024 deschiderea lucrărilor la viitoarele pasaje subterane din Bulevardul Magheru şi de la Gară, estimate la peste 80 milioane lei fiecare. Investiţia va fi finanţată prin Programul Regional Nord Vest 2021-2027, ce va urma actualului Program Operaţional Regional.

Pentru şoferii sătui de aglomeraţie, absorbţia de fonduri europene nu compensează, însă, deranjul. "Cheltuiala nu se justifică. Nici măcar pasajele din Centrul Civic nu meritau făcute. După construirea pasajului Magheru turbogiraţia oricum s-a eliberat", susţine un taximetrist. "Pe Magheru nu mai sunt ambuteiaje. Nu are sens să faci pasaje şi la Crişul, şi la Gară", spune un şofer.

Mai mult, orădenii susţin că municipalitatea s-a orientat greşit. "Primăria lărgeşte la două benzi pe sens strada Meşteşugarilor (foto jos), care era goală, în timp ce pe strada paralelă, Oneştilor, şi pe Podul Sovata se circulă bară la bară", reclamă un alt şofer.

Totul sub pământ!

Consiliul Local a aprobat la finele lunii trecute indicatorii tehnico-economici ai pasajului din zona magazinului Crişul, iar luna aceasta va aproba şi sumele pentru cel din zona Gării, ambele fiind incluse în coridorul de mobilitate Bulevardul Magheru - strada Republicii. Concret, la intersecţia Magheru cu Republicii şi Louis Pasteur, traficul va coborî în subteran, iar tramvaiele vor traversa un sens giratoriu ce va fi amenajat la suprafaţă. Pe viitor, transportul în comun va avea până la gară o bandă dedicată, iar maşinile vor rămâne cu una singură. 

"Traficul se va decongestiona, pentru că autovehiculele nu se vor mai intersecta cu cele care vin dinspre străzile Republicii şi Pasteur", susţine primarul Florin Birta (foto). La gară, traficul va coborî din nou în subteran, iar deasupra va fi amenajată o piaţetă şi un centru intermodal în care se întâlnesc mijloacele de transport în comun pe şosea şi pe linia de tramvai. 

Soluţii similare vor fi aplicate pe culoarul Tudor Vladimirescu, unde vor fi amenajate alte două pasaje, unul sub intersecţia cu Decebal şi unul sub cea cu Oneştilor. Un al treilea pasaj, dar suprateran, va traversa la capătul străzii Meşteşugarilor linia ferată, pentru a face legătura cu drumul spre viitoarea autostradă.

"Au fost dezbătute"

Orădenii sătui de şantiere nu mai au mijloace să oblige Primăria să se răzgândească. "Proiectele viitoarelor pasaje au fost deja dezbătute public", argumentează directorul adjunct al Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, Ovidiu Guler (foto).

Dezbaterile au fost organizate în august 2021, în pandemie şi într-o perioadă de concedii, vizând la grămadă circa 400 de proiecte, în valoare totală de 1,8 miliarde euro, cuprinse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) a Oradiei. "Altă dezbatere nu va mai fi", zice directorul, convins şi el de necesitatea pasajelor: "Studiul de fezabilitate al fiecărui pasaj cuprinde şi un studiu de trafic care justifică amenajarea".

Proiect cu minusuri

La o simplă consultare, studiile de trafic par, însă, făcute doar pentru a confirma necesitatea pasajelor, prevăzută în SIDU.

Chiar şi aşa, la pasajul din faţa magazinului Crişul, singurul cu documentaţia aprobată, realizatorii studiului, firma Vexillum din Satu Mare, au găsit aceleaşi lipsuri remarcate şi de orădeni. Spre exemplu, pista pentru biciclişti care vine dinspre parcul Petőfi Sándor se opreşte la Crişul, "nefiind conectată cu alte segmente ale unei reţele".

La fel, traficul pe Bulevardul Magheru se reduce la o singură bandă pe sens prin instituirea celeilalte exclusiv pentru tramvai, ceea ce, cu tot pasajul, va îngreuna circulaţia. "Este necesară o perioadă de timp, cel puţin un an de zile, astfel încât populaţia să se adapteze modificărilor", spune studiul.

"Trotuarul era prea îngust ca să putem amenaja o pistă pentru biciclişti, iar pe şosea, fiind vorba de un drum naţional, Poliţia Rutieră nu ne-a permis, pentru că era prea riscant", susţine directorul adjunct al DMPFI. Prin urmare, dacă traficul va fi aglomerat, orădenii se vor obişnui să ocolească zona. "La început va fi poate mai greu, dar apoi se va circula bine", spune Guler.

"Vor fi tot timpul cozi"

Adevărul e că amenajarea pasajelor este o decizie politică. Strategiile şi studiile de trafic au fost comandate doar pentru a aduna punctajele necesare atragerii de fonduri europene şi a justifica investiţia. "Dacă viitoarele pasaje s-ar construi pe bani publici, şi nu din fonduri europene, investiţiile nu s-ar justifica", spune Gheorghe Dragomir, conferenţiar la Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică a Universităţii din Oradea.

Specialist în construcţia şi calculul autovehiculelor şi titular la un master în Trafic şi siguranţă rutieră, Dragomir este una din puţinele voci locale autorizate în acest domeniu. "Modelăm cu studenţii studii de trafic pentru diferite intersecţii, dar rezultatele lor rămân în Universitate. Nu ne-a cerut nimeni, niciodată, ajutorul", spune conferenţiarul.

Poziţia sa este clară: "Traficul trebuie comparat cu o instalaţie sanitară. Dacă punem într-un loc o ţeavă mai mare, adică facem un pasaj subteran, apa va circula mai uşor, dar numai pe tronsonul acela. Dacă nu lărgim tot traseul, doar mutăm «dopul» puţin mai departe". 

Altfel spus, pasajele de pe culoarul Magheru nu vor face decât să mute tensiunile din trafic la intersecţiile bulevardului Ştefan cel Mare cu străzile adiacente şi la capătul spre Episcopia Bihor. "Aici vor fi tot timpul cozi de maşini, pentru că traficul se restrânge de la două benzi la una pe sens", zice Dragomir, cu referire la dopurile cauzate de podul CFR de la ieşirea din oraş.

Rămâne cum am stabilit!

În ciuda obiecţiilor, primarul Florin Birta ţine la amenajarea pasajelor. "Putem să le facem pe fonduri europene sau putem să pierdem banii. Când oamenii vor vedea că, folosind pasajele, vor economisi timp pe care îl pot petrece cu familia, nu vor mai exista discuţii", argumentează edilul.

În opinia sa, traficul auto din oraş se va relaxa treptat. "La finalul anului, când se va deschide drumul de legătură spre viitoarea autostradă, şoseaua de centură va deveni un drum interior şi traficul, inclusiv la podul CFR din Episcopia, va scădea". Birta afirmă că inclusiv proiectul lărgirii şoselei la două benzi pe sens sub acest pod este prins în documentaţia de electrificare a căii ferate Oradea - Cluj, aflate acum în lucru.

În plus, primarul consideră că a învăţat ceva din experienţa şantierelor din pieţele Emanuil Gojdu şi Cetăţii, unde lucrările se execută cu oprirea tramvaiului. "La construirea pasajelor viitoare, circulaţia tramvaielor nu va mai fi oprită. OTL are acum în licitaţie achiziţia unui nou lot de tramvaie, din care patru vor fi bidirecţionale", spune Birta, adică vor putea rula înainte-înapoi ca un pendul, ceea ce înseamnă că şantierele vor opri circulaţia tramvaielor doar punctual, în zona unde se lucrează efectiv. Aşadar, orădenii vor îmbătrâni şi trece, dar şantierele vor rămâne...


"Înainte, în Oradea aveam doar intersecţii simple. Treptat, pe măsură ce a crescut traficul, le-am transformat în sensuri giratorii. Acum, în locul lor amenajăm pasaje subterane. La fel e în toată Europa"

primarul Florin Birta


PROMISIUNI DE (MAI) BINE
"Nu se va mai inunda"

Nemulţumirea orădenilor faţă de construirea de noi pasaje are la bază deranjul provocat de săpăturile pentru cele 6 pasaje din pieţele Emanuil Gojdu şi Cetăţii, dar primarul Florin Birta susţine că din 10 septembrie tramvaiele vor reporni, iar presiunea din trafic se va reduce. "Merg zilnic pe şantier. Lucrările sunt în grafic. Pasajele vor fi gata anul acesta şi se va circula mai uşor, chiar dacă amenajarea spaţiilor verzi va rămâne, poate, pentru anul viitor".

Birta susţine că realizarea pasajelor va rezolva inclusiv o parte din problemele de canalizare: "Pasajul Magheru nu a fost niciodată inundat, în ciuda ploilor, pentru că am direcţionat apa pluvială care vine de pe deal spre Crişul Repede. La fel vom face şi la pasajele de la Crişul şi de la Gară". 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
28 Comentarii
populatia Clujului pentru demografi amatori
Am eu un posibil raspuns la intrebarea/nedumerirea demografului de serviciu. A scos cifra de 500.000 exact de unde ai scos-o tu pe cea de 324.000. Daca facem media aritmetica, da bine.
Postat 21 Iulie 2023, 23:25 de DanStefan
...
Bai sandule, Oradea e un sat pe langa Cluj, la nici un capitol nu ne apropiem de Cluj.
Postat 20 Iulie 2023, 14:28 de adi13
KP aka mama Omida
Servus dragă, da rapid ai făcut și Facultatea de Geologie :::::))) ești calificată sau doar blablabla?? Știu ca in Covid te-a ȘoȘocul ::::))))
Postat 20 Iulie 2023, 09:48 de Sandu2100
Petre93
410.000 cu zona metropolitană are Clujul, de unde ai scos tu 500.000? Faci si tu ca și KP numa ea mai pune un 2 și 3 de zero din burtă, știu asa e propaganda altfel nu are aromă, asa va dictează.
Postat 20 Iulie 2023, 09:45 de Sandu2100
Actuala administrație publică locală este nu numai cea mai incompetentă din ultimele trei decenii, dar mai ales parșivă și prăduitoare.
Aleșii orădenilor sunt iresponsabili. Ei nu știu că rolul lor nu este de a conduce după bunul plac treburile orașului, ci de a reprezenta cetățenii și interesele acestora. Edilii actuali sunt miște mercenari puși pe căpătuială, mergând pe ideea politrucilor care se aruncă la proiecte mari și inutile, pentru că din acestea de fac profituri personale, din parandărătul electoral. Iar asta presupune să mimeze dezbateri publice, ca mai apoi să bifeze de fapt ideile puține și fixe pe care le vehiculează. Nu degeaba apare Oradea în topul lipsei transparenței cheltuirii banilor public, publicat recent de Ziarul Financiar. La obiect însă, privind pasajele subterane, e de remarcat că Oradea "plutește" pe două straturi freatice majore și unul secvențial, care permit inclusiv exploatarea geotermală. De aceea există riscul ca, la orice ploaie mai agresivă, orașul să fie inundat și subteranele să fie pline cu apă. Este motivul pentru care, în bazinul Crișului Repede ar trebui interzise toate lucrările care pot amplifica efectele inundațiilor, iar acestea să se facă la la sol sau suprateran. Așa cum se face în orice oraș unde edilii au "țiglele pe casă" și "capul pe umeri". Din păcate proiectanții de specialitate sunt niște amatori, constructorii niște cerșetori, iar aleșii orădenilor niște tâlhari.
Postat 20 Iulie 2023, 08:00 de KP
Într-adevăr nici eu nu le văd justificate.
Are dreptate și omul cu strada meșteșugarilor. Mult mai mult trafic era pe Oneștilor. Și trebuia desființată doar parcarea și ai 3 benzi deja. Probabil că a influențat și amplasarea acolo a blocurilor prima. Dar la Crișul și la gară clar nu-i trafic. Hai că la Crișul mai poți zice că da, că nu știu ce. Câteodată. Da la gară ce? Nu au fost coloane la gară niciodată. Da, au fost accidente atât la gară cât și la Crișul. Și noaptea au fost. Nu știu cum e în prezent da după un accident s-au lăsat semafoarele să meargă noaptea la Crișul. La gară (și nu doar la gară) problema e cum îi făcut sensul giratoriu! Un sens giratoriu nu ar trebui să-ți permită dacă vrei să intri cu 60 km/h în el. Da la gară, dacă vrei să intri cu 60-70 poți, nu te oprește sensul neapărat. Și cum vi de pe berzei nu îl vezi când vine așa cu viteză. La fel și în sensul de pe Ion Bogdan cu Bihorului unde îi doar desenat. La fel pe Aluminei în sens. Fiecare accident îi o tragedie, o problemă pt cine îi nevinovat. Dar nu știu dacă doar că se întâmplă accidente urâte în zonă, trebuie neapărat pasaje! Hai să făcem sensul giratoriu cum e el de la mamá lui nea Birta. Nu să reinventăm noi sensul și să spunem că așa e și în vest. Nu, nu e chiar așa!
Postat 20 Iulie 2023, 07:40 de Vio_427
Drop/sandu
Clujul are 320mii orasul plus vreo 4 sau 5 comune lipte de oras care au 200mii locuitori. Deci vreo 500mii. Tu vezi cata lume e in orice colt a orasului in Cluj... Propaganda ta e penibila. Si in Cluj e multa populatie tanara, activa ce se misca, nu pensionari si asistati ca tine
Postat 20 Iulie 2023, 05:47 de Petre93
Scârbit
::::::::)))))))
Postat 19 Iulie 2023, 23:49 de Sandu2100
Au doua optiuni cu traficul
Suprateran sau subteran. Cum e acum nu mai merge si va fi chiar mai rau. Blocaje peste blocaje. Acest oras nu a fost proiectat pt un trafic intens de autovehicule. A fost proiectat pt un trafic de carute.
Postat 19 Iulie 2023, 23:12 de Timi
Tun-el sa fie 2
Apropo, ati observat ca in fiecare deceniu e ceva la moda? A fost: perioda "sens giratoriu", perioda drumuri express, nu toate chiar fara rost, acum e perioda tuneluri... oare ce urmeaza? Ps.: la atatea pasaje subterane, oare primim o linie de metrou bonus? :))
Postat 19 Iulie 2023, 23:01 de Yzzirider
@Sandu2100
Cand lumea zice ca esti prost, cugeta si stai deoparte. Esti penibil deja. Vin specialisti care explica lucrurile foarte logic, tu sari si vorbesti inpotriva lor de dragul politicului. Profesorul Dragomir si altii au curaj si combat ca specialisti anumite lucruri, vii tu cu parerea invers. Esti hidos. Pana cand politicul va conduce fara specialisti, tara asta va merge tot in jos, oricata bunavointa ar exista uneori.
Postat 19 Iulie 2023, 23:00 de scarbit
Tun-el sa fie?
Fapt e ca traficul e infernal in oras. Dar fapt e ca are si primaria partea lui de vina. Eu personal mai tun minte ca era o perioada, cand de la marginea orasului in MAXIM o ora puteai ajunge in centru, doar cu transport in comun. De exemplu daca pierdeai un tramvai te puteai baza pe urmatorul, care venea in doar cateva minute. "Cineva" a venit cu ideea de a inrari programul tramvaielor, cu cativa ani in urma... rezultatul...? mai multe masini, fiindca daca tu nu te poti baza pe transport in comun, o sa alegi masina, cu siguranta. Nu de tunele, avem nevoie, ci un sistem de transport in comun de incredere. Nu de milioane de euro avem nevoie sa sapam gropi, si sa stricam aspectul orasului, de la Gara pana la Cetate, avem nevoie de acel sistem, cand tu daca erai in fata Garii, sa te poti baza, ca intr-o directie, sau altul in 20 de minute ajungi la Piata Unirii (cand circulau tramvaiele, atat asteptai, in ultima perioada). Benzi separate pt autobuze? De ce daca DEJA ai lini de tramvai?... Lista e lunga..., dar noua "Tun-el" ne trebuie...
Postat 19 Iulie 2023, 22:56 de Yzzirider
Petre93
De crezi tu ca stau tramvaiele Siemens in depou ?? Referitor la Cluj , are 324.000 de locuitori, dar tu mai pui de la tine ::::))))) Oradea nu e metropolă, dar nici Cluj nu a fost.
Postat 19 Iulie 2023, 20:32 de Sandu2100
sandu/drop
Poate sa cumpere 10mii de autobuse, daca nu ai pe cine sa duci cu ele. In Cluj de aiai sunt autobuse multe ca e populatie mare sunt 500mii in zona metro. In oradea sunt nici 200mii, de aia nu merge nici aeroportul. Tu crezi ca daca cumperide 10 ori mai multe autobuse le pui pe traseu sa mearga goale, sa mearga pe minus. Tu spuneai odata ca nu circuli cu masina ca esti prea snob, si la valoarea ta iti pute autobusul. Intelege prostovane ca Oradea nu e metropola care crezi tu, e un orasel vai de el, Cu batrani cu asistati, si salarii minime. Cine vrei sa zboare cu avionul sau sa ai zeci de autobuse unul dupa altul. Nu vezi ca toate sunt goale cand nu e ora de varf. Vai da ce copil prost poti fi, ca ai mintea unui copil de 9 ani, asa gandire puerila ai. Tramvaiele Siemens stau in depou, jumate di autobuse stau in garaj, ce crezi ca din lipsa de autobuse nu circula destule. Vai da mare prostovan poti fi, realizeaza odata ca esti prost si habar n-ai de nimic, drop/ sandu
Postat 19 Iulie 2023, 19:49 de Petre93
asa se intampla cand vii cu proiecte fara dezbateri publice.
da, e nevoie de 2 benzi pe sens acolo. Vrei banda pt transport public (incl. autobuze pe banda de tramvai), bine bine, dar fara sa ajungi la mai putin de 2 benzi pe sens pe bulevardul magheru. Pana la urma tot SMID propune axa ca si inel al centrului istoric, bulevard larg, impreuna cu largirea str. Sucevei/Eroilor Deportati ca o centura a centrului. Acum nu poti sa faci ditamai centura centrului, axa majora urbana, bulevard la o banda pe sens. Poti face banda bus/tram prin desfiintarea parcarilor, nu prin eliminarea unei benzi auto.
Postat 19 Iulie 2023, 19:28 de unu
Petre93
O sa mai cumpere autobuze și apoi o sa fie mai bine, ideea e sa folosești transportul în comun.
Postat 19 Iulie 2023, 18:31 de Sandu2100
Ce va trebuie mah?!!!! Benzi pentru OTL?
Benzi dedicate de autobus se justifica in Cluj, nu Oradea. Care ati fost in Cluj ati vazut cum stau la coada autobusele sa intre in statie, acolo circula unul dupa altul. In Oradea stai jumate de ora pana vine un autobus. Ce benzi de autobuse va trebuie!!!
Postat 19 Iulie 2023, 18:01 de Petre93
Super fluidizare
De la Dedeman Calea Aradului la Nojorid 40 minute! Binee....
Postat 19 Iulie 2023, 15:07 de Jianu
Oras condus de prosti
Banda dedicata mijlocelor de transport se fac in orase mari, unde un autobus sau tramvai vine la minut sau la 2-3 minute unul de celalalt. In Oradea unde stai 10-20min pana vine un mijloc de transport nu se justifica. Artera Magheru-Republicii circula aprox 60mii de masini, e cea mai aglomerata din oras. E un nonsens sa blochezi 60mii de masini pt maxim 100 de tramvaie ce trec pe acolo intr-o zi. Dar exact cum scrie in articol ca "desteptii" din PMO nu consulta expertii in domeniu, ei fac doar ce cere un singur dobitoc, iar restul e tocarea banilor europeni.
Postat 19 Iulie 2023, 13:36 de Mihaita
Drum national
Totusi cum se poate sa transformi un drum national intr-unul care da prioritate mijloacelor de transport in comun iar masinile sa ocupe un loc secundar pe o astfel de portiune de drum avand in vedere importanta acestei artere la nivel de oras?
Postat 19 Iulie 2023, 13:29 de F90
@pino
La bihon au voie sa scrie ca n-au ajuns milioanele? Mue ne-a impus deficit bugetar maxim 4% pib, noua ne iese lejer 6% . Apoi cica ne taie banii. Per aspera ad astra...
Postat 19 Iulie 2023, 13:19 de excalibur
Blocaj in zona pasajului mai degraba decat fluidizare
Bun, benzi dedicate mijloacelor de transport in comun, cei care aleg varianta asta ajung mai repede la destinatie, dar ce se intampla cu cei care au masini si trebuie sa ajunga ori la locul de munca, ori la o programare anume si la ore de varf apar masini de tip scoala care au cel mult 40 km pe ora pe astfel de tronsoane intens circulate, ce se va intampla cu sirul nesfarsit de masini care se va forma in spatele unor astfel de autovehicule? Pentru ca benzi dedicate masinilor de tip scoala nu am vazut sa fie incluse in proiect, deci toti vom merge pe o singura banda fara nici o posibilitate de depasire??
Postat 19 Iulie 2023, 13:11 de F90
Beția.. de putere
Când ți se pune că ești beat, mergi sa te culci. In cazul mai marilor din pmo/cl/cj li se spune că sunt prosti și știu și ei asta, așa că vor continua doar pentru că pot și pentru că.. parandarat. Scârbă maxima!
Postat 19 Iulie 2023, 13:11 de oradeanbihor
birtinezu' & birtasu' mint precum respira! Nici vorba de fonduri UE!
25 de milioane de euro pe minus. Ministerul Proiectelor Europene nu a plătit facturile transmise de primăria Oradea, pentru proiectele în derulare. În această situație se află toate primăriile din țară care au în derulare proiecte finanțate cu fonduri europene. Birtasul a precizat că facturile în valoare de 25 de milioane de euro au fost achitate de primaria Oradea către constructori, „pentru că altfel nu mai continuau lucrările pe care le au”. Banii vor fi recuperați de municipalitatea după ce MIPE își va plăti datoriile, adica la sfantu' asteapta! Concluzia: daca nu-i trimitem in 2024 la plimbare penalii ne ingroapa in datorii pt zece generatii! https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/25-de-milioane-de-euro-pe-minus-ministerul-proiectelor-europene-nu-a-platit-facturile-transmise-de-primaria-oradea-pentru-proiectele-in-derulare-4349599/
Postat 19 Iulie 2023, 12:32 de pinonel
Nu știu....
... cum au prins lărgirea podului C. F. R. de lângă Lidl , căci proiectul de electrificare a trenului e pe relația Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor , iar acel pod e pe linia Oradea - Timișoara.... Cât despre trafic... nici nu mai are rost vreun comentariu....
Postat 19 Iulie 2023, 11:54 de Taxi-driver
betoane sa fie...cat mai multe
las ca aici sunt schimbarile climatice si o sa ajungem sa scoatem betoanele sa plantam copaci peste cativa ani. daca nu creste parandaratul la copaci si spatii verzi la nivelului celui din betoane nu va bine pentru oras in viitor
Postat 19 Iulie 2023, 11:53 de Traian
frumoase...
Frumoase randari, dar adaca nu se rezolva canalizarea+pluvialul ... lac de acumulare se va numi.
Postat 19 Iulie 2023, 10:56 de Christa
Solutii Calea Aradului - Decebal
Mai bine ar cauta solutii pentru Calea Aradului cu Decebal. Nici nu este traficul de zi de scoala si este haos in acel giratoriu. Mai bine ar deschide o parte din strada Primariei la dublu sens - macar pana la Caragiale si sa inchida intrarea de la Decebal spre Iuliu Maniu.
Postat 19 Iulie 2023, 10:07 de ionelul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.779 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON