„Un șoarece s-a plimbat pe mezelurile de la Lidl!”. Un cititor a sesizat BIHOREANULUI situația revoltătoare pe care a întâlnit-o joi dimineața în supermarketul Lidl din incinta Oradea Shopping City.
Șeful Protecţiei Consumatorilor Bihor, Giani Bura, a trimis, în aceeași zi, o echipă de comisari care să facă verificări la faţa locului, aceștia găsind numeroase nereguli, chiar și excremente de rozătoare.
Omorât de clienţi
Cititorului a povestit BIHOREANULUI că şoarele s-a plimbat peste bucăţile de salam şi parizer joi dimineaţa şi a fost observat de mai mulţi clienţi. „Eram vreo cinci oameni acolo. Într-un final l-au omorât doi bărbaţi cu un carton tot de la raionul acela. Nu era niciun angajat prin preajmă, doar casieriţa, care a fost anunţată de incident. Eu am plecat repede, pentru că mă grăbeam, şi nu am apucat să fac sesizare la Protecţia Consumatorilor", a spus clientul Lidl.
Acesta a mai povestit şi că merge adesea la magazinul Lidl din Oradea Shopping City şi că niciodată nu a fost martorul unei asemenea scene.
Amendă de 30.000 de lei și produse oprite
BIHOREANUL l-a contactat pe șeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Giani Bura, care a precizat că nu s-a înregistrat vreo sesizare pe această temă.
Totuși, dată fiind gravitatea situației, el a trimis o echipă de comisari care să facă verificări la faţa locului, în urma sesizării BIHOREANULUI.
După control, magazinul Lidl din OSC a fost amendat cu 30.000 de lei şi a fost închis temporar, joi seară, timp de câteva ore, până la curăţarea zonei afectate.
„În urma verificărilor, s-a constatat că în zonele de sub blaturile inferioare ale agregatelor frigorifice de păstrare/expunere ale produselor se aflau excremente de rozătoare, depuneri de praf, mâzgă, resturi de ambalaje, impurităţi, aspectele sesizate astfel confirmându-se. Ca atare operatorul a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 30.000 lei", a declarat Giani Bura, joi seară, pentru BIHOREANUL.
Pe lângă amendă şi sistarea activităţii, comisarii au dispus şi oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de 160.000 de lei, din zona în care s-au descoperit probleme, inclusiv unde erau excremente de șoarece.
Șeful CJPC a transmis vineri și câteva imagini cu raionul de mezeluri, după ce acesta a fost curățat de angajați.
Controale şi la Penny şi Auchan
Pe de altă parte, comisarii CJPC au mai făcut controale ample la începutul lunii noiembrie la toate magazinele Penny din judeţ, precum şi la Auchan în Oradea.
Penny şi Auchan au fost amendate în total cu 532.000 de lei, potrivit unui comunicat trimis marți de CJPC Bior, printre deficienţele descoperite numărându-se depuneri de rugină, praf şi mizerie la echipamentele din zona de panificaţie, depuneri de gheaţă şi mizerie în zonele frigorifice, precum şi comercializarea unor legume şi fructe alterate, cu depuneri de mucegai.
Cum se face reclamaţie
Persoanele care vor să facă o reclamaţie la Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor o pot face online, pe site-ul anpc.ro, unde trebuie să completeze un formular. Plângerea se înregistrează automat în baza de date şi este transmisă comisarilor CJPC, la final fiind comunicat şi un număr de înregistrare.
„Deşi încurajăm digitalizarea şi utilizarea cu precădere a formularului de reclamaţii online, pentru consumatorii care au dificultăţi în a utiliza această modalitate le stăm în continuare la dispoziţie la sediul din Oradea, str. Evreilor deportaţi nr. 4A1, unde petiţiile se pot depune personal sau pot fi expediate prin poştă", a mai transmis Giani Bura.
De asemenea, consumatorii pot apela pentru consiliere şi informaţii referitoare la modul de depunere a unei reclamaţii la numerele de telefon locale 0377755359, 0259431817, respectiv la Telefonul Consumatorului 0219551.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.