Aproximativ 2.200 de persoane au participat vineri la prima zi a Festivalului Oradea Nights, conform organizatorilor. Festivalul și-a propus în prima sa zi să aducă în fața scenei atât publicul tânăr, căruia i se adresează în principal (elevi și studenți), cât și publicul mai matur, de vârsta a doua, care frecventa cluburile și discotecile în primele decade din anii 2000.
Organizat la Oradea Arena, festivalul a debutat încă de la ora 17 cu BeWitched, după care a urcat pe scenă Erika Isac, înconjurată de trupa ei de patru dansatoare. Artista de 22 de ani și-a exploatat popularitatea în rândul adolescenților, cărora le-a cerut în permanență „Gălăgie!”. Micro-recitalul a cuprins piesele „Femei”, „Bună rău”, „Tupeista” și, evident, succesul „Macarena”, melodia care i-a adus faima națională. La finalul recitalului, „Boo Hoo”, o melodie recent înlăturată de pe YouTube din pricina unor acuze de plagiat.
Azteca și-a pregătit apariția cu două melodii de încălzire de la artiști internaționali înainte să urce pe scenă în uralele publicului. Ajuns cu întârziere la Oradea din cauza unei curse de avion anulate, traperul și-a prezentat scuzele către „frățiori și surioare” pentru reglajele de sunet făcute între două melodii. Apoi, timp de 45 de minute, și-a condus publicul activ din fața scenei ca pe un cor masiv prin discografie – „Sute albastre”, „VVS”, „București”, „Sile”, „Molly” („Melodia care m-a consacrat”, după cum a declarat artistul), dar și hitul „A.Â.”, interpretat împreună cu Patrick și Julia, doi fani tineri aleși din public. Înainte de a încheia cu „Nefiu”, Azteca și-a promovat următorul album, „Înger și demon”, despre care spune că va schimba industria muzicală românească.
Irina Rimes a fost prima artistă a serii care nu a folosit cuvinte vulgare și singura care nu a cântat pe negative. Cu un sound surprinzător de rock alături de trupa ei formată din 2 chitariști un basist și un toboșar, artista din Republica Moldova a adunat maximum de public din prima seară și a dat speranțe că sala s-ar putea umple la un moment dat. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat, în ciuda popularității artiștilor aleși pentru seara de debut a festivalului.
Și Irina Rimes și-a promovat albumul nou, „Origini”, plin de influențe folclorice, dar nu a evitat nici hiturile așteptate de public. „Melodia asta nu e din generația voastră, poate că este doar un pic din a mea”, a spus înainte de hitul „Inima mea bate”, preluat de la o vedetă a anilor 2000, Cristina Rus. Când a început să primească eșarfe din public a fost clar că va urma „Bandana”, urmată de „Bolnavi amândoi” și „Cosmos”, care au beneficiat de cea mai mare participare vocală din partea publicului. Finalul s-a petrecut cu hore în mulțime pe melodia „Ielele”.
Anunțat pentru orele 22:45, Fedde Le Grand a fost amânat până la miezul nopții din pricina unor întârzieri cu transportul spre Oradea. În slotul alocat pentru el a fost mutat DJ Albui, programat inițial pentru after party. În fața unui public deja schimbat demografic față de prima parte a serii (cei tineri au început să plece, probabil și din cauza întârzierii show-ului lui Fedde Le Grand, iar cei de vârsta a doua au început să le ia locul), DJ-ul orădean a pregătit mulțimea pentru întâlnirea cu capul de afiș al serii. Din nefericire, nici măcar pentru acest moment nu s-a putut trece peste o jumătate de sală. Zona V.I.P. a fost ocupată, dar nu supra-aglomerată ca în alte ocazii.
Cu toate acestea, olandezul, secondat de un MC care s-a ocupat de interacțiunea cu publicul, a ținut petrecăreții în mișcare permanentă cu un set de electro house foarte bine coagulat, în care a făcut călătorii de inspirație de la Gigi D’Agostino și Crystal Waters până la Gotye, Daft Punk și Peggy Gou, cu scurte treceri prin chiar prin Rockwell și Beatles. Tunurile de confetti au intrat în acțiune și au adus un plus de strălucire serii. Fedde Le Grand a păstrat pentru final hiturile sale „So Much Love”, „Put Your Hands Up For Detroit” și „Let Me Think About It”, înainte de a dispărea de pe scenă la fel de brusc pe cum a și apărut.
Prima noapte de festival s-a încheiat cu un after party susținut de DJ-ul orădean Vladimir și un back-to-back executat de Apli și Magui.
De remarcat sunetul de foarte bună calitate și scenotehnica foarte spectaculoasă pe partea de lumini. Accesul publicului este permis doar în partea de jos a sălii, unde este de obicei montată suprafața de joc. În tribune accesul este interzis. Minorii sub 14 ani pot intra la festival doar însoțiți de un adult, cei sub 18 ani doar cu o hârtie de acord semnată de părinți. Nu s-au semnalat incidente legate de consumul de alcool sau substanțe interzise ori de tulburarea ordinii și liniștii publice în prima seară. Organizarea standurilor pentru mâncare și băuturi a fost foarte eficientă, fără aglomerație și cu prețuri acceptabile – 8 lei un croissant, 12 lei un espresso sau o doză de Coca Cola, 20 de lei un hot dog, 25 de lei un chicken wrap. A lipsit doar o garderobă pentru haine.
Oradea Nights Festival continuă astăzi, sâmbătă, 2 noiembrie, cu Kaya V, RAFOO, Nouă Unșpe, OG Eastbull, IAN, DJ Mă-ta, Alex Super Beats și Crisstia b2b Robinski.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.