Consiliul Local Oradea aprobat luni, la propunerea primarului Florin Birta, alocarea sumei de 105.000 lei pentru achiziţionarea a două aparate drug-test şi 10 aparate alcool-test.
Poliția a cerut sprijin...
Echipamentele, împreună cu consumabile de încă 6.000 lei, vor fi puse la dispoziţia Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bihor pentru activităţi de prevenire şi combatere a consumului de droguri şi alcool la volan.
„La solicitarea Poliţiei Rutiere, alocăm circa 110.000 lei (n.r. - aparatele, plus consumabilele) pentru achiziţia a două aparate drug-test şi 10 bucăţi de aparate alcool-test pentru a fi folosite în oraşul nostru pentru siguranţa circulaţiei", le-a spus primarul Birta consilierilor locali.
Potrivit proiectului de hotărâre privind rectificarea bugetului local pentru anul în curs, prin care s-a făcut alocarea sumei, măsura a fost luată „pe fondul constrângerilor bugetare cu care se confruntă” IPJ Bihor şi „având în vedere creşterea constatării faptelor de conducere a autovehiculelor sub influenţa substanţelor psihoactive şi a alcoolului".
Bani pentru automatizarea termiei
În cadrul aceleiaşi hotărâri, consilierii locali au mai aprobat, printre altele, automatizarea consumului de energie termică de la 16 instituţii şcolare şi preşcolare orădene printre care colegiile economic Partenie Cosma şi tehnic Traian Vuia, şcolile gimnaziale 11 şi Avram Iancu sau grădiniţele 19, 23, 25 şi 46.
„16 instituţii de învăţământ vor intra în acest program în care vor fi montate automatizări pe reţeaua de termoficare pentru ca după orele de curs sau noaptea să poată fi redusă temperatura în aceste săli de clasă. Celelalte şcoli care nu au intrat în acest program vor intra pe Programul Naţional de Rezilienţă", a spus primarul Birta.
Investiţia, în valoare de 387.000 lei, va fi suportată din fondul de rezervă a municipiului.
În cadrul aceluiaşi HCL consilierii locali au mai aprobat alocarea a 1,4 milioane lei către OTL pentru subvenţionarea facilităţilor oferite către elevii, studenţii şi pensionarii care folosesc mijloacele de transport în comun, precum şi contribuţia de 60.000 lei pe lângă cei 500.000 lei alocaţi de Ministerul Sănătăţii pentru reabilitarea interioarelor Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.