URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Septembrie 2022, 17:11

50 de milioane de lei. Construcţia pasajului peste Şoseaua Borşului are şanse mari să fie finanţată prin PNRR (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Construcţia pasajului peste Şoseaua Borşului spre viitorul terminal intermodal orădean, precum şi a drumurilor colectoare care vor duce la acesta, are 90% şanse să fie finanţată prin PNRR.

20 de pasaje în toată ţara

Consiliul Local, întrunit miercuri în şedinţă extraordinară desfășurată online, a aprobat cu unanimitate de voturi încheierea unui parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru implementarea investiţiei în valoare de 50 milioane lei.

„Sunt 20 de pasaje în toată ţara care se vor finanţa prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Când am aflat această informaţie, m-am dus la CNAIR şi am întrebat: Care sunt condiţiile? Mi s-a răspuns că principala condiţie este ca lucrările să fie finalizate până în 2026, deci proiectul trebuie să fie matur, iar cea de-a doua condiţie este ca pasajul să fie pe un drum naţional. Noi ne încadrăm în amândouă. Viitorul pasaj este în faza de licitaţie a execuției şi în primăvara anului viitor ar putea începe lucrările, iar el traversează DN1, în Oradea, la intrare în România", a explicat pentru BIHOREANUL primarul Florin Birta.

Şanse de finanţare: 90%

Cum proiectul municipalităţii orădene îndeplineşte ambele condiţii, șansele ca acesta să obțină finanțare prin PNRR sunt mari.

„Este puţin probabil ca în ţară să fie 20 de proiecte de pasaje într-o fază mai avansată decât cel din Oradea. Cred că avem 90% şanse ca lucrările să fie finanţate prin PNRR, lucru ce înseamnă că oraşul ar putea folosi cei 50 milioane lei pentru o altă investiţie", a spus Birta.

În faza de licitaţie

După cum BIHOREANUL a mai scris, la licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de construire a pasajului peste Calea Borşului şi a drumurilor colectoare către acesta s-au înscris trei asocieri de firme.

Asocierile sunt reprezentate de Porr Construct (ofertant unic având ca subcontractanţi pe Ritmoteh şi Energotransconsult), asocierea condusă de Procons Group, din care mai fac parte Freyrom şi Construcţii Erbaşu (cu subcontractanţi PE LEKO Construct, Ritmoteh şi Drumuri Orăşeneşti) şi asocierea reprezentată de SSAB-AG din care face parte şi Hydrostroy (cu subcontractanţi Electroaxa, Gazinstal Energy ACA Zoork Project).

Proiectul vizează construirea unui pasaj cu patru benzi peste sensul giratoriu de pe DN1 de lângă parcul industrial cu o lungime de 1.043 metri, a drumului colector lung de 2.220 metri care va intersecta viitoarea şosea de legătură dintre centura Oradea şi autostrada A3 Biharia - Borş şi a drumului de acces, lung de 665 metri, care va face legătura între drumul colector şi viitorul acces la terminalul intermodal.

Lucrările, estimate la 40,4 milioane lei plus TVA, au un termen de finalizare de 16 luni şi urmau să fie finanţate dintr-un credit BEI.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Modelul Iasi
[ https://presshub.ro/mari-proiecte-pe-bani-europeni-ale-primariei-iasi-cad-ca-spicele-236183/ ] ... Mai multe proiecte europene ale Primăriei Iași se împotmolesc pe ultima sută de metri a programării bugetare 2014 – 2020. În unele cazuri, contractele de lucrări sunt reziliate, iar în alte situaţii sunt aşteptate decizii similare. Creşterea preţului la materiale de construcţii se numără printre principalele cauze, dar nu este şi singura. Întârzieri la lucrări au fost cauzate şi de falimentul City Insurance: unii constructori aveau constituită garanţia de bună execuţie la acest asigurator, iar, până la identificarea unei alte societăţi de asigurare, lucrările la unele proiecte au fost de facto abandonate întrucât Primăria nu a putut face decontări. De asemenea, lucrările la un campus şcolar au fost sistate după ce constructorul a intrat în stare de insolvenţă. Acelaşi constructor trebuie să amenajeze şi o grădiniţă. De peste doi ani, Primăria se chinuie să facă şase parcuri: lucrările sunt de mică amploare, iar realitatea din teren este diferită faţă de cea din birourile instituţiei.
Postat 07 Septembrie 2022, 20:52 de excalibur
Niciun Euro nu a fost decontat încă din PNRR.
Cu alte cuvinte, când spui ceva despre "șansa" de a vedea vreo finanțare din PNRR, e indicat să pui alături, preventiv, și cuvântul "zero". PNNR, ca plan european de finanțare, a fost conceput pentru a contrabalansa scăderea radicală a afacerilor firmelor și veniturilor populației din perioada de restricții impuse în perioada "resetării" pe motiv de Sars-CoV2. 2020 a trecut, 2021 la fel, mai e un pic și trece 2022, apoi PNRR nu va mai fi relevant și se va invoca faptul că răzbelul din Ucraina, criza energetică și cea climatică, au lăsat goluri atât de adânci în UE, încât fac nerelevantă finanțarea prin acest program. Așadar, uitați de faptul că se va deconta vreun proiect din marele Plan Național de Redresare și Reziliență.
Postat 07 Septembrie 2022, 19:29 de KP
asta inseamna ca primar sa mai dai din coate in interesul cetateanului
ne amintim de era lui Ianos si Pasztor la consiliul judetean unde au anuntat si ei 2-3 proiecte in decursul mandatului, dar mai toate pe finantare proprie, credit. Nici cand s-a deschis portita la finantare europeana nu voiau sa faca 8 ore de lucru suplimentar pentru a ajusta documentatie si proiecte ca sa economiseasca in interesul bihoreanului vreo 30 de milioane de euro din banii bihoreanului.
Postat 07 Septembrie 2022, 18:03 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON