URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Octombrie 2022, 09:13

Trenurile vor circula cu 160 km/h. CFR SA a atribuit electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj pe cele două tronsoane bihorene

Trenurile vor circula cu 160 km/h. CFR SA a atribuit electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj pe cele două tronsoane bihorene foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania naţională feroviară CFR SA a desemnat câştigătorii licitaţiilor pentru electrificarea şi modernizarea secţiunilor Poieni - Aleşd şi Aleşd - Episcopia Bihor ale căii ferate de la Cluj Napoca la graniţa României cu Ungaria.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, în urma realizării proiectului "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 km/h, iar cea a trenurilor de marfă la 120 km/h.

Pentru secţiunea Poieni - Aleşd (lotul 3 din cele patru în care a fost împărţit proiectul), lucrările de proiectare şi execuţie le va face asocierea de firme FCC Construccion - Gulermak - CCN, contra sumei de 2,117 miliarde lei (fără TVA), iar pentru secţiunea Aleşd - Episcopia Bihor asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzaroti & C SPA - SALCEF SPA, pentru suma de 2,416 miliarde lei (fără TVA).

"Cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii", precizează informarea CFR SA.

Potrivit companiei, durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni (proiectare şi execuţie), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Pe lângă creşterea vitezei de deplasare a trenurilor, proiectul vizează şi modernizarea staţiilor (inclusiv a haltelor de mişcare), modernizarea clădirilor staţiilor de călători (inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale şi ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare), modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemelor de drenaj şi îmbunătăţirea terasamentelor, realizarea unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau implementarea altor soluţii alternative pentru reducerea nivelului de zgomot, construirea unor drumuri de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice), modernizarea instalaţiilor de electrificare, maximizarea capacităţii de tranzit, modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii etc.

CFR SA a desemnat, în cadrul aceluiaşi proiect, şi câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lotului 1, dintre Cluj şi Aghireşu: asocierea Rail Works, formată din firmele Arcada şi Alstom, care produce trenurile de mare viteză TGV din Franţa, pentru suma de 1,6 miliarde lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Film SF
Adică în 3 ani jumate să refacă calea ferată, gări, peroane, cabluri electrice, stâlpi, podețe și alte câte și mai câte?! Cine îi crede? O să pună cablurile sau stâlpii în ăștia 3 ani jumate și să ceară renegocierea condițiilor sau alte artificii de calcul.
Postat 23 Octombrie 2022, 21:38 de Vio_427
Fãrã sperantã in mai bine
Am convingerea cã se va lucra pe bâlbâite precum discursurile premierului si repede precum a reusit presedintele sã punã in aplicare programele pentru România!!!!
Postat 23 Octombrie 2022, 14:03 de iahim
Fac pariu că ...
... nu se va circula cu 160 km/h pe acest traseu nici în în 10 ani de acum înainte. Odată că banii devin tot mai scumpi ... iar ca lucrări nu va avea cine să facă tot ce s-a prevăzut în teorie.
Postat 23 Octombrie 2022, 09:26 de KP
Feliciana propaganda
Ai fost la Vaslui?
Postat 22 Octombrie 2022, 11:24 de Sandu2100
Mizerie
Linii praf. Bălării în gări.. Boscheți la ieșirile din orașe. Restricție cu clătinat tren pe unele locuri. În 8 sept am venit la dormitor. Un frig noaptea. 30 de ani nu s au întreținut. Gări pustii. Dezolant. Cuseta veche dar curata. Foarte scump. Totul e politic. Lucruri făcute...
Postat 22 Octombrie 2022, 10:37 de Feliciana
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON