URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Februarie 2025, 16:34

Încă două clădiri vor fi amenajate în Gara Oradea. Vezi despre ce este vorba!

Încă două clădiri vor fi amenajate în Gara Oradea. Vezi despre ce este vorba! foto: Primăria Oradea
Încă două clădiri vor fi amenajate în Gara Oradea. Vezi despre ce este vorba! foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Urbaniştii municipalităţii orădene au aprobat, la solicitarea companiei Webuild, noi lucrări în incinta Gării Centrale din Piaţa Bucureşti.

Constructorul care şi-a adjudecat lucrările de electrificare a liniei ferate între Episcopia Oradea şi Cluj-Napoca va construi în gara din Oradea două clădiri, dintre care una pentru mentenanţa garniturilor şi una cu destinaţia de centru de electrificare.

„Compania Webuild SPA Milano, Sucursala România, a solicitat şi a primit avizul arhitectului-şef pentru realizarea unor investiţii majore în infrastructura feroviară a municipiului Oradea. Proiectul vizează construirea unei hale de mentenanţă, a unei clădiri anexă pentru butelii, a unei clădiri de electrificare aferente Gării Centrale CFR Oradea (foto jos), precum şi a unei cabine aferente Staţiei CFR Episcopia Bihor", a anunţat luni, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă.

Avizul a fost dat în cadrul şedinţei Comisiei Municipale de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului de joia trecută.

Cu două etaje

Conform comunicatului, atât hala pentru mentenanţa garniturilor feroviare, cât şi clădirea care va găzdui centrul de electrificare din Gara Oradea vor fi compuse dintr-un parter şi două etaje.

În schimb cabina aferentă staţiei CFR din Episcopia Bihor va fi amenajată pe un singur nivel.

Potrivit comunicatorilor municipalităţii compania Webuild şi-a asumat printre altele demolarea clădirilor existente care şi-au pierdut funcţionalitatea, reabilitarea celor existente şi amenajarea celor două noi imobile şi a unei anexe.

Constructorii şi-au mai asumat construirea de pasarele, copertine şi refugii cu structură metalică, amenajarea de rampe şi scări din beton armat şi dotarea peroanelor cu bănci şi coşuri de gunoi, stâlpi de iluminat şi panouri luminoase pentru semnalizare şi ghidare.

Un proiect de două miliarde euro

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de modernizare a staţiei CFR Oradea, cuprinse în cadrul proiectului de electrificare a liniei ferate pe tronsonul delimitat de staţiile Episcopia Bihor şi Cluj-Napoca, au demarat în toamna anului trecut.

Finanţat din fonduri europene, proiectul de electrificare a liniei ferate pe o lungime de peste 166 kilometri, în valoare de circa 2 miliarde euro, au fost împărţite în patru loturi: Cluj – Aghireş, de 30,41 km, Aghireş – Poieni, de 36,53 km, Poieni – Aleşd, de 52,74 km, şi Aleşd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.

Pe teritoriul judeţului Bihor, cele mai spectaculoase lucrări prevăd construirea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea Gării Tileagd, aşa încât autovehiculele care se deplasează pe DJ 767 între Aleşd şi Beiuş să traverseze calea ferată pe sub linii, fără oprelişti, precum şi demolarea gării Velenţa din Oradea şi construirea alteia.

În Oradea vor fi reconstruite cele două poduri feroviare peste Crişul Repede din zona Silvaş, unde pregătirea organizării de şantier este pe terminate, iar pasajul rutier suprateran peste linii care leagă de Bulevardul Ştefan cel Mare străzile Bihorului şi Depoului va fi înlocuit cu un pasaj subteran.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Gara Oradea
Depoul sau atelierul unde se repara vagoane nu se repara? Ambele sunt situate langa cai de acces cu masina sau trotuare. Gardul care da spre strada Depoului, de exemplu, sta sa cada pe toata lungimea lui. Majoritatea placilor sunt rupte sau lipsesc cu totul, asta la 10 cm de parcarea trasata de Primaria Oradea si la 2 metri de trotuarul pe unde trec oameni. Poate dupa un accident se vor agita ca si cum nimeni nu a vazut nimic si putem inchide ochii la toata mizeria care o lasa CFR la vedere in acest oras frumos.
Postat 03 Februarie 2025, 16:50 de Victorvlad12
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON