Urbaniştii municipalităţii orădene au aprobat, la solicitarea companiei Webuild, noi lucrări în incinta Gării Centrale din Piaţa Bucureşti.
Constructorul care şi-a adjudecat lucrările de electrificare a liniei ferate între Episcopia Oradea şi Cluj-Napoca va construi în gara din Oradea două clădiri, dintre care una pentru mentenanţa garniturilor şi una cu destinaţia de centru de electrificare.
„Compania Webuild SPA Milano, Sucursala România, a solicitat şi a primit avizul arhitectului-şef pentru realizarea unor investiţii majore în infrastructura feroviară a municipiului Oradea. Proiectul vizează construirea unei hale de mentenanţă, a unei clădiri anexă pentru butelii, a unei clădiri de electrificare aferente Gării Centrale CFR Oradea (foto jos), precum şi a unei cabine aferente Staţiei CFR Episcopia Bihor", a anunţat luni, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă.
Avizul a fost dat în cadrul şedinţei Comisiei Municipale de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului de joia trecută.
Cu două etaje
Conform comunicatului, atât hala pentru mentenanţa garniturilor feroviare, cât şi clădirea care va găzdui centrul de electrificare din Gara Oradea vor fi compuse dintr-un parter şi două etaje.
În schimb cabina aferentă staţiei CFR din Episcopia Bihor va fi amenajată pe un singur nivel.
Potrivit comunicatorilor municipalităţii compania Webuild şi-a asumat printre altele demolarea clădirilor existente care şi-au pierdut funcţionalitatea, reabilitarea celor existente şi amenajarea celor două noi imobile şi a unei anexe.
Constructorii şi-au mai asumat construirea de pasarele, copertine şi refugii cu structură metalică, amenajarea de rampe şi scări din beton armat şi dotarea peroanelor cu bănci şi coşuri de gunoi, stâlpi de iluminat şi panouri luminoase pentru semnalizare şi ghidare.
Un proiect de două miliarde euro
După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de modernizare a staţiei CFR Oradea, cuprinse în cadrul proiectului de electrificare a liniei ferate pe tronsonul delimitat de staţiile Episcopia Bihor şi Cluj-Napoca, au demarat în toamna anului trecut.
Finanţat din fonduri europene, proiectul de electrificare a liniei ferate pe o lungime de peste 166 kilometri, în valoare de circa 2 miliarde euro, au fost împărţite în patru loturi: Cluj – Aghireş, de 30,41 km, Aghireş – Poieni, de 36,53 km, Poieni – Aleşd, de 52,74 km, şi Aleşd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.
Pe teritoriul judeţului Bihor, cele mai spectaculoase lucrări prevăd construirea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea Gării Tileagd, aşa încât autovehiculele care se deplasează pe DJ 767 între Aleşd şi Beiuş să traverseze calea ferată pe sub linii, fără oprelişti, precum şi demolarea gării Velenţa din Oradea şi construirea alteia.
În Oradea vor fi reconstruite cele două poduri feroviare peste Crişul Repede din zona Silvaş, unde pregătirea organizării de şantier este pe terminate, iar pasajul rutier suprateran peste linii care leagă de Bulevardul Ştefan cel Mare străzile Bihorului şi Depoului va fi înlocuit cu un pasaj subteran.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.