URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Iunie 2022, 15:46

Trei asocieri de firme concurează pentru construirea pasajului peste Calea Borșului, care va duce la viitorul terminal intermodal (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei asocieri de firme concurează la licitația organizată de municipalitatea orădeană pentru atribuirea lucrărilor de construire a viitorului pasaj peste Calea Borșului și a drumurilor colectoare care vor duce la viitorul terminal intermodal din Episcopia Bihor.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, până la termenul limită din 28 iulie și-au depus ofertele: Porr Construct (ofertant unic având ca subcontractanți pe Ritmoteh și Energotransconsult), asocierea condusă de Procons Group din care mai fac parte Freyrom și Construcții Erbașu (cu subcontractanți PE LEKO Construct, Ritmoteh și Drumuri Orășenești) și asocierea reprezentată de SSAB-AG din care face parte și Hydrostroy (cu subcontractanți Electroaxa, Gazinstal Energy ACA Zoork Project).

Lucrările au fost scoase la licitație pentru suma de 49,9 milioane lei, plus TVA, bani pe care municipalitatea vrea să îi acopere dintr-un împrumut BEI de 40,4 milioane euro.

Investiția vizează construirea unui pasaj cu patru benzi peste sensul giratoriu de pe DN1 de lângă parcul industrial cu o lungime de 1.043 metri, a drumului colector lung de 2.220 metri care va intersecta viitoarea șoseaua de legătură dintre centura Oradea și autostrada A3 Biharia – Borș și a drumului de acces lung de 665 metri care va face legătura între drumul colector și viitorul acces la terminalul intermodal.

Termenul de execuție a lucrărilor va fi de 16 luni.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@cititor
de-acord, si la Calea Aradului sau blvd Nufarului cu Centura: s-a pastrat initial loc pentru pasaj trifoi si cu benzi de viraj dreapta ocolind pasajul. Dar s-a facut un pasaj mai simplist si un parc de pump track, sau alte constructii..
Postat 01 Iulie 2022, 03:44 de unu
O soluție inedită?
Intersecțiile nu sunt gândite să fie înțelese din prima. A trebuit să fac variante să îmi dau seama ce rol are sensul giratoriu de sub pasaj, dar tot nu îi văd utilitatea. Seamănă cu conceptul de la Centura Satu Mare, dar acolo bretelele intră direct în sens. Linia continuă nu este suficientă, acolo ar trebui un scuar mai lat, pentru că mulți care vor greși ieșirea de pe drumul expres vor vira la stânga peste acea linie continuă, vor fi accidente mereu până se va rezolva cu niște parapeți din beton care vor strica întreg peisajul.
Postat 30 Iunie 2022, 23:59 de zsizsi
Bineinteles, cu benzi de urcare/coborare ar fi mai ok
Toate pasajele care au facut in intersectii intre drumuri aglomerate, gen iesire catre Salonta via Calea Aradului sau catre Felix via strada Nufarului ar fi trebuit sa fie un pasaj cum se fac la drumuri express/autostrada, fara sens giratoriu si cu benzi de urcare/coborare in pasaj si adio aglomeratie in sens giratoriu... Si in timpul lui Ceasca au facut pasaj cu benzi de urcare/coborare in Rogerius langa podul CFR unde intoarce tramvaiele, numai Bolojan gandeste si in 2022 sa faca pasaj pe hartie ieftina, iar dupa aceea lasa toata lumea sa faca orice langa intersectie sa nici nu mai ai loc in viitor sa corectez pasajul, gen blocurile ANL, drumuri de intrare la Hornbach, benzinarii, spalatorie, etc... da, au facut drumuri de virare la dreapta, dar fiecare incepe numai la 25m de intersectie cu sensul giratoriu si sunt inguste, deci tot astepti in coada si aproape nu foloseste nimeni... Iar noua moda e sa fie totul si ingust sa costa si mai putin, vezi noua pasaj langa cimitir, TIR-urile care merg la EBP2 chinuie acolo ca nu incape...
Postat 30 Iunie 2022, 07:48 de cititor_
nu-s inginer proiectant de drumuri
dar ma intreb, poate ma lumineaza si pe mine cineva, la 3 intersectii, 4 drumuri colectoare (cate 2 pe fiecare parte, unu langa pasaj si unu la 20m de pasaj) si pasaj... practic ai 3 intersectii in 100m si un giratoriu.. nu imi pare cea mai fluenta rezolvare a traficului, ci chiar destul de complicata/incurcata. Iti vine sa zici ca si o intersectie trifoi era la acelasi pret, sau doar cu putin mai scump, indeajuns de putin ca sa se merite... cu pasaj (chiar si pasajul mai lat 6 benzi date fiind intersectarile), cu 4 benzi de urcare/coborare si 4 benzi de viraj dreapta.
Postat 30 Iunie 2022, 00:58 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON