Circuitul banilor dintre Oradea şi Bucureşti este cu sens unic. Adică doar pleacă!
Dincolo de faptul că în decembrie Primăria Oradea a trebuit să susţină plăţile medicilor şi asistenţilor persoanelor cu handicap, plătiţi prin lege de la bugetul central, pentru că alocările au întârziat, municipalitatea are de recuperat de la Bucureşti circa un milion de euro pentru subvenţiile transportului în comun pe ultimii doi ani.
Primăria se judecă cu Ministerul Finanţelor, Ministerul Educaţiei şi cu Guvernul pentru recuperarea banilor datoraţi pentru compensarea transportului gratuit al elevilor prevăzut expres în Legea Educaţiei.
Costurile cu transportul elevilor trebuiau împărţite între bugetul local şi bugetul central în proporţie de câte 50%, dar municipalitatea orădeană nu şi-a primit niciodată suma integrală.
Gaura din buget depăşeşte 2 milioane lei pe an, bani cu care oraşul şi-ar fi putut acoperi alte nevoi.
Procesul nu a dus deocamdată nicăieri. Profitând de faptul că legea vorbeşte de finanţarea transportului "de la bugetul de stat", fără a stabili concret sursa de finanţare, ministerele şi Guvernul îşi pasează în instanţă responsabilitatea între ele, lăsând Oradea cu ochii în soare.
Sau cu varianta de a pune elevii orădeni la plata abonamentului OTL, deşi este gratuit prin lege...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.