URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 05 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Noiembrie 2022, 09:01

Se vor demola case în zona centrală a Oradiei, pentru realizarea unei bretele rutiere dinspre strada Evreilor Deportaţi spre cartierul Nufărul (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul amenajărilor rutiere din zona Pieţei Cetate din Oradea, care include realizarea unui pasaj subteran, va suferi îmbunătăţiri în timpul implementării.

Concret, Consiliul Local Oradea a aprobat joi, la propunerea primarului Florin Birta, amenajarea unei bretele de legătură care va face posibil virajul la dreapta din strada Evreilor Deportaţi către cartierul Nufărul şi strada Gheorghe Costa-Foru, lucru omis în proiectul iniţial.

Viraj spre Nufărul

„Împreună cu colegii de la Direcţia Tehnică şi Direcţia de Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, am studiat proiectul şi am spus că nu este normal ca de pe strada Evreilor Deportaţi să nu poţi face dreapta, plus, în proiectul iniţial, strada Gheorghe Costa-Foru era închisă fără să aibă acces spre zona Nufărul - Cantemir", a declarat primarul Florin Birta în conferinţa de presă care a precedat şedinţa în plen.

Potrivit primarului, viitoarea bretea de legătura ca porni din sensul giratoriu pe actualul amplasament al liniei de tramvai.

„Breteaua de legătură va porni de pe strada Sucevei (n.r. - acum str. Evreilor Deportați). Se va intra în sensul giratoriu de unde se va putea face dreapta spre bulevardul Nufărul-Cantemir, ocolind pasajul, sau dreapta pe strada Costa-Foru", a arătat primarul.

 O lucrare cu demolări

Proiectul implică strămutarea cu câţiva metri, spre strada Costa-Foru, a liniei de tramvai încă nereabilitate, pe amplasamentul căreia va fi construită viitoarea bretea care va înainta pe lângă peretele pasajului subteran spre cartierul Nufărul.

Paralel cu linia de tramvai, vor fi amenajate o pistă pentru biciclete şi un trotuar în continuarea celor amenajate în cadrul coridorului de mobilitate Nufărul - Cantemir.

Astfel, pentru a face loc noilor amenajări, municipalitatea va demola trei imobile cu destinaţie de spaţii comerciale situate în Piaţa Cetăţii spre intersecţia cu strada Costa-Foru.

„Am început discuţiile cu proprietarii şi în luna decembrie vom veni în Consiliul Local cu o variantă ori de expropriere, ori de cumpărare a acelor clădiri", le-a spus primarul Florin Birta consilierilor locali în cadrul şedinţei în plen.

Gata anul viitor

Viitoarea bretea de legătură va avea o lungime de 199 metri şi un termen de finalizare de trei luni. „Toată lucrarea, breteaua de legătură şi pasajul subteran, ar urma să fie gata în vara anului viitor", a spus Birta.

Potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local, valoarea investiţiei este estimată la 14,7 milioane lei şi implică inclusiv costurile cu despăgubirea proprietarilor celor trei imobile care vor fi demolate.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Cand a fost prima stire publicata ci pasajul respectiv mult au sesizat ca trebuie legatura aceea, dar unii au venit ca suntem prosti si cei din primaria stiu mai bine, inclusiv ei au zis asta la peticii trimise
Cu gandire logica, ar fi fost vazuta din start ca legatura aceea lipseste din proiect si a gost si pana acuma una cel mai folosita. Dar asta e cand dai cuiva sa faca un proiect din birou fara sa mearga pe teren sa vada ce si cum. Mai ales ca de 5 ani vorbesc ca vor sa extinde pe Evreilor deportati la 2x2benzi si ei acuma fac un sens giratoriu cu o singura banda. Viziune in viitor si gasirea legaturiile intre proiecte 0. Acele case oricum de 10 ani sta in aer ca vor fi demolate, fratii Micula de atunci tot zic ca vor sa faca un bloc de 20 etaje fix langa linia de tramvai, deci daca fac blocul, nu o sa ai viitor nicio posibilitate de corectie a intersectiei. Dar bine ca dupa mai mult de 1 ani de cand au inceput pasajul au observat ce au zis mult de la bun inceput. Tot asa, daca as vrea sa faca bine si nu numai din megalomanie sa facem cat mai multe pasaje, in Centrul Civic ar fi destule 4 pasaje. Una in locul semaforului care vine dinspre Maniu si merge sub linia de tramvai si strazii Cantemir si urca in fata catedralei, al doilea care coboara dinspre mijlocul turbogiratiei si urca spre Clujului si spre podul Dacia, iar ultimul dinspre Cantemir/Averescu care sa urce langa Gojdu pt cei care vor sa merge spre centru/Cantemir si un pasaj pietonal in locul semaforului cu butoane, chiar una asemanatoare cum a e fata cetatei. Dar neaparat trebuie sa facam cat mai multe pasaje, ca sa aiba firmele ce sa faca si sa mutam totul sub pamant fara posibilitatea de virare, deci nu fac altceva decat sa mute punctele actuale critice unde au mutat si acuma in timpul santierului, in intersectia cu Indepedentei langa Dioda si cu Maniu, se vede su acuma cat de eficient e. Iar pasajul ce au propus saptamana asta pe Vladimirescu fix invers e mai logic, e o prostie ca toata lumea o sa marga spre Centura dinspre centru, si acuma traficul mare e pe axa Onestiilor-pod peste Cris, pe axa aceea e logic un pasaj, mai ales ca e un sens giratoriu si cu Cazaban, cu actuala proiect nu fac altceva numai se muta punctul critic de la sensul de la Penny la sensul cu Cazaban...
Postat 27 Noiembrie 2022, 06:28 de cititor_
Bla Bla Bla
Vin ăștia COMENTATORII de mai jos de mine sa spună ca e trafic in Oraș ::::))) da ce fain, pana acum nu a-ți realizat, nici măcar numărul mașinilor, în rest sunteți deștepți nu am ce spune arhitecți toți cu șef de coloană KP aka CrisDumi :::))
Postat 27 Noiembrie 2022, 01:14 de Sandu2100
PMO in delir
Este cineva responsabil in primăria aia? Băi, până una alta în oraș nu se poate circula pentru că ați blocat voi toate drumurile. Terminați ce ați început. Și respectați proprietatea privată. PNL =PCR
Postat 26 Noiembrie 2022, 20:38 de Pepe
mai bine bogati
pentru a face cinste orasului, strada trebuia sa se numeasca Evreilor Bogati (si Educati). Deportati vor fi cei din pnl, dupa cate porcarii au facut in acest oras, mostenit pe nedrept de aceasta sleahta de impostori si agramati, dar lacomi.
Postat 26 Noiembrie 2022, 20:19 de roger
Lucrările
După cum spuneam ieri, "lucrările" generează alte lucrăăări,ținta sunt casele. Calm down, vor urma și blocuri
Postat 26 Noiembrie 2022, 17:31 de Maikeltroll
Cată prostie...
In Oradea avem sute de strazi neasfaltate fara infrastructură,extinderea intravilanului blocat prin PUG...suntem un oras de 200.000 de locuitori, cu o universitate slabă... si noi facem pasaje de sute de milioane de euro... multa prostie...dar din betoane si sapaturi faci profit bun... spor.
Postat 26 Noiembrie 2022, 15:48 de strada
....
Multe vor rămâne neterminate. Plus penalizări. Fericiți cei cu străzile cu noroi. DAR CE ușor străbați orașul!
Postat 26 Noiembrie 2022, 15:00 de Feliciana
KP aka mama Omida
Tu ne tot spui dar problema e ca tu nu înțelegi ce spui
Postat 26 Noiembrie 2022, 13:04 de Sandu2100
Bretea de ieșire există și acum, nu e nevoie de altceva.
Vă tot spun că liberalii sunt niște măscărici care îl slujesc pe primul bufon al țării, cel care zace prin Cotroceni. Ăștia sunt "deplasați" prin definiție, mai ales când vine vorba de demolat vreo casă ... atunci devin entuziaști chiar. Ultima tâmpenie, marca PNL cu susținere PSD, este plafonul consumului lunar în kilowați ... care dispare la a doua, a treia sau mai știu eu a câta proprietate. Au inventat neisprăviții ăștia ... contorul electric pe familie cum ar veni, ca și când ar fi la purtător, nu pe NLC cum era până acum și cum e normal.
Postat 26 Noiembrie 2022, 12:17 de KP
Demolare case....
Era cazul....pt ca cladirile respective incurca circulatia in zona...erau prea apropiate de linia de tramvai, plus ca nu se putea continua pista de biciclete...Iesire din Costaforu spre Piata tot nu va exista.....doar spre Nufarul...
Postat 26 Noiembrie 2022, 09:44 de cosmin5z
Amintiri cu “turbogiratia”.
De cate adaptari a avut nevoie inainte sa devina functionala? Ca apoi, evident, ca consecinta a stimularii traficului, a lipsei alternativei la automobil, sa se construiasca o salba de pasaje. Ce urmeaza? Bretea la bretea? Pasaj la pasaj? Expres la expres? Inel la inel? Centura la centura? Imagine sa fie! N-ari nimi infrastructura ca Oradie…
Postat 26 Noiembrie 2022, 09:38 de User anonimizat
Ceva normal cand niste imbecili fac proiecte.
Banuiam ca la finalizare urma niste demolari de cladiri in zona parcului pentru a compensa carentele lucrari. Dar uite ca deja incep sa modifice proiectul. Un proiect facut pe genunchi. E de ajuns sa privim proiectul prezentat ca vedem distanta dintre cladirile pietei e dubla ca in realitate, si spatiu mare intre pasaje. In realitate nu ai cum sa aplici ce e in filmarea computerizata. Acum ei descopera ca nu e loc destul. Exact cum e in Nufaru, alta magarie de proiect. Imbecilii astia fac proiecte din pix la terasa cand fostul primar se intalneste cu ei, intalnirea saptamanala pt reducerea cheltuielilor. Si acolo fac ei proiectele astea de doi bani, negandite, fara studii de trafic. Asa e cand un singur om crede ca le stie pe toate. Stati ca msi urmeaza demolari si modificari, cred ca jumate din parc va disparea cu ceva bretele de legatura.
Postat 26 Noiembrie 2022, 09:29 de Petre93
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.564 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON