URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Martie 2022, 07:53

Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO)

Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) DERANJ TOTAL. Lucrările de amenajare a pasajului subteran din Piața Cetății, realizate în proporție de 30%, provoacă ambuteiaje în lanț. Primarul Florin Birta speră ca lucrările la pasaj să nu se suprapună șantierului celorlalte cinci tuneluri care vor subtraversa viitoarea piațetă din fața catedralei ortodoxe și turbogirația, unde e de așteptat ca deranjul să fie de cinci ori mai mare! (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) BLOCAȚI DE ȘANTIER. Lucrările de amenajare a pasajului subteran din Piața Cetății, cu restricționarea circulației la o bandă pe sens, generează ambuteiaje, poluare și nervi. Deranjul va crește de luna viitoare, când constructorii vor începe, la câteva sute de metri distanță, săpăturile la celelalte cinci pasaje subterane din Piața Gojdu. „Lucrările se vor desfășura, ca până acum, sub trafic. Avem noroc că orădenii s-au obișnuit cu săpăturile de aici și evită zona”, spune directorul DMPFI, Marius Moș (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) EVITAȚI! Aproape că nu există arteră importantă din Oradea pe care să nu se formeze ambuteiaje din cauza lucrărilor. Șoferii se plâng de coloanele care se formează pe strada Sfântul Apostol Andrei (stânga), la intrarea pe podul Decebal (mijloc) și în girația de la intersecția cu strada Primăriei (dreapta). „În sensul giratoriu trebuie găsită altă soluție. Înainte să vină tramvaiul se face roșu, iar după ce a trecut apare culoarea galben intermitent. De oriunde ai veni, nu ai niciodată verde”, spune președintele Camerei Taximetriștilor Bihor, Iosif Rad
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
Șantierul Oradea: Peste 350 de lucrări, majoritatea pe bani europeni, vor fi deschise de Primărie, anunțând ambuteiaje în toate cartierele orașului (FOTO) (foto: Ovi D. Pop)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Odată cu venirea primăverii, Oradea devine câmp de lucru. Primăria pune la bătaie un buget de investiţii de 1,2 miliarde lei pentru 600 de obiective, dintre care cel puţin 350 vor deveni şantiere.

"Urmează o perioadă grea. Împreună cu Poliţia Rutieră vom încerca să găsim rute ocolitoare, lucru destul de dificil având în vedere numărul mare de lucrări", avertizează primarul Florin Birta. După 15 ani de şantiere şi investiţii europene, însă, mulţi orădeni s-au cam săturat...

Blocaj total

Dimineaţa între orele 7 şi 9, orădenii care au drum la Primărie pornind din Rogerius sau Nufărul ajung mai repede pe jos decât cu maşina. Pe sensul de mers dinspre Bulevardul Ştefan cel Mare spre centru, pe strada Oneştilor se circulă bară la bară după construirea cartierului de lângă complexul Lotus II, pe Bulevardul Decebal traficul se înfundă într-o groapă săpată pentru înlocuirea unor conducte de apă chiar la intrarea pe pod, iar pe străzile abia modernizate din centru, înguste, cum ar fi Roman Ciorogariu sau Moscovei, traficul înaintează la pas.

În sens invers, pornind dinspre Nufărul spre zona centrală, coada de maşini se întinde pe zeci de metri, blocată de şantierul pentru amenajarea pasajelor subterane de lângă Piaţa Cetate. Rutele ocolitoare, de pe străzi precum cele din noul cartier Ceyrat sau Calea 1 Mai, sunt şi ele aglomerate de şoferii care evită centrul civic. "Nu mai avem pe unde ocoli. Dacă nu plouă sau nu au bagaje, mulţi orădeni aleg să meargă pe jos. Economisesc bani şi în tot atâta timp ajung", spune un taximetrist.

Praf, noroi, deranj...

După mai bine de un deceniu în care oraşul a investit în reabilitări şi modernizări peste 600 milioane euro din fonduri europene, orădenii s-au cam săturat de şantiere. "Dacă e vară şi cald, nu poţi deschide geamul de praf, dacă plouă, se umplu şoselele de noroi, iar dacă îngheaţă, se închid şantierele, dar gropile ţin drumurile blocate", protestează o orădeancă.

Samuel Milian șeful Poliției Locale OradeaReprezentanţii Poliţiei Locale spun că au încercat să facă ordine, dar au prea puţini oameni la prea multe şantiere. "Aplicăm lunar cel puţin cinci sancţiuni între 1.000 şi 2.000 lei pentru maşinile de mare tonaj cu roţi murdare sau bena neacoperită, dar nu se prea vede niciun efect", recunoaşte şeful Poliţiei Locale Oradea, Samuel Milian (foto).

Niciunul dintre constructorii din oraş nu are rampă de spălare a maşinilor cu decantor pentru reziduuri, în care să îşi salubrizeze camioanele la ieşirea din şantier. "Vom cere Primăriei să oblige constructorii prin contract să aibă rampă de spălare a roţilor, altfel n-am făcut nimic", spune Milian.

Pro şi contra

În ce priveşte deranjul din trafic, orădenii au păreri împărţite. "Oradea este un oraş cu străzi înguste, rupt la mijloc de Crişul Repede. Nu ai cum să faci drumuri şi pasaje subterane fără să deranjezi circulaţia", spune preşedintele Camerei Taximetriştilor, Iosif Rad. Catalin Popa, fundatia comunitara oradeaSperă, însă, la vremuri mai bune. "Peste doi ani, când se vor termina pasajele subterane din fostul centru civic, traficul se va limpezi. La fel a fost şi la construirea pasajului pe sub Bulevardul Magheru, iar acum pe acolo se circulă lejer", zice Rad.

Voce a societăţii civile orădene, Cătălin Popa (foto) reproşează municipalităţii lipsa de transparenţă. "Primăria trebuie să se consulte cu specialiştii şi cu orădenii afectaţi de şantiere, pentru soluţii mai bune. Dincolo de ambuteiaje şi deranj, nu e normal să demolezi case ca să faci parcări în locul celor desfiinţate cu ocazia modernizării bulevardului Nufărul, în timp ce peste drum puteai construi o parcare supraetajată pe terenul unor agenţi comerciali", spune Popa.

Critic constant al administraţiei locale, Ioan Horvath, membru al Coaliţiei Rogerius, se declară chiar revoltat. "În 15 ani de şantiere nicio lucrare nu a fost pentru orădean, ci pentru atragerea de turişti! Primăria îmbogăţeşte cârciumarii şi sărăceşte orădenii care suportă costul lucrărilor". Bărbatul dă ca exemplu proiectul pentru reamenajarea Pieţei Bucureşti. "La ce îmi trebuie mie pasaj rutier subteran în faţă la gară când problema transportului feroviar este nerezolvată? Fluidizăm traficul într-o zonă în care nu circulă nimeni!", protestează Horvath.

Val de lucrări... întârziate

Florin Birta primarul OradieiPentru orădenii nemulţumiţi de deranjul din trafic, primarul Florin Birta (foto) are o veste proastă. "Odată cu încălzirea vremii vor începe mai multe lucrări de amploare, majoritatea pe fonduri europene, în toate zonele oraşului", spune edilul.

Primăria va lansa investiţii care trebuie finalizate până la sfârşitul anului viitor, când se încheie actuala perioadă de finanţare 2014-2020, cu "păsuire" până în decembrie 2023. Sumele decontate constructorilor după sfârşitul anului viitor vor fi plătite de orădeni, aşa că şantierele sunt într-o păguboasă întârziere.

"Întârzierile nu au depins de noi. Lucrările pentru trecerea cartierului Nufărul pe încălzire cu apă geotermală sau etapa a treia de reabilitare a reţelelor de termoficare au fost licitate de trei ori până să avem constructor. Au avut de actualizat preţuri tot mai mari la materiale şi de analizat oferte complexe", spune Marius Moş, directorul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională (DMPFI) din Primărie.

Cap la cap, din cele 360 milioane de euro cât însumează contractele din actualul ciclu bugetar european, municipalitatea mai are de executat, în mai puţin de doi ani, lucrări de 220 milioane de euro. Ceea ce ar fi o performanţă!

Şantiere contra-cronometru

Marius Moș sef proiecte europene Primaria OradeaConcret, pe lângă lucrările (de 27 milioane lei) la viitorul pasaj cu două benzi pe sens care va subtraversa zona Pieţei Cetate, realizate de Freyrom în proporţie de 30%, municipalitatea va deschide luna viitoare, la distanţă de câteva sute de metri, şantierul celor cinci pasaje (123,8 milioane lei) care vor subtraversa Piaţa Emanuil Gojdu pentru a asigura fluidizarea circulaţiei prin fostul centru civic. "Lucrările la primul pasaj sperăm să le încheiem în octombrie, iar cele cinci pasaje să le finalizăm până în decembrie anul viitor", spune Marius Moş (foto).

Termenul este aproape nerealist. Câştigătorul licitaţiei, în curs de finalizare, are la dispoziţie 24 de luni pentru proiectare şi execuţie, or până în decembrie 2023 mai sunt doar 21 de luni. "Eu spun că, dacă se mobilizează, constructorul poate termina la timp. Este prematur să ne pronunţăm", spune optimist directorul.

foto: Ovi D. Pop

Nufărul, un şantier 

Dan Cretu sef TermoficareConform evidenţelor DMPFI, de săptămânile viitoare Oradea va fi lovită de un val de şantiere fără precedent, cofinanţate din fonduri europene sau de la bugetul central.

Spre exemplu, Elsaco Electronic şi Energomontaj au de finalizat până în decembrie anul viitor trecerea încălzirii cartierului Nufărul pe un mixt de apă geotermală şi agent termic (89,9 milioane lei), iar Igna Construct trebuie să înlocuiască, printre altele, 46,2 kilometri de reţea magistrală (108 milioane lei) în cadrului celei de a treia etape de reabilitare a termoficării. "Tot cartierul Nufărul va fi un şantier", avertizează directorul comercial al Termoficare, Dan Creţu (foto).

De asemenea, urmează să înceapă construirea unei clădiri noi pentru Grădiniţa 51 aferentă Şcolii Ioan Slavici (3,6 milioane lei), lucrările pentru înlocuirea vechiului cazan din CET cu patru motoare termice performante (157,6 milioane lei), amenajarea spaţiului dintre podul Ladislau şi Sinagoga Zion (19,5 milioane lei) şi reabilitarea termică a zeci de blocuri.

"Le cerem scuze orădenilor pentru deranjul provocat de şantiere, dar dezvoltare fără investiţii nu se poate. Avantajele pe care le vor aduce aceste lucrări oraşului vor demonstra, însă, că sacrificiile din aceşti ani au meritat", asigură directorul Marius Moş. Asta rămâne, totuşi, să o stabilească orădenii, cărora înainte de a le fi mai bine le va fi, o bună bucată de vreme, mai rău...

Foto: Ovi D. Pop


130 DE STRĂZI
"Nu mai vrem peticeli"

Pe lângă lucrările finanţate din fonduri UE, municipalitatea are în plan pentru anul acesta reabilitarea cât mai multor străzi din bugetul propriu. "Infrastructura din centrul oraşului era relativ bună, dar «reţeliştii» au spart carosabilul pentru a face reparaţii la reţelele de apă, canalizare sau internet, după care au acoperit şi au asfaltat gropile. Nu mai vrem peticele. Pe viitor, vom permite intervenţii doar celor care asfaltează toată banda afectată de lucrări", spune directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

Municipalitatea va asfalta străzi centrale precum Principatelor Unite sau Traian Moşoiu şi are pregătită documentaţia pentru reabilitarea a 130 de străzi care vor putea intra în lucru de anul acesta. Printre ele se numără: Făgăraşului (între Universităţii şi cartierul Ceyrat), Francisc Hubic, Caporal Gheorghe Muşat, Ion Vidu, dar şi lărgirea străzii Meşteşugarilor la două benzi pe sens, pe tronsonul dintre intersecţiile cu străzile Oneştilor şi respectiv Lăpuşului.

În plus, Primăria a mai programat, printre altele, modernizarea parcurilor 1 Decembrie, 22 Decembrie, Rectorului, Petőfi şi Libertăţii, inclusiv cu amenajări în lunca Crişului Repede.

Articol publicat în cadrul proiectului Eu Cohesion Funds Impact on People's Live

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
28 Comentarii
macese
A relocat firida 2 m la stânga sau dreapta
Postat 30 Martie 2022, 21:58 de Sandu2100
relocare firida, nu suna cam generalist?
retoric…
Postat 30 Martie 2022, 19:35 de macese
caz concret, luat la nimereala, pe ce s-au dus 10800lei?
https://www.oradea.ro/ fisiere/module_fisiere/38049/ Contract%20de%20lucrari%20-%20Relocare% 20firida%20de%20distributie%20str. %20Slatinei%2027.docx
Postat 30 Martie 2022, 19:29 de macese
macese
Cauta si vei gasi
Postat 30 Martie 2022, 19:25 de Sandu2100
Sandu,
nici nu ma indoiam ca poti. cand faci afirmatii sustine-le. esti vehement in vorbe, mai putin in dovezi. specialist in a intoarce povestea, sa iesi mereu basma curata. nu, nu gasesti pe site-ul primariei decat costurile totale, in detaliu nimic.
Postat 30 Martie 2022, 18:11 de macese
macese
Eu nu am ce sa-ti demonstrez tie, tu trebuie sa-ti demonstrezi. Gasesti pe site-ul primariei. Sau poate ai doleanta sa-ti trimita Birta special
Postat 30 Martie 2022, 17:49 de Sandu2100
Dan Simai,
mi-am permis sa va trimit niste imagini, dovada ca se poate si altfel.
Postat 30 Martie 2022, 14:25 de macese
Sandu,
demonstreaza, pune linkul aici, dar nu asa ca lucrarea x costa y, detailat.
Postat 30 Martie 2022, 12:36 de macese
macese
Totul e transparent
Postat 30 Martie 2022, 12:27 de Sandu2100
Sandu,
nimic nu e transparent. lui Flavius Bunoiu i-au trebuit cativa ani, prin instanta, sa oblige APTOR sa publice listele de plati. se dau sumele finale, detailat nu stie nimeni pe ce se duc. APTOR o platea inclusiv pe nevasta primarului, ca doar a angajat-o la Oradea Heritage.
Postat 30 Martie 2022, 11:37 de macese
Pinonel RCA
Utilizarea tuturor fondurile, e la vedere, ai acces când vrei. Nu te pricepi sa le găsești sau ai o problemă de o alta natura . Vezi ca te cauta Sosocul
Postat 30 Martie 2022, 10:54 de Sandu2100
Oradeanbihor
Exagerezi din nou, pt ca tu ai un pitic si o pitică pe creier.
Postat 30 Martie 2022, 10:12 de Sandu2100
Mulți, da' proști!
Asa suntem noi, oradenii, mulți, da' proști! Numai pe niste proști ii poti minti/pacali de zece ori la rand! A mers vreun pulean peste onor consilierii sa le ceara sa pretinda directiei economice (sa traiesti, gustica!) sa publice un raport cu starea finantelor municipiului, aia REALA? Sa vedem si noi pe ce se duc banii si unde. Sa vedem cum ,,fondurile europene" sunt de fapt birurile nesimtite platite de noi, proștii, sa vedem cum de ani si ani ne sug aceleasi firme de casa ale pnl!
Postat 30 Martie 2022, 05:52 de pinonel
@ sandu
Doneaza-ti si tu casa. Fa o fapta buna: intoarcete de unde ai venit. Poluezi degeaba aerul in Oradea. Nu esti demn de acest oraș.
Postat 29 Martie 2022, 22:43 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Degeaba exagerezi, ca nu toti Orădenii au posibilitatea sa fie expropriati , 0.02% se sacrifica , isi iau despăgubiri, restul are nevoie de aceste lucrari
Postat 29 Martie 2022, 16:13 de Sandu2100
macese
Poti sa pui folie si pe tavan, o renovare necesita dezordine
Postat 29 Martie 2022, 16:05 de Sandu2100
Sandu,
la casa, nu pui parchetul inainte de a reface acoperisul, daca zugravesti pui folie pe jos. chestii simple ce tin de progres.
Postat 29 Martie 2022, 14:56 de macese
@ sandu
Dupa atatea "renovari" sa ne asteptam sa fim expropriati cu totii??? Oare mai are curaj cineva sa cumpere o casa in Oradea? Ca de "cutii de chibrite" si "dezvoltare" e plin orasul!
Postat 29 Martie 2022, 14:43 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Cand îți renovezi casa e mizerie, dupa ce ai terminat e curat si fain, in Oradea din 1990 pana in 2010 nu sa întâmplat nimic, tocmai aici e necesitatea de a avea a se face. In anii '70-80 era mai multe noroaie decat acum. In Vaslui e curat pt ca nu se întâmplă nimic. Si betonul si bolovanul te scapa de noroaie
Postat 29 Martie 2022, 14:12 de Sandu2100
@ sandu
Uita-te in jurul tau: tot orasul e doar noroaie in ultimii ani, probabil de asta iti place. Si mai faci o greseala: una e "beton", alta e "bolovan".. daca tot ai adus vorba :)
Postat 29 Martie 2022, 13:49 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Pai de aia comentezi tu ca Bolojan e beton ( betoneza tot ) pe mine nu ma deranjează betoanele, dar se pare ca tie iti plac noroaiele. Fasca e satul tau, acolo unde intoarce uliu, am fost odată acolo, te-am văzut cum pedalai ca sa ai curent
Postat 29 Martie 2022, 13:32 de Sandu2100
@ sandu
In cazul tau stiu că e o chestiune de adaptare: e ușor sa sari din cizmele de guma direct pe betoanele de la oras, era sa uit: ești fascinat si de luminitele orasului.. te inteleg.. dar trebuie să iți innoiesti buletinul de oras macar de vreo 2 - 3 ori ca sa iasa satul din tine si nici atunci nu e garantat. Apropo: chiar daca as fi venit din Fâsca (sau Pocioveliște) nu mi-ar fi rușine dar te intreb: tu stii unde e Fâșca? macar pe harta :)
Postat 29 Martie 2022, 13:26 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Daca nu te adaptezi si nu te-ai adaptat de când ai aterizat la Oradea de la Fâșca, e cazul sa te muți înapoi, fiecare unde-l trage pamantul
Postat 29 Martie 2022, 12:40 de Sandu2100
oradeanbihor,
a cui sa fie, a celor care iau ca atare tot ce li se livreaza, o inoculare constanta a teoriei ca trebuie facut, asa se face. apoi, ai o revelatie, te documentezi si realizezi ca, nici dracu nu mai stimuleaza traficul prin pasaje si parcari in centru. toti stimuleaza mijloacele verzi, piste de biciclete si mijloace de transport interconectate. comparatia e cu occidentul, nu cu orientul si se aplica oradenilor, putini ramasi. daca nu te plimbi belind ochii in outleturi, realizezi ca unii demoleaza parcari sa faca spatii verzi.
Postat 29 Martie 2022, 12:06 de macese
A cui e Oradea?
Stau și mă intreb: mai este Oradea a oradenilor? De câțiva ani o ținem in șantiere, fără îmbunătățiri vizibile in calitatea vieții (acolo unde lucrările s-au incheiat). Pentru fiecare pietonala, am primit aglomeratie in plus, pentru fiecare realizare am primit câte o restrictie, expropriere sau un cost care anuleaza sau minimizeaza avantajul țintit inițial. Viniturile să se abtină!
Postat 29 Martie 2022, 11:53 de oradeanbihor
Daca nu se fac aceste lucrări
Or sa comenteze deștepții ca nu se face , dacă se face iar comenteaza ca nu se face.
Postat 29 Martie 2022, 11:19 de Sandu2100
"Ziua și proiectul" ne spunea edilul anterior. Promisiuni neonorate.
Se pare că ideile puține și fixe au rolul de a menține firmele "de casă" deschise, indiferent că-i sâmbătă, duminică, sărbători legale ori religioase. Ne mai spuneau atunci edilii că au ajuns la un ritm anual de până-n 250 milioane Euro. Au corectat acum la 360 milioane pe tot "ciclul" ce-i ține 7 ani, plus 2-3 ani de remediere, după ce au tras linia și au concluzionat că suma reală consumată a fost de 4x mai mică din fonduri europene. Restul din credite și contribuții locale. Nu ar fi nicio problemă că la bază stau taxele și impozitele orădenilor. Dar marea băgare-n seamă ține de calitatea precară a acestor lucrări și de dublarea ori chiar triplarea timpilor de execuție. La care se adaugă apoi modificările și refacerile care ridică prețul mult mai agresiv decât rata reală a inflației și calculele inițiale de devize.
Postat 29 Martie 2022, 09:48 de KP
organizarea de santier e principala problema!
despre siguranta nu vorbeste nimeni! e inadmisibil ca o panglica sa desparta un trotuar de o groapa de 1m! panouri si plase de protectie, ce se pot translata de la o lucrare la alta. maturat si spalat trotuarul si carosabilul dupa ziua de munca. cum se intampla prin alte orase best destination…
Postat 29 Martie 2022, 08:05 de macese
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON