URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Martie 2024, 11:25

Protest cu 200 de taxiuri, claxoane și vuvuzele, pe platoul Oradea Arena. Taximetriștii cer mai puține mașini Bolt în oraș (FOTO) 

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Circa 200 de taximetriști orădeni, majoritatea de la Fulger și City, s-au adunat joi dimineața în parcarea Oradea Arena, pentru a protesta, cerând reguli mai stricte pentru transportul alternativ, cum ar fi limitarea numărului de autorizații acordate. Taximetriștii spun că activitatea le-a fost afectată în ultimii ani de la intrarea pe piață a unor servicii ca Bolt și Uber. 

Protestul taximetriștilor a fost autorizat de municipalitate încă de vinerea trecută.

În jurul orei 10, aproximativ 200 de taximetriști au ajuns, claxonând, cu mașinile în parcarea sălii polivalente Oradea Arena, amplasament ales pentru parcarea încăpătoare.

Ei și-au parcat mașinile și apoi și-au pus pe parbrize afișe cu mesajul „Taximetriștii sunt uniți”, primite de la organizatori. Aceștia s-au strâns apoi pe trotuarul de lângă Oradea Arena, sub balconul sălii, pentru a se proteja de ploaia măruntă și rece. Ei au discutat pe grupuri despre nemulțumiri, dar au și atras atenția asupra protestului vociferând ori folosindu-se de vuvuzele. 

„De doi ani, de când a apărut Bolt, activitatea taximetriștilor s-a înjumătățit. Cine, înainte, făcea 4-5.000 de lei pe lună, acum abia face 2.000 de lei”, a explicat, pentru BIHOREANUL, Constantin Hași, organizatorul protestului de joi. 

Taximetriștii orădeni au ținut să își arate astfel solidaritatea față de colegii lor din țară, care protestează de la începutul săptămânii trecute în Piața Constituției din București, circa 30 de persoane intrând de duminica trecută în greva foamei.

Asemenea colegilor din țară, taximetriștii orădeni cer modificarea OUG 49 din 2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturismul, despre care susțin că dezavantajează taximetria și avantajează activitatea de ride-sharing.

Protestatarii cer ca activitatea de transport alternativ să poată fi efectuată doar cu mașini deținute de șoferii Bolt sau luate în leasing și numai pe raza localității în care a fost emisă autorizația, iar doar ocazional spre alte localități.

Această cerință vizează faptul că, la ora actuală, spre deosebire de taximetriști, care sunt legați de localitatea în care s-au autorizat, există mulți șoferi Bolt care migrează din alte orașe spre Oradea. 

De asemenea, taximetriștii cer ca numărul autorizațiilor emise către Bolt și Uber să fie limitate la două la 1.000 de locuitori, adică jumătate din numărul celor pentru taxiuri. „Am ajuns că sunt mai mulți Bolt-iști decât taximetriști. Zilele trecute, erau înscriși pentru atestare doar doi șoferi pentru taximetrie și 140 de conducători auto pentru Bolt”, a reclamat un taximetrist prezent la protest.

În acest context, taximetriștii mai cer ca activitățile serviciilor alternative de transport să se desfășoare doar prin persoane juridice autorizate (PFA-uri). 

Organizatorii protestului din Oradea spun că nu au dorit să încurce traficul prin oraș și, de aceea, au ales să țină manifestația într-o parcare. 

Taximetriștii orădeni au strâns bani, pe care vor să-i trimită colegilor de la București, pentru ca aceștia să-și poată continua protestele.

La București, manifestațiile de acest gen sunt reluate periodic, taximetriștii fiind revoltați de tergiversarea de către guvernanți a modificării OUG 49 din 2019 pe considerentul că aceasta introduce concurența neloială în domeniul transportului de persoane.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Tristule taximetru
Tot ma gandeam daca sa iti raspund sau nu. Cand faci pe cineva "sarac", trebuie sa te crezi mare "avut". Si aici nu se pun doar bani sau proprietăți ci si intelect. Cel din urma iti lipseste. Daca vrei, pe mail putem sa facem schimb de dovezi ale veniturilor (reale, nu ca scrii tu acolo sau editezi poze in paint). Dar ia in calcul ca unii dintre noi poate fac in vreo 3 zile cat faci tu in 30. Si asta stand acasa, cu un telefon sau o tableta sau un laptop. Si asta se poate din cauza intelectului. Legat de asta sunt proprietatile, veniturile lunare, vacante sau concedii (tari de care nu multi au auzit), o putere mai mare de cumparare, masini (observa pluralul) cam de valoarea a 3 taxiuri, etc. si colac peste pupaza, dorinta de alternative si de conditii mai bune, ergo bolt sau Uber (totul din munca 100% declarata, in spatiul privat, la companii din forbes 100). Si tot pe mail daca vrei iti dau un export la toate cursele mele din uber din mai multe tari, in valoare mai mare decat venitul tau lunar. Nu jignesc cu chestii legate de miros de transpiratie, de fumat in mașină in statie, de privilegiul de a opri unde i se erecteaza clientului, grobianism sau gibonism. Dar cand etichetezi pe cineva, ia neuronul ala singur, scutura capul putin ca probabil nu toate sinapsele raman permanent conectate, se plictisesc si ele de rutina...ca viata ta, o rutina fara prea multe schimbari majore.
Postat 10 Martie 2024, 10:14 de poiu
Săracilor....
Se vede din satelit comentariile alternativelor, să nu vă pomenesc aplicațiile, sunteți penibili și acum vreți și voi... prin oraș!!!!! Piața e reglementată prin legi , vin acum olandezii și estonienii să se îmbogățească pe cârca voastră, căci sunteți sclavi pe plantație.... Vreți plata înainte!!!! Am înțeles!!! Ca la curve.... acolo plătești înainte!!! Sau... V-ați dat de gol... Voi sunteți clienți ai OTL-ului căci și acolo plătești biletul înainte....!!! Mă...!!!! Vouă vă miroase mâna a bară de autobuz sau tramvai... Mai ușor cu pianul pe scări....
Postat 08 Martie 2024, 08:18 de Taxi-driver
Depasiti
Fratele meu a lucrat 23 de ani in taxi cand la fulger cand la city.Majoritatea dintre ei lucrau si lucreaza si acum pe masini inchiriate de la cacati de antreprenori care ii fortau sa nu dea bon si erau angajati cu cele mai putine ore posibile. Aproape 70% din activitati si incasari erau la negru. Si in cadrul dispecerilor s-au format mafioti dadeau curse pe comisioane. Si-au facut si ei aplicatie dar vai si-amar. Nu multam, s-au dus timpurile chiar si tiganii (cei mai refuzati de taximetristi) folosesc bolt.
Postat 07 Martie 2024, 16:28 de Robi
legi care limiteaza orice provider de servicii de mobilitate sa nu paraseasca localitatea sunt stupide
mai ales in contextul modern in care nu ai localitatile delimitate clar ci ai suburbii urbanizate lipite de oras, desi nu s-au unit administrativ. Legi de secolul 19 in secolul 21 vor face economia tarii sa ramana inapoiata.
Postat 07 Martie 2024, 15:51 de unu
nu e nevoie de autorizatii. Valoarea autorizatiei de taximetrist e doar accesul in statii de taximetristi. Nu si access special doar ptr platitorul de autorizatie la o piata de clienti.
de ce e nevoie de autorizatie sa fii taximestrist sau sa fii boltist? nu are rost sa constrangi doar firmele sa aiba salar, cat timp Bolt impartaseste cu Fiscul banii virati soferilor, chiar si persoana fizica. Nu e nici o evaziune sau avantaj necinstit. Orice lege invechita care favoriza o industrie pe moarte e buna de inlocuit cu una care permite competitia moderna! De apreciat insa ca nu au vrut sa blocheze traficul in oras, respect taximetristilor civilizati, chiar daca sunt inflexibili la schimbarile moderne rapide dupa ce au investit mii de euro in autorizatia de taximetrist!
Postat 07 Martie 2024, 15:47 de unu
asta e de domeniul cartelului
unde organizatia taximetristilor cer lobby la autoritati sa nu mai fie piata libera si concurenta, da-l in 14 de consumator, nu are nevoie de competitie la preturi, important e lobbyul organizatiei si profitul firmelor de taxi.
Postat 07 Martie 2024, 15:28 de unu
Legea concurentei
Nu a monopolului. Eu vreau sa pot sa aleg cu ce circul, nu cu ce imi impune un taximetrist. Vreau sa circul cu masini curate unde am un cuvant de spus daca nu imi convine ceva. Vreau sa stiu costul cursei in avans, nu cat vrea "maimuta" sau pentru ca ocolește taximetristul, ca asa vrea el, ca el stie "drumul ala mai rapid", drept, mai rapid la facut bani de pe gaste. Cu ce drept dicteaza ei sa fie jumate pe Bolt sau Uber? Au profitat destul de gaste, vorba unui coleg mai jos, sunt destule locuri de munca in parcul industrial. Nu sunt toti la fel, dar numai nu mor pe Coposu la Pelican cand stau dupa ei sa se puna Mihaita primul. Cand nu aveam alternativa si era.musai sa iau taxi, luam pe ultimul, numai de-a dra*u si ambitios. Vorba lui Micutzu "hai fa, da-mi a doua". Sau tertipul "de ce nu ati spus la inceput ca vreti bon?" Dar el zice ca vrea bani cand ma urc in masina? Eh, la Bolt iti zice ca vrea bani inainte sa vina la tine iar factura vine pe mail, legal si curat, transparent. Cunosc persoana cu probleme de sanatate, a rugat sa o duca o distanta mai scurta, a fost refuzata. Vina ei ca nu a sunat la.politie. Hai sa va mai invat una: cum recunosti un taximetrist la bolt? Da reject la cursa daca e prea scurta :))) ce uita ei e ca si noi putem reclama situatiile astea si algoritmul tot pe ei ii dezavantajaza apoi. Hai Bolt, cat mai multe, din toata tara. Numai sa gasesti cand ai nevoie. Ar trebui si ei sa le.ocupe statiile, daca taximetristii vor egalitate. Sa vedem atunci ce mai fac, azi statea unu pe trecerea de pietoni ca era plina statia :) tot de ei, sa ne intelegem, ca daca opreste amarasteanul, se umfla biscuitii in ei si una doua sa aduna haita.
Postat 07 Martie 2024, 14:28 de poiu
Petre93
Nu neaparat,eu circul atat cu bolt cat si cu uber acesta din urma fiind mai scump cu cca.10% si eu tot timpul am facut plata online si niciodata nu mi s-a intamplat sa fie vreo modificare fata de pretul platit.Cat despre taximestristi sunt liberi sa isi schimbe locul de munca,ca vad ca tare li s-a urcat la cap ca la bugetari nu ne convine ceva hopa protest.Fratilor nu va convine mergeti mai departe,ah ca in alta parte se munceste si nu se freaca toata ziua menta e alta poveste.
Postat 07 Martie 2024, 13:54 de Phonyx
@Cristianteofil
Daca nu mergi cu taxiul nu stii pretul. La Bolt iti arata 10 lei iar la finalul cursei platesti 15 lei pe motiv ca s-a schimbat dinamicul, ca cei 10 lei e orientativ. Azi s-a circulat greu prin oras...
Postat 07 Martie 2024, 13:21 de Petre93
Nu stiam de ce circula asa bine in oras...
Sa mai stea acolo mult si bine, ca macar a fost decent traficul din Oradea! PS: traiasca Bolt, stii din start cat platesti, cand vine masina, ce fel de masina, poti sa lasi recenzie etc... ;)
Postat 07 Martie 2024, 12:56 de cristianteofil
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON