Circa 200 de taximetriști orădeni, majoritatea de la Fulger și City, s-au adunat joi dimineața în parcarea Oradea Arena, pentru a protesta, cerând reguli mai stricte pentru transportul alternativ, cum ar fi limitarea numărului de autorizații acordate. Taximetriștii spun că activitatea le-a fost afectată în ultimii ani de la intrarea pe piață a unor servicii ca Bolt și Uber.
Protestul taximetriștilor a fost autorizat de municipalitate încă de vinerea trecută.
În jurul orei 10, aproximativ 200 de taximetriști au ajuns, claxonând, cu mașinile în parcarea sălii polivalente Oradea Arena, amplasament ales pentru parcarea încăpătoare.
Ei și-au parcat mașinile și apoi și-au pus pe parbrize afișe cu mesajul „Taximetriștii sunt uniți”, primite de la organizatori. Aceștia s-au strâns apoi pe trotuarul de lângă Oradea Arena, sub balconul sălii, pentru a se proteja de ploaia măruntă și rece. Ei au discutat pe grupuri despre nemulțumiri, dar au și atras atenția asupra protestului vociferând ori folosindu-se de vuvuzele.
„De doi ani, de când a apărut Bolt, activitatea taximetriștilor s-a înjumătățit. Cine, înainte, făcea 4-5.000 de lei pe lună, acum abia face 2.000 de lei”, a explicat, pentru BIHOREANUL, Constantin Hași, organizatorul protestului de joi.
Taximetriștii orădeni au ținut să își arate astfel solidaritatea față de colegii lor din țară, care protestează de la începutul săptămânii trecute în Piața Constituției din București, circa 30 de persoane intrând de duminica trecută în greva foamei.
Asemenea colegilor din țară, taximetriștii orădeni cer modificarea OUG 49 din 2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturismul, despre care susțin că dezavantajează taximetria și avantajează activitatea de ride-sharing.
Protestatarii cer ca activitatea de transport alternativ să poată fi efectuată doar cu mașini deținute de șoferii Bolt sau luate în leasing și numai pe raza localității în care a fost emisă autorizația, iar doar ocazional spre alte localități.
Această cerință vizează faptul că, la ora actuală, spre deosebire de taximetriști, care sunt legați de localitatea în care s-au autorizat, există mulți șoferi Bolt care migrează din alte orașe spre Oradea.
De asemenea, taximetriștii cer ca numărul autorizațiilor emise către Bolt și Uber să fie limitate la două la 1.000 de locuitori, adică jumătate din numărul celor pentru taxiuri. „Am ajuns că sunt mai mulți Bolt-iști decât taximetriști. Zilele trecute, erau înscriși pentru atestare doar doi șoferi pentru taximetrie și 140 de conducători auto pentru Bolt”, a reclamat un taximetrist prezent la protest.
În acest context, taximetriștii mai cer ca activitățile serviciilor alternative de transport să se desfășoare doar prin persoane juridice autorizate (PFA-uri).
Organizatorii protestului din Oradea spun că nu au dorit să încurce traficul prin oraș și, de aceea, au ales să țină manifestația într-o parcare.
Taximetriștii orădeni au strâns bani, pe care vor să-i trimită colegilor de la București, pentru ca aceștia să-și poată continua protestele.
La București, manifestațiile de acest gen sunt reluate periodic, taximetriștii fiind revoltați de tergiversarea de către guvernanți a modificării OUG 49 din 2019 pe considerentul că aceasta introduce concurența neloială în domeniul transportului de persoane.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.