Primăria Oradea va pune la bătaie 1,5 milioane lei prin procesul de bugetare participativă aferent anului 2022.
Vârsta minimă: 16 ani!
Consiliul Local a aprobat, joi, regulamentul privind modul de desfășurare a procesului de bugetare participativă, potrivit căruia suma maximă alocată pe proiect va fi de 100.000 lei.
La ediția din acest an vor avea drept de vot nu doar orădenii care au domiciliu sau reședință în Oradea, ci și cei care doar muncesc sau învață în municipiu.
Lucru rar, la elaborarea regulamentului municipalitatea a ținut cont de propunerile formulate de un orădean. Mihai Șvab, a propus printre altele ca vârsta minimă a participanților la procesul de bugetare participativă să fie coborâtă de la 18 la 16 ani, dar și publicarea pe platformă inclusiv a proiectelor respinse și a motivelor care au stat la baza deciziei și comasarea proiectelor identice prin consultarea inițiatorilor.
”Chiar dacă au fost propuneri transmise după perioada legală (n.r. 18 martie), le-am luat în considerare pentru aspectele care îmbunătățesc sau clarifică prevederile regulamentului”, a declarat primarul Florin Birta.
Cu începere din 2 mai...
Potrivit noului regulament, procesul de bugetare participativă va fi lansat pe data de 2 mai, iar orădenii vor putea face propuneri până pe 19 iunie.
După cum primarul Florin Birta a mai explicat, proiectele propuse vor trebui să se încadreze în limita a 100.000 lei, pentru a putea fi implementate cât mai rapid. Astfel de „mini-proiecte” ar putea viza, spre exemplu, amenajarea unui spațiu verde, montarea unei mese de ping-pong, a unorbănci sau altele.
Ulterior, în perioada 20 iunie – 3 iulie, proiectele depuse vor fi verificate și validate de o comisie formată dintr-un reprezentant al Primăriei și doi ai societății civile.
Votul online, proces în care orădenii vor trebui să se înscrie pe platformă, va avea loc în perioada 4 iulie – 4 septembrie, iar cel offline se va desfășura în perioada 5 – 25 septembrie. Fiecare orădean va putea vota de două ori, online și offline, un singur proiect dintre cele supuse dezbaterii.
În final, comisia va face „topul proiectelor”, iar municipalitatea le va finanța, în ordine descrescătoare, până la epuizarea sumei totale de 1,5 milioane lei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.