URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
Scandalul începutului de an este, în Oradea, conflictul preotului Ciprian Mega cu episcopul Sofronie Drincec, unul în care ortodocșii, și nu doar ai locului, se împart de o parte și de alta. Preotul, suspendat de la amvon pentru o lună, dar și de la șefia parohiei, iar în plus trimis în „cercetare disciplinară bisericească” cu riscul caterisirii, își acuză ierarhul de păcatul sodomiei, căci l-ar prigoni de dragul unui consilier „iubit”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
12 Aprilie 2023, 16:16

Pasaj suprateran pe DN 1, în Oșorhei: un nou proiect anunțat de Bolojan, votat de Consiliul Județean Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aleșii bihorenilor au aprobat miercuri, în unanimitate, asocierea între Consiliul Județean Bihor și Primăria comunei Oșorhei pentru realizarea unui pasaj denivelat pe DN 1 peste sensul giratoriu care leagă în prezent de șoseaua națională drumul comunal Dc 44 spre Fughiu.

După construirea pasajului, șoferii care merg pe DN 1 nu vor mai intra în girație, astfel că se vor putea deplasa cu o viteză mai mare către și dinspre Oradea.

Asocierea între județ și comună a fost propusă de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și are ca scop, potrivit hotărârii adoptate prin votul tuturor consilierilor județeni, „amenajarea unei intersecții denivelate aferente DJ 767 J” peste girația care leagă în prezent DN 1 și drumul comunal DC 44 Oșorhei - Fughiu.

„Necesitatea acestei intersecții denivelate a apărut ca urmare a altor două proiecte de infrastructură rutieră”, a spus Bolojan în ședința de Consiliu, referindu-se la centura Oșorhei, la care deja se lucrează, precum și la viitorul Inel Rutier Metropolitan.

Ambele viitoare șosele urmează să facă joncțiunea cu DN 1 în zona actualei girații, care are o rază mică și este mărginită de șanțuri, ceea ce obligă șoferii care se deplasează între Oradea și Săcădat să circule cu viteză redusă, fapt care creează ambuteiaje.

„Pasajul ar ajuta atât la decongestionarea circulației imediat ce se realizează centura Oșorhei, cât și la o circulație mai bună după finalizarea inelului rutier metropolitan”, a mai spus Bolojan.

Contractul de asociere între CJ Bihor și comuna Oșorhei presupune realizarea investiției cu fonduri europene, administrația județeană asumându-și obligația de a finanța în acest an studiul de fezabilitate, iar cea comunală de a suporta costurile studiilor tehnice geo, topo, de trafic și altele, după caz.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
KP aka mama Omida
Zici tu multe, dar nu ști ce zici.
Postat 13 Aprilie 2023, 09:37 de Sandu2100
CT
Galerie subterană sper ca se încadrează ::::))))
Postat 13 Aprilie 2023, 09:36 de Sandu2100
Numai habarniștii fac sensuri giratorii cum a fost acesta, de la Oșorhei.
Prostimea adunată în jurul lui Bolojan, când am spus că este cea mai mare greșeală să obturezi circulația pe un drum european atât de aglomerat, în favoarea câtorva șoferi care circulă ocazional din lateral, au strâmbat din nas și au căzut și mai adânc în habarnismul care-i caracterizează. S-au trezit abia acum că există și soluția separării traficului, care trebuia abordat de la bun început în raport de rețeaua zonală și nu doar de o soluție provizorie sau temporară.
Postat 13 Aprilie 2023, 08:36 de KP
Sandu,
Confunzi tunelurile cu pasaje subterane. Tunelurile sunt prin zone greu accesibile, strapung munti sau dealuri, zone de mica adancime, urbane sau extraurbane. Putem face un tunel pe sub Cris, din Gojdu pana in Magheru, nu cred ca are utilitate, doar imagine. Vine moldoveanu cu vaucher (scris deliberat asa sa nu mai am discutii) de Felix si zice, “uiti bre ci au ăști bre, vai ghii mini”.
Postat 13 Aprilie 2023, 08:07 de User anonimizat
E bine cand se construieste sau cand se modernizeaza
Nu e mai bine sa construiesti decat sa nu faci nimic sau sa lasi totul in paragina ? Trebuie insa gandit bine proiectul inainte de inceperea lucrarilor, ca sa nu ne trezim pe urma ca nu s-a construit bine si trebuie refacut. Asta ar insemna pierdere de bani, de timp, efort inutil.
Postat 12 Aprilie 2023, 23:58 de OrbanKula
CT
Pasaje nu se fac in centru sau la limită, se fac tuneluri acolo, cnair nu are cum sa le ia in întreținere acolo, referitor la centura Ecaterina, e doar temporară, preia traficul temporar pana se face o alta centura in spatele dealului care va fi mult mai scumpă, daca cumva in secolul ăsta se termină blestemata de autostradă traficul pe acolo va fi mult mai ușor.
Postat 12 Aprilie 2023, 21:42 de Sandu2100
adi13-bolnăvel
Sa vii maine la 3 si 25 in față la Crișul să-mi dai diploma :::))))
Postat 12 Aprilie 2023, 20:21 de Sandu2100
sandu mincinosu, Pinochio
Sandu2100 prostu satului e primul ce se baga in seama cu mecilitatile lui de postac platit de partid. Merita titlul de sluga, lingaul , postacul numarul 1 din Univers. O sa meriti si tu statuie, langa cea alui Bolojan, banuiesc ca stii pozitia in care vei sta in ansamblul de statui!
Postat 12 Aprilie 2023, 19:42 de adi13
Asta e o idee buna, in perspectiva inelului metropolitan si centurii comunei.
Sandule, nu are nimeni treaba cu pasajele pe si spre drumuri nationale, express, autostrazi, centuri, inele. Problema apare cand se fac la limita centrului, acolo sunt inutile din diverse motive (si pentru ca nu mai poti pasa intretinerea cnair-ului).
Postat 12 Aprilie 2023, 17:52 de User anonimizat
Foarte bine
Aștept criticii inter-stelari sa ne spună ce nu e bine cu pasajul asta :::))))) de ce nu trebuie facut, firme de casă tot tacâmul etc.
Postat 12 Aprilie 2023, 16:54 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON