URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Octombrie 2023, 12:00

Parcările supraetajate. Prostie în stare pură sau dezinteres?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Sunt situații în care orădenii se revoltă împotriva soluțiilor tehnice alese de Primărie la diverse investiții, dar fără să înțeleagă substratul. De exemplu, a fost mare scandal cu străzile din zona Armatei Române lăsate în nămol toată iarna, spre disperarea riveranilor. Numai că acolo Primăria avea și ea partea de dreptate. Proiectul inițial era fără canalizare pluvială și abia după ce s-au obținut bani și pentru aceasta, s-a putut termina lucrarea. Era aiurea ca după ce asfaltează să se trezească că mai trebuie spart carosabilul pentru apa de ploaie.

La fel e și cu pasajele sub și supraterane lansate în forță de Ilie Bolojan. Oamenii se miră, pe bună dreptate, de ce, atunci când s-au făcut acestea, nu s-a luat în calcul și alte treceri adiacente, care abia acum sunt puse pe tapet. Simplu, pentru că pentru ce vrea să facă acum Bolojan nu erau bani. Abia acum s-au deschis axele dătătoare de euroi și, vorba aia, mai bine le facem mai târziu decât niciodată.

Dar să persiști în a face parcări subterane și supraterane atât de înguste încât să nu poți ieși din mașină după ce te-ai băgat între alte două autoturisme mi se pare prostie în stare pură! Să nu-mi vină funcționarul din Primărie cu argumente gen: că așa e caietul de sarcini, că așa e și în Occident, că așa a fost făcut proiectul...

În primul rând, un proiect nu are caracter imuabil, că doar nu e vorba de tablele lui Moise. Tu, ca beneficiar, poți să-l iei de mânuță pe proiectant și să-i spui că vrei parcări mai late, chiar dacă pentru asta vei pierde câteva locuri. Iar experiența le arată clar edililor că oamenii se feresc de aceste parcări tocmai pentru că sunt extrem de greu de folosit. Și nu e vorba de neîndemânarea doamnelor ori de burțile bărbaților.

Marele nostru ghinion este acela că parcările țin de cel mai slab sector al Primăriei, Direcția Patrimoniului Imobiliar, unde timpul dedicat de șefi treburilor publice este limitat, pentru că nu poți să vezi de afacerile private și în același timp să te ocupi și de problemele urbei.

Oare domnul primar Florin Bita nu se întreabă de ce preferă fraierul de orădean să dea 8 lei pe oră pentru o parcare roșie în loc de 3 lei pentru una acoperită? Îi zic eu: pentru că cele roșii sunt trasate foarte generos (cred că occidentalii ar râde de noi când ar vedea cât de încăpătoare sunt), pe când în cele supraetajate parcarea este un calvar.

E păcat că acum, odată cu inaugurarea parcării de pe Iosif Vulcan, se repetă aceeași gogomănie, onor conducerea Primăriei uitând că diavolul se ascunde în detalii, nu numai în proiecte faraonice de infrastructură. Așa că ar fi bine să-și recunoască greșeala și să-i scoată pe slujbași cu bidinelele în mână, să retraseze spațiile. Edilii vor constata că, deși se pierd câteva locuri, se vor câștiga bani mai mulți, pentru că parcarea va deveni mai populată.

P.S. Sper că observațiile mele de mai sus să ducă la lărgirea spațiilor în parcările supraterane și nu la scurtarea parcărilor roșii de pe stradă. Deși nu mă mai miră nimic...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Orădenii, așa prostalăi cum sunt mulți de altfel, înțeleg substratul mult mai bine decât viniturile care au ajuns edili.
"Sunt situații în care orădenii se revoltă împotriva soluțiilor tehnice alese de Primărie la diverse investiții, dar fără să înțeleagă substratul" ... ne spune Bihoreanul.
Postat 16 Octombrie 2023, 15:04 de KP
@cristianteofil=prostie în stare pură!
,,[...]cei care umbla cu tancurile sa plateasca mai mult" Sa stii ca platesc! Mult, mult prea mult! Doua cazuri cu impozitele platite primariei Oradea. Pt un logan cu motor 1.4 se platesc 80 de lei (cu reducere) iar pt un Q7 cu motor de 3.5 se platesc 7050 de lei (cu reducere), adica de 88(!!!) de ori mai mult. O fi Q7 ,,matahala", dar nu-i de 88 de ori mai mare!
Postat 15 Octombrie 2023, 16:28 de ili3
/
Ce ziceti, ca la pasajul de pe Calea Aradului nu s-a facut din start trecere pentru pietoni pentru ca nu erau bani?! Nu v-a tremurat mana cand ati scris enormitatea asta?
Postat 15 Octombrie 2023, 16:05 de 1x1
Cine e cine e
Intrebari peste intrebari. Cine e cine e proiectantul/ARCHITECTUL (caci lui asa i se spune ARCHITECTUL). Cei ce aveti intrebari si considerati un proiect oricare ar fi el in urbea mare ca fiind ,,defectu"- OS mergeti degraba cu gandul/amintirea alunecarii CIUPERCII. Daca veti privi catre cartusul proiectului tehnic veti gasi ceea ce cautati stimati nedumeriti.Adica aceeasi societate PA a lui TD
Postat 15 Octombrie 2023, 11:53 de User anonimizat
Parcari marimi diferite?
Am vazut modelul asta si in SUA si in vestul Europei, practic erau marimi diferite la parcari, mai ales in SUA unde toti umbla cu casa dupa ei (aka Truck-uri si SUV-uri de 2-3 tone). Iar noi ne americanizam tot mai mult (vezi mania cu SUV-urile si la noi). Asadar tare ma tem ca asa au fost proiectate si parcarile de la noi doar ca primaria a uitat sa marcheze corespunzator locurile, care e pt masini mai mici si care pt matahule... Bine, corect ar fi ca cei care umbla cu tancurile sa plateasca mai mult (cum se face deja in Anglia si multe alte tari).
Postat 15 Octombrie 2023, 11:41 de cristianteofil
KP aka mama Omida
Ce fain e la Vaslui, n-a făcut nimic BUZATU, dar a mai si FURAT :::::::::)))))))
Postat 15 Octombrie 2023, 11:41 de Sandu2100
gaz de besapament
dupa '89 , aceasta tara rumunie, a picat pe mana hotilor , escrocilor si jefuitorilor , clasa politica + directorasii/batronasii de 2 bani care intorc nimic comunitatii locale , extragand tot castigul si bunatatea pamantului , de la resurse la oportunitati , scopul lor nefiind altul decat a pauperiza/saraci si mai mult aceste meleaguri , prin diverse metode , una clasica fiind mult si prost sau nefolositor .le inca prevad stralucite cosangvinizari , frati surori si altele ...pana vor ramane singuri
Postat 15 Octombrie 2023, 09:43 de User anonimizat
Mult și prost ...
... tipic ca la liberali, pe banii altora. Măcar social-democrații nu se apucau de construit până ce amplasamentul nu ar fi fost adus în proprietate publică. Teren privat ... construcție privată pe bani publici. Și prost făcut și cu bani furați de la contribuabilii orădeni ... combinație letală.
Postat 15 Octombrie 2023, 07:35 de KP
Normative
Proiectarea se face dupa normative. Executia si receptia la fel. Arhitectura a trebuit verificata de catre un verificator de proiecte. Daca proiectul este bun, inseamna ca a gresit constructorul la marcarea spatiilor. Daca nu a gresit constructorul inseamna ca proiectarea n-a fost conforma. In orice varianta, receptia nu trebuia facuta in aceste conditii: aicea au rol RTE-istul + Dirigintele de Santier + Primaria. Daca toti au gresit si inchis ochii este o problema sistemica. Corectii? Se pot face. Se remarcheaza locurile cu vopsea. Justificare? Se verifica normativele de proiectare, se sesizeaza institutiile statului ca proiectul sa fie adus in conformitate. Solutie? Da, exista, prin dispozitii de santier.. Simplu ca buna ziua. Vrei mai rapid? Vrei sa fii un bun edil? Ia suna constructorul imediat sa trimita un fecior cu o ruleta si un trafalet sa modifice marcajele latite cu 50-75 de cm, sau cat e nevoie. Ce mare filosofie?! Si nu te mai incurci cu actele si birocratia, si toata lumea e multumita.
Postat 15 Octombrie 2023, 00:40 de georgemarian
........
Pe Cazban în cadrul noii piațete s-au făcut și câteva locuri de parcare lângă stația de autobuz.Sunt probabil pt jumătăți de mașină că una întreaga nu poate intra și ieși dintr-un astfel de loc.In general proiectanții cu care lucrează primăria sunt precum titlul articolului (și nu mă refer la nepăsare) habar nu au ce dimensiuni are un om sau o mașină despre raza de bracaj și de alea ce sa mai vorbim.Apropo Iosia (dc tot scriam de zona)și prostie.Stie cineva care eminentă cenușie a proiectat acel mega nod rutier centura Oradea,centura Sântandrei,drum expres,intrare în Oradea și totul da in doua sensuri giratorii.Dupa ce că în oraș și pe centura avem atâtea sensuri giratorii care produc doar ambutoiaje sa proiectezi așa ceva e deja ceva ce trece de prostie iar că edilii se mai și lauda cu acest proiect e deja îngrijorător.Oamenii par deplasați într-o lume paralela unde sunt doar matchabox-uri și figurine lego.
Postat 14 Octombrie 2023, 21:29 de Robert
Parazit
ASTA SE INTAMPLA CAND PRIMARIA ARE SEFI LA PATRIMONIU IMOBILIAR PRECUM CRISTIAN NOROCEL POPESCU , INCOMPETENT DESAVARSIT , DE O RAUTATE INCONTESTABILA SI PUS DOAR PE FACUT NECAZURI SI INCURCATURI ALTORA , REALIZARI ZERO SI SALAR NERUSINAT
Postat 14 Octombrie 2023, 21:00 de Mare_blue17
Dacă ei nu atunci noi.
Soluție simpla în cazul în care nu lărgesc locurile de parcare. La două mașini folosim 3 locuri de parcare.
Postat 14 Octombrie 2023, 17:31 de CivisUlpianum
Cred ca e in stare pura...
...combinat cu ce scrie mai jos. Dar prostia primeaza, din pacate. Nu cred ca are legatura cu neoprotestantismul. Din pacate unii sefi din primarie se auto- supraestimeaza.
Postat 14 Octombrie 2023, 14:35 de Advertorial
Prostie, dezinteres, coruptie, parandarat, incompetenta si peste toate
TAMPENIA unei treimi dintre oradeni, neoprotestanti in majoritate, nucleul dur al birtinezului! Nu in ultimul rand s-a ajuns aici (si) datorita deal-ului dintre ciuma galbena si magistrati. Eu nu stiu in ultimii 25 de ani sa fi fost plimbat in catuse vreun sef IN FUNCTIE din primaria Oradea sau din cj Bihor! Daca a indraznit vreun parchetar sa deranjeze pe vreun membru al gastii a venit curtea de apel si l-a albit. Asta este IMPUNITATEA, orice faci nu raspunzi in fata legii!
Postat 14 Octombrie 2023, 12:20 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON