URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Februarie 2024, 16:31

Oradea Transport Local anunță modificări semnificative în circulația tramvaielor, pentru a răspunde cerințelor călătorilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea Transport Local (OTL) aduce modificări substanţiale în circulaţia tramvaielor, urmărind să răspundă nevoilor exprimate de călătorii săi fideli. După reluarea circulaţiei cu tramvaie în septembrie anul trecut, am luat în considerare feedbackul şi sugestiile primite de la călători şi am iniţiat un proces de evaluare şi optimizare a serviciilor noastre.

În urma unei perioade experimentale, timp în care am colaborat cu o firmă specializată şi am analizat îndeaproape nevoile călătorilor noştri, OTL anunţă unele modificări semnificative. Aceste schimbări vizează îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi oferirea unei experienţe de călătorie mai plăcute şi mai eficiente.

Începând de luni, 19 februarie 2024, vom implementa următoarele modificări:

1. Optimizarea traseelor: Vom introduce 8 trasee (cu linii directe şi linii circulare) pentru a facilita conexiunile între punctele cheie din oraş și reducerea duratei călătoriei.

2. Modificarea intervalului de succedare a tramvaielor: Vom reduce semnificativ perioadele de aşteptare în staţii, astfel încât sosirile se vor succeda la 3 - 6 minute în orele de vârf din zilele lucrătoare cu şcoală.

3. Schimbarea şi simplificarea denumirii liniilor: Pentru a veni în ajutorul tuturor călătorilor, vom simplifica şi ajusta denumirile liniilor, pentru o mai bună înţelegere a traseelor.

Aceste modificări vor intra în vigoare de luni 19 februarie 2024, odată cu vacanţa elevilor, pentru a oferi călătorilor posibilitatea să se acomodeze cu noile trasee. În plus, pentru a uşura acomodarea călătorilor cu noile trasee, în perioada următoare vom reveni cu informări pentru fiecare linie în parte pe canalele noastre de comunicare din mediul online (aplicația OTL Oradea, www.otl.ro, Facebook, Instagram).

Ne dorim să aducem un plus de confort şi eficienţă călătoriilor dumneavoastră şi suntem bucuroşi să răspundem nevoilor exprimate de comunitatea noastră. Continuăm să lucrăm pentru a asigura o experienţă de călătorie plăcută şi sigură pentru toţi locuitorii oraşului nostru drag.

Pentru mai multe informaţii şi actualizări, vă rugăm să urmăriţi paginile noastre de social media şi website-ul oficial.

Iată denumirile liniilor şi traseele optimizate: 

Linia 1: Pod CFR – Olosig – Gara Centrală – Emanuil Gojdu – Piaţa Unirii – Decebal – Olosig – Pod CFR

Linia 2: Ioşia – Calea Aradului – Piaţa Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Ioşia

Linia 3Pod CFR – Olosig – Decebal – Piaţa Unirii – Emanuil Gojdu – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR

Linia 4: Nufărul – Piaţa Cetăţii – Casa de Cultură – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR (şi retur pe acelaşi traseu)

Linia 5: Nufărul – Salca – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Decebal – Olosig – Pod CFR (şi retur pe acelaşi traseu)

Linia 6: Nufărul – Dimitrie Cantemir – Casa de Cultură – Piaţa Unirii – Biserica Emanuel – Calea Aradului – Universitate – Ceyrat – Salca – Nufărul

Linia 7: Nufărul – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Piaţa Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Nufărul

Linia 8: Pod CFR – Sinteza – Pod CFR

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Vineri 13
Ai si tu dreptate... Eiffel, care era industrias in confectii metalice, a trebuit sa se roage de 5 bancheri ca sa-i finanteze turnul. Ca e o prostie, fara rost, bla,bla. Dupa aia a fost simbolul Parisului si a Frantei, forever. Napoleon a cistigat multe batalii, dar a ramas in istorie cu infringerea de la Waterloo. Te legi de chelia lui...
Postat 15 Februarie 2024, 15:25 de excalibur
Dezvoltare ce mai
De cand si-a bagat pixul atotstiutorul chel, a scazut de 3 ori nr de calatori. Aproape jumate din spatiile comerciale din centru stau goale din lipsa de vad comercial, nu mai vezi lume prin marele Mall ce trebuia sa fie centru. Nici barurile nu o duc mai bine. In curand mai scade de 3 ori , si chelul mai vrea tram trenuri care sa duca aerul din Toboliu in Oradea. Aeroportul l-a falimentat, si exemplele continua. Acum mai vrea banda dedicata pe axa pod Dacia -Gara ca sa mearga cine? Aplaudacii ?
Postat 15 Februarie 2024, 14:21 de vasi13
Nu-mi vine să cred...
În 6 februarie la articolul ,, Hai tramvai.... '' am comentat că ar trebui renumerotate traseele, să nu mai fie cu N și R... De la 1 la 8 și uite ce repede s-au mișcat.!!! Bravo!!!!!
Postat 15 Februarie 2024, 09:13 de Taxi-driver
Numarotare e nelogica...
De ce fosta 1R si 1N nu e atunci 1 si 2, ca fac aceeasi cerc, numai in sens inversa. Iar ca din Nufarul ai 3 linii care merge spre Aradului, dar niciun care merge direct spre Cantemir - Centru - Decebal e interesanta. Toate scoliile sunt in centru sau in Decebal, spre Calea Aradului in afara de blocurile Prima si Oradea Arena ce mai e? Oamenii nu la cumparaturi merg cel mai des, merg la lucru sau la scoala
Postat 15 Februarie 2024, 08:51 de cititor_
Interesant momentul ales…
Transportul in comun e deficitar de ani buni, nu vreau sa cred ca imbunatatirea are legatura cu anul electoral, ci cu perspectiva reabilitarii Bulevardului Magheru (care cu o banda pe sens e sinucidere curata in conditiile unui transport in comun carent, a altor solutii alternative automobilului care sa produca diminuarea numarului acestora in trafic).
Postat 15 Februarie 2024, 07:45 de User anonimizat
Hm
Buna seara! Cu speranțe aștept aceste modificări ,și curios ce și cum va fii într-adevăr aplicat sa nu mai pierdem vremea in statia de tramvai și autobus ce pentru ce plătim sa fin respectat și eventual sa nu fie nevoiți să avem gânduri tranzite fata de conducerea OTL probabil ei nu favorizează transportul local comun
Postat 14 Februarie 2024, 21:14 de levente49
@KP
"S-au trezit și "birtinezii" după atâția ani, să facă studii de mobilitate ... ... așa cum se făceau anual, înainte de 2008, pentru actualizarea constantă a indicatorilor de utilizare a transportului public. "Neterminații" însă o să facă, ca de obicei, kaka praf." Putem vedea undeva rezultatele studiilor de mobilitate din anii dinainte de 2008? Ca vad ca esti obsedat de acest an la fel ca de nemernicii de liberali. Inca un domeniu in care esti cel mai bun din oras cu scoala postliceala de transport local. Asta daca ai liceu. Pe bune, cred ca ai nevoie de un consult de specialitate la un spital specializat de pe str. Louis Pasteur.
Postat 14 Februarie 2024, 21:08 de Biggie
OTL, puneti afise mari in statiile de tramvai cu noile trasee in scris. multumim!
e binevenita imbunatatirea traseelor de travai si noua numerotare a lor, felicitari pentru initiativa! >>> observatii: linia 3, 5 si 7 - adica acelea care trec prin Decebal urmeaza a fi desfiintate cand incep lucrarile la subpasajele din zona Vladimirescu. estimez ca linia 4 va fi cea mai folosita, mai ales de catre turistii care vin la gara si vor sa ajunga in Felix. obligatia vatmanilor de a se asigura ca pornesc corect si nu inchid usile in nas, ostentativ, calatorilor aflati in statie, daca acestia se grabesc spre tramvai sau sunt pe zebra **** Ar fi de dorit din partea OTL sa puna afise format min. A2 in statiile de tramvai cu noile trasee (scris mare, cum apare in articol la final), pentru ca si parintii si bunicii nostri sa poata identifica usor care este tramvaiul potrivit, fie ca merg la piata, la doctor sau ca duc/iau copiii si nepotii de la scoala.
Postat 14 Februarie 2024, 20:09 de roger
CONDUCEREA OTL : Instructaj cu vatmanii sau modificări tehnice ale tramvaielor
Cu această ocazie, solicit OTL să ia măsuri pentru ça circulația tramvaielor să se desfășoare în condiții de siguranță, fără acceleratii bruște sau franari asemenea. Pentru un om sănătos este greu sa-si mențină echilibrul câteva secunde, atâta cât are nevoie pentru a cauta abonamentul sau biletul în buzunar. Înainte de revoluție, asemenea situație nu tin minte să fi existat. Se va întâmpla cât de curând o nenorocire (dacă nu cumva s-a și întâmplat deja) cu un calator accidentat grav sau chiar mai rău. Verificați va rog care este cauza celor semnalate mai sus și remediati. Veți avea pe constiinta ce se va putea întâmpla.
Postat 14 Februarie 2024, 19:36 de unchiuvali
Bravo!
Pare mai logic asa. Sa vedem cum va fi si realitate. Oricum bravo OTL pentru reactie.
Postat 14 Februarie 2024, 18:50 de TanarSiNelinistit
S-au trezit și "birtinezii" după atâția ani, să facă studii de mobilitate ...
... așa cum se făceau anual, înainte de 2008, pentru actualizarea constantă a indicatorilor de utilizare a transportului public. "Neterminații" însă o să facă, ca de obicei, kaka praf.
Postat 14 Februarie 2024, 18:15 de KP
???
Acum chiar ca va fii intoarse toate cu curul in sus !!
Postat 14 Februarie 2024, 17:38 de Otello
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON