URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cum îl cunosc pe Ilie Bolojan, acesta nu va trece peste angajamentul de a-l susține pe Crin Antonescu la prezidențiale, dacă nimic nu se schimbă la nivelul coaliției PSD-PNL-UDMR. Omul care l-a luat ca model politic, printre alții, pe Iuliu Maniu încă mai crede în puterea cuvântului dat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cu o viteză amețitoare, așa-zișii „suveraniști” și „anti-globaliști” transformă globul într-o bombă gata să explodeze. Am văzut, acasă, ce s-a găsit la adepții lui Călin Georgescu, „patrioți” care propovăduiesc „pacea” și austeritatea „dacă”: un arsenal de arme de asalt și explozibili, bani în podele, înregistrări că au cerut fonduri unor afaceriști din afara țării promițându-le aurul din pământul acesteia, legături cu Ambasada Rusiei, documente ce atestă că iau lumină de la Moscova, poze cu criminali de război.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce vă așteptați să facă Ilie Bolojan în funcția de președinte interimar al României?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Martie 2025, 10:20

Oradea ieri, Oradea azi: De la prima pistă pentru bicicliști, la o rețea fragmentată (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

2003. Pe mal, pe două roți

Folosirea bicicletelor ca mijloace alternative de transport a prins un mic avânt în Oradea după anul 2000. Atunci, în oraș nu exista infrastructură pentru bicicliști, așa că autoritățile locale au profitat de asfaltarea străzii Emilian Mircea Chitul, de pe malul drept al Crișului, pentru a trasa pe ea o pistă pentru biciclete.

Traseul începea la fostul pod pietonal din capătul străzii Szigligeti și se termina la Podul Decebal, pista fiind inaugurată oficial în septembrie 2003. Ea a fost realizată în cadrul unui proiect cofinanțat de UE, prin care Primăria a și achiziționat 350 de biciclete, pentru a fi distribuite către instituțiile publice.

În aceeași perioadă, în școli erau împărțite materiale informative privind circulația bicicliștilor pe drumurile publice. În aceeași lună septembrie a avut loc și un tur al cicliștilor prin oraș, cu ocazia Săptămânii Mobilității Europene, la care au luat parte peste 30 de participanți, în creștere față de doar 12 în anul 2002.

Având în vedere cererea de noi piste, în 2004 era trasat altul pe strada Coziei, pe carosabil, dar permanent ocupat de mașinile parcate, și unul pe bulevardul Cantemir - strada Nufărului, pe un trotuar îngust și prin stațiile de tramvai. Pista de pe strada Chitul a fost prelungită până în Piața Ferdinand.

Foto 03-azi

2025. Piste mai multe, dar neconectate

În ultimele două decenii, pe malurile Crișului a continuat amenajarea traseelor velo, cum e cel care s-a deschis în 2015 și duce din Sovata până la graniță, unde continuă până în Berettyóújfalu.

În cartierul Episcopia a fost amenajată o pistă deasupra Crișului Mic, după întubare, dar care nu este conectată la nicio alta. Pe Oneștilor a fost creată o pistă care începe pe podul Carol I și continuă, cu întreruperi, pe Padișului, către pista de pe malul drept al pârâului Peța. Pista de pe Peța este aproape continuă din Ioșia până în Nufărul.

Trasee late și evidențiate coloristic sunt mai nou pe axa Cantemir-Nufărul, pe străzile Costa-Foru și Ștefan Zweig, altele lângă parcurile Barcăului și Salca.

Deși azi în oraș sunt peste 30 km de piste velo, o mare parte nu sunt conectate și nu traversează trecerile de pietoni, legal bicicliștii trebuind să coboare de pe biciclete când trec străzile.

Altele sunt trasate pe trotuare, precum pe bulevardele Ștefan cel Mare, Decebal și Calea Aradului, fiind ineficiente și periculoase pentru pietoni și bicicliști deopotrivă. Cea de pe Aleea Gojdu începe dintr-o trecere de pietoni și se termină într-o bordură, neconectată la nicio altă pistă.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6098 RON
  • 1 EUR = 4.976 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON