În urmă cu 10 ani, Primăria Oradea lansa cu entuziasm un portal de turism, oradea.travel, lăudându-se că site-ul este primul din România cu această terminație, specifică turismului, și că va fi folosit pentru promovarea centrului istoric al orașului.
Construit cu bani europeni, site-ul a fost realizat într-un proiect de aproape 1 milion de lei, dintre care peste 600.000 lei fonduri nerambursabile, bani cu care s-au făcut și pliante, hărți turistice și panouri informative montate prin urbe.
După perioada de „garanție”, adică cei 5 ani de la încheierea proiectului, timp în care Primăria a trebuit să se ocupe de el, a fost însă abandonat. În ultimii ani, portalul oradea.travel n-a mai putut fi accesat, dispărând odată cu el și toate fotografiile și informațiile istorice despre clădirile orașului, anume scrise la vremea proiectului.
Bihorel a descoperit că, recent, site-ul a fost reactivat, dar nu de Primărie, ci de o firmă din străinătate, care și-a însușit domeniul și i-a speculat potențialul, căutând să atragă vizitatori și bani din reclame.
Atât doar că site-ul este plin de informații aiurea, cum ar fi că Oradea are „Muzeul Pământului Criș”, că Biserica cu Lună este o „catedrală greco-ortodoxă” ori că orașul are un restaurant faimos denumit „Hanu cu Tei”, de fapt inexistent în urbe, dar și „metrou ușor”.
Nici fotografiile care ilustrează aquaparkul, aeroportul sau stadionul Iuliu Bodola n-au nicio legătură cu realitatea, fiind furate probabil de pe internet. Bine că nu ne-au încălțat și cu un turn Eiffel, să ne facem de mirul lumii...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.