URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Octombrie 2023, 14:00

O singură ofertă: Oradea cumpără tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere

O singură ofertă: Oradea cumpără tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană cumpără, în premieră naţională, tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere.

"Special pentru Oradea"

Primăria Oradea a scos la licitaţie achiziţionarea a 9 tramvaie noi, dintre care 3 garnituri ar urma să fie bidirecţionale, în luna august. "Tramvaiele bidirecţionale vor fi construite special pentru Oradea. Nu ştiu să mai aibă altcineva în ţară", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Adrian Revnic.

Garniturile vor arăta la exterior la fel ca tramvaiele unidirecţionale, cu deosebirea că vor avea câte o cabină pentru vatman la ambele capete.

"Avantajul tramvaielor bidirecţionale este că pot folosi un singur fir. Dacă se lucrează pe linie şi într-un punct circulaţia este blocată de şantier vatmanul se mută la cealaltă cabină şi tramvaiul porneşte în cealaltă direcţie", a spus Revnic.

OTL a simţit nevoia achiziţiei unor astfel de garnituri cu ocazia marilor lucrări de infrastructură lansate anul trecut în Piaţa Gojdu.

Potrivit directorului, "dacă OTL ar fi avut astfel de tramvaie în perioada în care traficul a fost închis prin fostul centru civic de lucrările la pasaje, am fi putut asigura circulaţia garniturilor până la Aura, lucru care ar fi fost în avantajul călătorilor".

Achiziţia garniturilor bidirecţionale ar putea să îşi dovedească utilitatea în anii următori, având în vedere că municipalitatea orădeană pregăteşte construcţia de noi pasaje subterane pe străzi aglomerate precum Republicii şi Decebal, investiţii care inevitabil vor bloca circulaţia tramvaielor.

Ar vrea 25 de garnituri noi...

Cele 9 tramvaie vor fi achiziţionate cu finanţare prin PNRR, cu posibilitatea de a creşte numărul lor la 16, dacă municipalitatea orădeană va găsi noi surse de finanţare.

La licitaţia organizată de municipalitate s-a înscris până la termenul limită un singur constructor de garnituri.

"Oferta a fost depusă de către Societatea Astra Vagoane Călători SA, cu o valoare estimată a unui tramvai de 8,7 milioane lei, fără TVA, şi o valoare estimată a achiziţiei de 79 milioane lei, fără TVA", a transmis marţi, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă.

În cazul în care municipalitatea orădeană ar găsi fonduri pentru extinderea contractului la 25 de garnituri, preţul total ar fi undeva la 219,6 milioane lei, fără TVA, echivalentul a circa 44,2 milioane euro plus TVA.

Termenul de livrare pentru primele nouă tramvaie va fi între 12 şi 18 luni.

Garniturile vor fi dotate cu aer condiţionat, vor avea podea coborâtă 100% şi vor recupera energie la frânare. Lungimea acestora va fi cuprinsă între 26 şi 28 de metri, iar capacitatea minimă de 168 pasageri, dintre care minimum 40 pe scaune.

Viitoarele tramvaie se vor adăuga flotei existente, care cuprinde şi cele 20 de tramvaie achiziţionate din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional şi livrate în perioada 2020 – 2022 tot de firma Astra Arad.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Lipseste logica
Otl abia mentine calea de rulare, de unde sa puna ei macaze temporare? Pai pe o linie nu e un singur tramvai la un moment dat. Deci fara 2 macaze temporare prin care sa schimbe liniile inainte si dupa lucrari, va fi o investitie fara cap, complet inutila. Inlocuirea cu troleu care sa poata merge pe liniile electrice de la tramvaie ar fi net superioara, dar la otl ganditea e ca sina de tren... Singulara si intr-o directie.
Postat 17 Octombrie 2023, 17:13 de poiu
Nostim
Sa zicem ca te urci în tramvaiul nr. X care te ducea la gara pina ieri și te pomenești ca pe nepusa masa, în urma unui traseu de du-te-vino, te întorci în locul unde te-ai urcat?!O sa fie nostim.
Postat 17 Octombrie 2023, 15:48 de Simonette
Dupa ce asa a fost scrisa licitatia ca numai ei au s-au incadrat, nu ii de mirare...
Dupa ce asa a fost scrisa licitatia ca numai ei au s-au incadrat, nu ii de mirare... Cu lungimea de 26-28m, castigator ales dupa cel mai mic pret, e clar ca Siemens nu vine cu Avenio ca nu face concurenta pentru partenerul lui, cine oricum comanda motorizarea si tot sistemul de la ei, deci ei oricum sunt castigatori, iar alte firme nu prea se incadreaza la 26-28m, dar asta chiar nu cred ca e de rau, sustinem firmele romanesti, e un plus. Calitatea asamblarii e altceva, ca ori de cate ori ma duc langa depou mereu e un Astra la reparatie, ori cu usa ori cu ferestreastra... Da stiu, nici turcii nu sunt mai bune, dar totusi daca dam atatea bani pentru un tramvai, care ar trebui sa mearga minim 20-30 de ani, chiar mi se pare mult cat sunt in mentenanta, nici Siemensurile nu vezi retras pentru mentenanta, cei drept in ultimii ani nici nu prea au circulat din cauza calitatii liniilor din oras... :(
Postat 17 Octombrie 2023, 15:29 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON