URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Ianuarie 2024, 00:00

Nu ratați noul BIHOREANUL tipărit: Cum funcționează cea mai complexă investiție din Oradea ultimelor trei decenii

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni, 8 ianuarie, a apărut un nou număr din BIHOREANUL tipărit, cu un conţinut variat şi bogat în informaţii exclusive. Dintre subiectele noii ediţii:

Drum bun!

Cât de utile sunt noile pasaje din oraș? Cea mai complexă investiție din Oradea ultimilor trei decenii, seria celor 7 noi pasaje din Centrul Civic fluidizează circulația prin piețele Gojdu și Cetate, dar mută problemele în alte părți.

Inaugurate în ultima zi a anului trecut, pasajele scurtează deplasarea pe axa Nufărul - Magheru la sub 3 minute, însă amenință să dea bătăi de cap șoferilor care vor circula perpendicular pe această direcție, după începerea școlii.

Senat sub asalt

BIHOREANUL a constatat că în Universitatea din Oradea șefii și familiile lor se pregătesc să preia și puterea legislativă.

Aproape jumătate dintre viitorii senatori ai Universității ar putea fi profesori care dețin funcții de conducere executivă sau care au soți și rude în astfel de poziții și care, dacă vor fi aleși, vor ajunge în situația confortabilă de a-și controla ei înșiși activitatea.

2024. Vom vota și dăm de dracu’?

Primul număr din noul an găzduiește, pe două pagini, și o nouă ediție a calendarului BIHOREANULUI, cu imagini și texte amuzante.

În premieră, calendarul BIHOREANULUI nu se referă doar la podoabele locale, ci și la cele din țară. Ba mai mult, apare și un personaj din străinătate, e vorba de președintele Klaus Iohannis, care, la cât a stat pe acasă în 2023, nu poate fi considerat rezident în România.

Educație cu pedeapsă

Ce faci când ești nemulțumit de sistemul de învățământ actual și nu vrei să-ți lași copiii să-l asimileze? Îi educi tu, acasă?

Doi părinţi din Bihor care au ales să-şi școlească acasă cei patru copii, pentru a-i feri de ispita internetului, au fost condamnați la câte 4 luni de închisoare cu amânare. În vreme ce în străinătate sistemul homeschooling funcționează, în România e departe de a fi reglementat.

Costul nepăsării

Veste „bună” în 2024: vom plăti greu delăsarea autorităților de mediu din ultimele două decenii!

Instituțiile de resort nu au niciun plan privind curățarea celor 9 depozite cu deșeuri periculoase din Bihor, pentru care România a fost condamnată la plata unei amenzi de 1,5 milioane euro și a unor penalități de 5.400 euro pe zi.

2024: vot după vot

Într-un dezinteres general față de politică, partidele din Bihor încep pregătirile pentru anul super-electoral, cu patru rânduri de alegeri.

La alegerile locale PNL pariază pe rezultatele tandemului Bolojan-Birta, PSD încă își caută candidații care să-i bată, UDMR vrea să revină la conducerea Oradiei și a județului, iar USR și AUR trag să intre în consilii. O analiză a BIHOREANULUI, la început de an electoral...

Cum a apărut trenul de Cluj

Calea ferată Episcopia-Bihor - Cluj-Napoca, intrată de curând în modernizare și electrificare, are o istorie de peste un secol și jumătate.

În Bihor au fost construite sute de kilometri de cale ferată încă din vechiul Imperiu Austro-Ungar, inclusiv de o companie de anvergură mondială, care a mai realizat rețele feroviare și în SUA, Brazilia și India, piatra de temelie a Gării din Oradea fiind pusă de însuși împăratul Franz Iosef.

OPINII

Mircea Chirilă: Pasajele: catastrofă sau minune?

Pasajele sunt perfectibile. Constructorii nu pot fi mai buni decât poporul din care provin. Au plecat din țară 5 milioane de oameni, dintre care probabil mii de ingineri, proiectanți și sute de mii de șantieriști. Credeți oare că au plecat chiar cei mai proști?

Adrian Criș: La mulți bani nouă!

La final de an și de exercițiu financiar european, valoarea proiectelor de investiții cofinanțate cu fonduri UE este de 1,7 miliarde lei. Dacă nu am fi câștigat banii europeni din ultimii 7 ani, dar am fi vrut ce avem acum, le puteam plăti în 6 ani din taxele și impozitele noastre, fără să „consumăm” nimic pentru orice altceva în această perioadă.

Mircea Ursuța: Modificări legislative făcute în stil pur românesc

Situația se repetă periodic în sistemul nostru legislativ. Proiectele de lege sunt făcute fără studii de impact sau o minimă consultare a specialiștilor în domeniu, iar efectele dezastruoase sunt constatate doar în urma aplicării legii „tembele”, când se intervine cu cârpeli făcute tot pe genunchi.

PREMIILE LUI BIHOREL

Anchetat disciplinar, procurorul Cosmin Pantea e propus din nou la șefia Parchetului Beiuş; Ex-PSD-ista Lilla Debelka a petrecut noaptea dintre ani cu George Simion; Revelion „claie peste grămadă” și fără pâine suficientă la sala fraților Micula; Cum au ajuns unitățile de învățământ din Bihor restante la bugetul asigurărilor sociale; Locuitorii străzii Bumbacului din Oradea au rămas de sărbători cu gropile pe cap; Primăria din Salonta, interesată de cum sunt interceptate telefoanele...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
@KP
"este prost conceput, foarte prost gândit, execrabil adoptat de aleșii orașului și nu rezolvă nimic". Chiar prosti astia de la primarie. Cum de nu te-au angajat pe tine sa le faci proiectul sau macar sa-ti ceara parerea. Pe tine care esti un geniu in ORICE domeniu!
Postat 08 Ianuarie 2024, 23:15 de Biggie
Cel mai de interes subiect este "Oradea subterană".
Nu Mircea Chirilă de vină că vede o parte mică de adevăr și nu constructorii care, de bine sau de rău, au lucrat pentru gloria efemeră a edililor liberali. Proiectul pasajelor din zona centrului civic, de la Cantemir la Magheru, este prost conceput, foarte prost gândit, execrabil adoptat de aleșii orașului și nu rezolvă nimic, la atâta bănet cheltuit fără rost, în privința circulației auto, pietonale, cu mijloace ecologice sau de transport în comun. Toate acestea se intersectează tot așa cum era înainte, ba chiar limitează unele dintre ele în raport de ideea mobilității urbane a întregii zone de impact. Soluția trebuia să fie simplă și să asigure, dacă tot s-a considerat că este vorba de o oportunitate, facilitarea traficului și fluidizarea circulației pe toate direcțiile, nu numai pe una de traversare cât mai rapidă, doar pe tronsonul cel mai circulat pentru autovehiculele pe patru roți. Era foarte economic și corect abordat proiectul dacă se trasa în subteran strict un pasaj subteran, pe toată porțiunea vizată, pentru tramvaie. Două sensuri ar fi reprezentat max. 6-7 metri devsăpătură în lățime, cu accesul pietonal al călătorilor cu tot, iar la suprafață nu ar fi existat niciun conflict între traficul auto și transportul în comun. Și este clar că nu ar fi costat toată realizarea nici 10 milioane Euro, la o treime de timp alocat constructorilor, față de efortul financiar al orădenilor, de 40 milioane Euro de acum.
Postat 08 Ianuarie 2024, 07:09 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON