Generația Z, care cuprinde persoanele născute între anii 1989 și 2012, dă tonul la tendințele de vacanță din 2024 cu o modă nouă: Dry Tripping, adică vacanțe în care nu consumă deloc alcool, scrie BBC.
Zeci de ani, vacanțele multor oameni au cuprins, obligatoriu, distracție de noapte și consum de alcool. Cei din Gen Z consideră însă că se distrează mai bine fără mahmureala de a doua zi, astfel că își petrec vacanțele fără să consume alcool.
Un studiu făcut în America arată că 54% din tinerii cu vârsta legală de consum de alcool și care fac parte din Generația Z nu au băut vreo băutură alcoolică în ultimele șase luni, așa că pentru ei este aproape firesc să nu consume asemenea băuturi nici în vacanțe.
Hotelurile și companiile aeriene se adaptează acestei tendințe și au o ofertă tot mai variată de cocktailuri sau bere fără alcool.
„Generația Z bea mai puțin decât generațiile dinaintea lor, așa că hotelurile, barurile și restaurantele se adaptează la gusturile și cererile lor”, a declarat pentru BBC un consultant în turism.
Tendința se regăsește și în Marea Britanie, unde au apărut agenții de turism dedicate exclusiv turismului fără alcool.
„Eliminarea alcoolului dintr-o vacanță va face călătoria mai semnificativă și mai satisfăcătoare”, a declarat pentru BBC Travel dr. Subhash C. Pandey, directorul Centrului de Cercetare a Alcoolului de la Universitatea Illinois din Chicago.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.