URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?










De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 August 2024, 13:14

Ministrul Transporturilor: Drumul Oradea-Arad „este o treabă de strategie națională”

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aflat vineri la Oradea, unde a luat parte la conferința județeană de alegeri a PSD Bihor, ministrul Sorin Grindeanu, a fost întrebat de BIHOREANUL și despre stadiul licitațiilor la drumul expres Oradea-Arad, o investiție a Ministerului Transporturilor care se lasă așteptată. Licitațiile sunt în derulare, a spus oficialul, precizând că șantierul „este o treabă de strategie națională” și că „în felul acesta, cel mai scurt drum nord-sud Europa va străbate România”.

„Interesul nostru național”

„Pe primul lot s-a și terminat depunerea de oferte și sunt opt sau nouă companii care au venit la licitație, și cred că în perioada următoare vor fi anunțate și celelalte două loturi”, a declarat ministrul Transporturilor, la întrebările BIHOREANULUI.

Acesta a afirmat că își dorește să vadă lucrările în execuție cât mai repede, precizând și că din punctul său de vedere, șantierul „este o treabă de strategie națională”. Asta pentru că, a spus el, România trebuie să aibă cât mai repede un culoar care să lege nordul de sudul Europei, culoar care începe cu cei 20 de kilometri de drum expres dintre Borș II și Oradea, continuă cu drumul de Arad, iar apoi pe Autostrada A1 până la Timișoara, ca de aici la punctul de trecere a frontierei Moravița să se facă o altă autostradă, ce va fi scoasă la licitație în acest an.

„În felul acesta, cel mai scurt drum nord-sud Europa va străbate România. Dacă pierdem acest concurs, s-ar putea ca cei care vin din nordul Europei să aleagă rutele care vin de la Debrețin la Szeged și se duc spre Novi Sad, Belgrad și Salonic. Cred că interesul nostru național e să avem această rută rapidă”, a spus Sorin Grindeanu.

Trei loturi...

După cum BIHOREANUL a mai scris, Drumul Expres Oradea - Arad va avea o lungime totală de peste 120,47 de kilometri, iar construcția lui a fost împărțită în trei loturi. 

Lotul 1, de 33,7 km, este cuprins între Oradea și Salonta, la acesta adăugându-se un tronson de 5,3 km ca drum de legătură între DN 79 Oradea – Arad și Salonta, acesta urmând să funcționeze ca centură a municipiului.

Lotul 2 va avea 39,7 km între Salonta și Chișineu Criș, cu încă 10 km „drum de legătură până la granița cu Ungaria”, adică până la un nou punct de trecere a frontierei ce va fi construit în Salonta.

Lotul 3, de 47,07 km, va fi între Chișineu Criș, la care se adaugă încă 2,9 km ai unui drum de legătură cu Zona Industrială Arad Vest.

Traseul pornește din sud-estul Oradiei, de la drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3, și se încheie la intersecția variantei de ocolire Arad cu DN7.

... și două licitații blocate

Așa cum ziarul nostru a mai arătat, la sfârșitul lunii iulie, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța că, pentru construirea lotului al doilea, cinci firme din Turcia, una din Ucraina și una din Bulgaria au depus oferte, pe cont propriu sau în asociere cu altele românești.

Licitațiile pentru realizarea loturilor 1 și 3 sunt, însă, din nou, blocate după ce procedurile au fost contestate, conform portalului SEAP. Acestea au fost blocate și în trecut, din motive similare. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
KP
Dar totuși Bolojan le face, ceilalți au fost niște cascadori.
Postat 12 August 2024, 14:33 de sandu1260
Sandu (orice număr) = Szaby și alții.
Tolomacule, Bolojan e șef la CNAIR? Nu pricepi nici acum că aceste consilii județene, cum este și Bihor, n-au nicio treabă cu autostrăzile, drumurile expres și cele naționale? Chiar atât de dresat ești încât faci doar mișcări și texte programate? CJ Bihor are în patrimoniu doar drumurile județene. Nici măcar centurile de la nivelul drumurilor naționale nu țin de consiliile județene. Așa că, drumul expres către Arad este prevăzut pentru a se extinde până la vama Petea, pe lângă mun. Satu-Mare, încă din urmă cu 20 de ani. Caută pe site-urile CE programul actualizat TEN-T al Comisiei Europene, ca să-ți bagi mințile în cap și să nu mai bați câmpii.
Postat 12 August 2024, 07:54 de KP
KP
Stai liniștită ca in mandatul ăsta o dă Bolojan de un DX pana la Satu Mare. Până atunci are timp Grindeanu să-și cumperea un consum nou, că dacă ne luăm după el ajungem ca la Vaslui.
Postat 11 August 2024, 21:31 de sandu1260
Szaby, vezi că suntem la subiectul "drumuri exprese".
"Căile ferate" sunt alt capitol, alt articol. Rău tare ai ajuns, de te bagi în seamă pe Bihoreanul ca să-ți dai like-uri singur.
Postat 11 August 2024, 18:45 de KP
Este strategia UE, nicidecum a României.
Se desprinde acest drum din strategia Ten-T actualizată în 2004, nu din cea bălmăjită de Autoritatea de Management din cadrul MT, în vremea când aceasta era condusă de fostul secretar de stat Boloș, ajuns ciuca bătăii oricărui contabil serios. La fel cum s-a împins și Bolojan să-și facă piză cu traseul acestui drum, de parcă el ar fi moșit proiectul, nu clanul Barosso în urmă cu 20 de ani. Cocălarul ăsta de Grindeanu e atât de penibil, prost și arogant, încât a crezut că la Oradea poate spune orice tâmpenie, de parcă bihorenii țin pălăria bănățenilor și cad pe spate, de cât de deștept și frumos poate fi un cocălar timișorean.
Postat 11 August 2024, 18:39 de KP
fata de cal, bati campii
Bati campii, NATO a cerut si impus acest culoar de mobilitate altfel te facei ca ploua ba facatura! sa ne explici ce e cu tronsonul Biharia-Chiribis politruc demagog!
Postat 11 August 2024, 15:33 de scortosul
@KP
Daca nu era Bolojan la judet, tot ce tine de CFR se rezolva mai repede si mai bine asa-i? :)))))))))))))))))))))))) Defapt, Bolojan si Birta is de vina pt cum "merge" CFR-ul in tara asta de 30 de ani, asai KP? :))))))))
Postat 11 August 2024, 14:30 de Szaby_Oradea
::::))))))
Alo Grindeanu, dacă nu era Bolojan nu sw făcea, încă nu sa început construcția, așa că ai tot timpul din lume să-ți bați joc de noi.
Postat 11 August 2024, 14:06 de sandu1260
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4657 RON
  • 1 EUR = 4.9746 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON