Inspectoratul Școlar Județean Bihor a analizat notele luate de elevi la simulările examenelor de Evaluare Națională și de Bacalaureat, observând că aproape toate aceste rezultate sunt mai bune decât cele din anul 2019, adică dinainte de pandemia de Covid-19.
De exemplu, la simulările de la Evaluarea Națională, 65,71% dintre elevii bihoreni au luat note de trecere la examenul de limbă română (față de 67,58% anul trecut, și 62,18% în 2019), 55,71% la matematică (mai puțini decât anul trecut, 57%, dar mai mulți decât în 2019, 34%), iar 75,19% la maternă (similar cu anul trecut, 75,91%, dar mai puțini decât în 2019, 83,26%).
În anul 2020, în care a izbucnit pandemia, nu s-au ținut simulări ale examenelor.
La simularea Bacalaureatului, 67% dintre elevii bihoreni au promovat examenul de limba română (85% anul trecut și 82% în 2019), 83% la limbă maternă, 60% la proba obligatorie a profilului (50% în fiecare din ultimii doi ani) și 75% la proba la alegere (70% în 2019, 75% în 2020).
Analiza a scos în evidență și diferențele între rezultatele de la simulări și examenele reale, care sunt semnificativ mai mari an de an, chiar și cu 18-20 de procente.
„Există o diferență destul de mare între rezultatele la simulare și la examenul propriu-zis, care probabil se datorează faptului că elevii nu sunt în vârf de formă sau nu arată un interes deosebit la simulare”, a declarat inspectorul școlar general Horea Abrudan, joi, într-o conferință de presă.
Șeful Inspectoratului Școlar Bihor a mai spus că toate unitățile de învățământ din Bihor trebuie să facă analize detaliate a rezultatelor elevilor.
„La nivelul județului, am elaborat un plan de măsuri discutat cu colegii din Inspectoratul Școlar și care urmează să fie dezbătut în cadrul cercurilor pedagogice din semestrul al doilea. Vom solicita și monitoriza desfășurarea orelor de pregătire suplimentare cu elevii de gimnaziu și de clasa a XII-a. (...) Ne dorim să valorificăm resursele educaționale online, pe care să le punem la dispoziția elevilor, și de asemenea vrem să implicăm și părinții în procesul de învățare, printr-o informare eficientă”, a declarat Abrudan.
Notele obținute la examenele simulate au fost trecute în catalog doar dacă elevii au dorit acest lucru.
Șeful IȘJ a mai precizat că simulările au testat și modalitatea de organizare a unităților de învățământ, nefiind identificate probleme.
Rezultatele elevilor din Bihor la simulări:
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.