URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Iulie 2022, 08:03

Dispar parcările! Se pregătesc modificări radicale privind parcările publice, dar și cele de domiciliu, din Oradea

Dispar parcările! Se pregătesc modificări radicale privind parcările publice, dar și cele de domiciliu, din Oradea AJUNGE! Primăria vrea să ia măsuri după ce peste 70% dintre reclamațiile transmise anul acesta Poliției Locale prin aplicația Oradea City Report vizează parcările neregulamentare ale șoferilor indisciplinați, care blochează trotuare și căi de acces. Numai în primul semestru, agenții au ridicat 1.182 de mașini, dublu față de aceeași perioadă a anului trecut! (FOTO: Szilagyi Lorand)
Dispar parcările! Se pregătesc modificări radicale privind parcările publice, dar și cele de domiciliu, din Oradea SE DESFIINŢEAZĂ! Primarul Florin Birta vede roşu când vine vorba de parcările cu durată limitată din zona centrală, taxate cu 8 lei pe oră, toate ocupate, în timp ce parcările supraetajate, de trei ori mai ieftine, sunt pe jumătate goale. "Întrucât această măsură de descurajare a şoferilor de a parca pe carosabil nu a dat rezultate, analizăm varianta desfiinţării mai multor parcări de culoare roşie", spune Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cifrele vorbesc de la sine. La un total de 117.500 de maşini înmatriculate în Oradea, municipalitatea are amenajate 28.800 locuri de parcare. Unul pentru patru maşini! Era imposibil să nu iasă scandal.

"La toate întâlnirile din cartiere cu orădenii, criza locurilor de parcare este cel mai reclamat aspect", spune primarul Florin Birta. La fel şi în majoritatea sesizărilor transmise Primăriei...

"Blochează accesul"

 directorul Poliţiei Locale Oradea, Samuel MilianIluminatul public, serviciul de alimentare cu apă, curăţenia străzilor sau mijloacele de transport în comun... sunt mofturi. Principala nemulţumire a orădenilor e legată de maşini. Peste 70% dintre reclamaţiile transmise anul acesta Poliţiei Locale prin Oradea City Report se referă la autovehicule parcate neregulamentar, urcate pe spaţii verzi sau care blochează accesul în curţi, incinte de gunoi sau la alte locuri de parcare. "Din 610 reclamaţii preluate în prima jumătate a anului, 438 se referă la parcări neregulamentare", spune directorul Poliţiei Locale Oradea, Samuel Milian (foto).

Spre exemplu, din cele 53 de sesizări transmise vinerea trecută prin OCR, 21 vizau maşinile lăsate aiurea: "Parcare pe spaţiul verde şi pe interzis, în fiecare seară" (strada Peneş Curcanu 4), "blochează accesul în parcare de domiciliu!" (Dacia 114), "maşină parcată pe trotuar" (Transilvaniei 6), "maşini parcate pe pietonal" (Libertăţii 8)... Exemplele sunt atât de multe încât Poliţia Locală nici nu mai trebuie să caute contravenienţi. Primeşte adresele "servite" de orădeni...

De două ori mai multe ridicări!

Cele patru maşini de ridicare gestionate de Poliţia Locală lucrează cât e ziua de lungă. "Dacă în primele 6 luni din 2021 au fost ridicate de pe domeniul public 553 de autovehicule, în primele 6 luni din anul acesta numărul ridicărilor s-a dublat, la 1.182", spune Milian.

Pentru a face faţă sesizărilor, din aprilie poliţiştii nu mai sunt "legaţi" de maşinile de ridicat. Operaţiunile sunt supervizate de oricare dintre cei 67 de agenţi, în funcţie de care este mai aproape de locul contravenţiei. "În timp ce maşina se deplasează la depozitul din strada Academiei 3, agentul se poate ocupa de altă sesizare", explică directorul.

Primăria a cumpărat anul trecut, cu 610.000 lei, o maşină de ridicat rapidă, cu lift în lateral, care îşi amortizează singură investiţia. "Operaţiunea de ridicare durează cam 3 minute, de trei ori mai puţin decât în cazul maşinilor de tractat", spune Milian.

SE DESFIINȚEAZĂ! Primarul Florin Birta vede roșu când vine vorba de parcările cu durată limitată din zona centrală, taxate cu 8 lei pe oră, toate ocupate, în timp ce parcările supraetajate, de trei ori mai ieftine, sunt pe jumătate goale. „Întrucât această măsură de descurajare a șoferilor de a parca pe carosabil nu a dat rezultate, analizăm varianta desființării mai multor parcări de culoare roșie”, spune Birta

Din şosea da, de pe trotuar nu...

Potrivit normativelor, contravenienţii ale căror maşini sunt ridicate sunt sancţionaţi cu amendă de 400 lei şi 3 puncte de penalizare. Sancţiunea se reduce la 290 lei şi 3 puncte penalizare dacă şoferul ajunge la faţa locului înainte ca autospeciala să plece cu maşina la depozit.

Există însă şi cazuri în care maşina nu poate fi ridicată, din motive tehnice, ca să nu fie deteriorată, sau care ţin de legalitate. "Potrivit Codului Rutier, pot fi ridicate doar maşinile care staţionează pe carosabil. Autovehiculele lăsate pe spaţii verzi, urcate cu toate roţile pe trotuare sau care ocupă o parcare de domiciliu nu pot fi luate de acolo, iar mulţi şoferi ştiu asta", spune şeful poliţiştilor locali.

În astfel de cazuri, poliţiştii aplică o sancţiune de 200 lei şi încearcă să dea de proprietar. "Dacă avem numărul de telefon al proprietarului trecut în talonul maşinii, îl sunăm să vină să elibereze locul, dar dacă nu, nu avem ce face. Va trebui să găsim o formulă legală de îmbunătăţire a regulamentului de ridicări", spune Milian. Este, însă, departe de a fi singura ciudăţenie în domeniul parcărilor...

Înghesuială pe "roşu"

Pentru a determina orădenii să-şi lase maşinile în parcările supraetajate din zona centrală, eliberând carosabilul, municipalitatea a introdus din acest an un sistem de parcare pe zone, staţionarea pe culoarea roşie, de cel mult o oră, fiind taxată cu 8 lei. Taxa e dublă faţă de cea pentru parcările galbene, de cel mult 2 ore, unde se plăteşte 4 lei pe oră, şi mult peste cei 3 lei pe oră pentru parcările albe sau cele supraetajate. Dar degeaba!

şeful Direcţiei Patrimoniu Imobiliar Oradea, Lucian PopaÎn ciuda preţului piperat, şoferii preferă să parcheze pe carosabil. "La orele de vârf, toate parcările de culoare roşie sunt ocupate, în vreme ce parcările supraetajate au tot timpul gol măcar ultimul nivel", spune şeful Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa (foto).

Iar şoferii chiar plătesc taxa de 8 lei. "În prima jumătate a anului încasările din parcări au crescut cu aproape 30%, de la 11,2 milioane lei la 14,5 milioane lei", spune Popa.

Un calcul utilitarist

Sociologul Adrian Hatos Sociologul Adrian Hatos (foto) consideră că situaţia este de înţeles. "Parcările supraetajate nu sunt cele mai prietenoase cu şoferii. Trebuie să te tragi cât mai aproape de barieră la intrare când iei tichetul, să dai ture în căutarea unui loc, să faci manevre cât mai precise în spaţii înguste, iar la plecare să o iei de la capăt".

Pe de altă parte, această atitudine face parte din cultura autohtonă. "Românii lasă totul pe ultima clipă, la noi e cool să fii grăbit şi, atunci, dintr-un calcul utilitarist, preferă să plătească 8 lei pe oră decât să piardă timp mergând 300 de metri pe jos", spune Hatos.

"Le vom desfiinţa!"

Primarul Florin Birta zice că situaţia e general valabilă şi în ţară. "În Cluj n-am văzut niciun loc liber pe carosabil, deşi taxa este tot de 4 lei pe jumătate de oră, iar în Sectorul 6 din Bucureşti, din acelaşi motiv, se discută ridicarea taxei la 10 lei pe oră".

Decât să majoreze taxa de parcare, edilul ia în calcul desfiinţarea parcărilor roşii din zona centrală. "La 200 de metri de o parcare supraterană n-ar fi normal să existe parcări pe carosabil. Le vom desfiinţa, iar în locul lor vom lărgi trotuarele, vom amenaja piste pentru biciclişti sau vom face spaţii verzi", spune Birta.

Cel mai bun exemplu este strada Primăriei, unde maşinile parcate neglijent blochează trecerea tramvaiului cel puţin de două ori pe zi. "Cu ocazia reabilitării străzii Primăriei, de la Piaţa Unirii până la viitoarea piaţetă din zona Rahovei toate parcările vor fi desfiinţate", anunţă primarul.

Adio, parcare rezervată de domiciliu!

De altfel, Birta ia în calcul nu doar desfiinţarea unor parcări din zona centrală, ci şi a actualului sistem de parcări de domiciliu dintre blocuri. "Va trebui să facem ceva. La toate întâlnirile cu orădenii, indiferent de cartier, cele mai multe reclamaţii sunt legate de parcările de domiciliu", spune primarul.

Criza locurilor de parcare a băgat zâzanie între vecini, iar în unele locuri taxa de 150 lei pe an a crescut şi de 10 ori în urma licitaţiilor. "Nu e normal ca pentru 150 lei pe an să ţii un loc de parcare ocupat şi să nu poată parca nimeni acolo. Tu eşti plecat o lună din localitate, iar un vecin nu are unde îşi lăsa maşina", e de părere edilul.

Birta vrea să implementeze un sistem folosit în străinătate. "Studiem varianta desfiinţării locurilor de parcare individuale şi a înlocuirii cu parcări aferente blocurilor. Vecinii de bloc vor primi un ecuson de o anumită culoare, în baza căruia vor putea parca oriunde în curte. Se elimină astfel situaţia în care, deşi seara rămân locuri de parcare neocupate, nu poate parca nimeni pe ele", spune primarul.

Măsura este, însă, tot o improvizaţie. Până la urmă, soluţia autentică ar rămâne doar înfiinţarea de noi locuri de parcare de domiciliu...


MULT!
651

de maşini au ridicat poliţiştii locali din Oradea în prima jumătate a anului


"Într-un oraş fără locuri de parcare pot înţelege parcarea neregulamentară, dar în Oradea, unde inclusiv în zona centrală sunt suficiente parcări, nu pot înţelege de ce ar parca şoferii pe trotuar sau în locuri neamenajate"

Florin Birta


CRIZA DE PARCĂRI
Stop, parcarea mea!

În prezent, în medie, tot la al doilea orădean revine o maşină. Dacă în 2019 în Oradea erau înmatriculate 79.258 de autovehicule aflate în proprietatea unor persoane fizice şi 33.194 deţinute de persoane juridice, la începutul acestui an numărul urcase deja la 83.504 maşini deţinute de orădeni şi 34.080 aflate în proprietatea unor firme orădene.

Prin comparaţie, conform evidenţelor municipalităţii, în Oradea sunt amenajate doar 28.800 locuri de parcare. Numărul acestora creşte cu circa 200 anual, mult mai lent decât parcul auto, care creşte de 10 ori mai repede în fiecare an.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
15 Comentarii
anormalitate
"Nu e normal ca pentru 150 lei pe an să ții un loc de parcare ocupat și să nu poată parca nimeni acolo. Tu ești plecat o lună din localitate, iar un vecin nu are unde își lăsa mașina". Serios? Asta e cu dedicație pentru unu care s-a mutat recent, n-are loc, dar are pile? În mod normal vecinul ăla care cică n-are unde parca când ești plecat, are locul lui, așa e în 90% din cazuri. Pentru că există și excepții, mai sunt și noi mutați cu pile, hai să stricăm beneficiul a 90% pentru câteva pile. Foarte logic ! Dar pentru 1500 lei pe an e normal? Dar pentru 15000 lei pe an e normal? Singurul lucru anormal e să îi forțezi pe toți la comun ca în comunism, și să modifici ceva bun la 90% din vecini pentru că ceva pila s-a mutat recent și n-are loc.
Postat 03 Octombrie 2022, 14:00 de Alin2019
comunism
Dacă îți permiți o mașină, e normal să nu te forțeze statul să circului cu transportul în comun, dacă îți permiți un apartament, e normal să nu te oblige statul să locuiești cu vecinii, ai dreptul să stai singur, la parcări văd că vin comuniștii și te bagă cu forța la comun, nu mai ai dreptul la locul tău de parcare, că s-au plâng tot felul de ciudați cu drepturi de om pentru care BAC-ul reprezintă studii superioare....Scumpiți locurile individuale, să nu și le permită oricine, dar să îi egalizezi pe toți cu forța, la comun, e comunism pur, e ceva inacceptabil !
Postat 03 Octombrie 2022, 13:34 de Alin2019
ecuson
Și dacă parchează oricine în curte, și cine n-are ecuson, și cei ce locuiesc acolo n-au loc de parcare, cine îl reclamă pe intrus? Ecuson e un furt, plătești degeaba, atunci le lași gratis la liber ca pe vremea comuniștilor din care vă trageți.
Postat 03 Octombrie 2022, 13:25 de Alin2019
IQ subunitar
Observ că nimeni nu realizează adevărata cauză a problemei: de ce o familie care nu își permite o mașină, are 3 mașini? De ce înmatriculați toate rablele? Dacă autoritățile sunt fix opuse tendințelor europene, și încurajează abundența de rable, considerând greșit că parcările sunt problema, atunci nu e nici o problemă, ne adaptăm la prostie: Îmi iau și eu 5 epave, le folosesc pentru a-mi ține locul de parcare rezervat, cei nemulțumiți că nu pot parca pe locul meu, tot nu vor parca acolo, locul nu va fi ocupat de o mașină mult timp, va fi mereu alta, dar toate ale mele. Sănătate ! Și dacă nu voi fi obligat, nici nu voi plăti parcarea de domiciliu, faceți-le publice și gratuite, mai și pierdeți bani. Într-o țară normală se adaptează inferiorii la progresul adus de superiori, la noi se adaptează superiorii la orice aberează orice prost, că vai e și el om, are drepturi. Atunci dacă autoritățile bagă în seamă orice corigenți, doar pentru că-s și ei oameni, veți plăti prețul IQ-ului negativ, nu rezolvați nimic.
Postat 03 Octombrie 2022, 12:44 de Alin2019
inainte de toate, in primul rand!!!
trebuie "enforced", verificata, aplicata, si intarita regula privind parcarile cu durata limitata: si cele galbene si cele rosii! Trebuie pus in aplicare un mod de a afla care masini se pun pe parcarea de 2 ore si stau acolo 6 ore.
Postat 27 Iulie 2022, 17:06 de unu
ecusonul
Ideea asta cu ecusonul numai un bugetar o putea emite. El, bugetarul, stie ca termina lucrul pe la ora 16 (vinerea chiar mai repede, fiind zi scurta la bugetari) si va putea sa ocupe linistit toate locurile de parcare disponibile la blocuri. Ceilalti mai fraieri care lucreaza pana mai tarziu nu vor mai gasi nimic. Apoi, legat de desfiintarea parcarilor rosii: in loc sa imbunatateasca sistemul, mai bine il desfiinteaza. Nu cred ca verifica nimeni daca o masina depaseste acea ora pt ca eu observ unele masini parcate intreaga zi acolo. Nu parcheaza nimeni in parcarile etajate pentru ca nu sunt la indemana si sunt foarte inguste. Risti sa iesi cu masina zgariata de acolo. Mai bine dai 8 lei pe ora.
Postat 27 Iulie 2022, 11:53 de unul
Desființați parcările de domiciliu
Lasati parcările de domiciliu la liber !!! Multe locuri de parcare stau goale aiurea
Postat 27 Iulie 2022, 11:51 de Ninu
Fara cap si coada...
Un articol de tip breaking-news ( Dispar parcările! ), un talmes-balmes in care aflam ca doar un sfert din masinile din oradea pot fi parcate regulamentar. Autorul, desigur nu ofera si nu poate oferi vreo solutie, s-a limitat sa lase personajele din poze sa bata cimpii, fiecare pe limba lui. Acu, pe seara, am facut un efort de gindire suplimentar, sa pun cap la cap ce se da si se cere, inginereste...Pornim de la situatia din teren, veche de cind lumea: "La un total de 117.500 de maşini înmatriculate în Oradea, municipalitatea are amenajate 28.800 locuri de parcare.Unul pentru patru maşini! Era imposibil să nu iasă scandal." Scandal am obtinut. Generat de insusi zevzecul care isi propune sa parcheze 120.000 vehicule in 30.000 parcari,regulamentar. Desigur, imposibil. Zevzecul, in schimb, nu e prost. E chiar liberal, care ia de la multi si da la putini. Asa ca parcarile in oradea sunt O AFACERE. Aparent in favoarea bugetului local. Se taxeaza parcari de domiciliu,albe,galbene,rosii :"În prima jumătate a anului încasările din parcări au crescut cu aproape 30%, de la 11,2 milioane lei la 14,5 milioane lei". Se cumpara masini de ridicat, se tin angajati agenti,soferi,inspectori de teren. Civilizatie,capitalism,locuri de munca. Pe de alta parte, aproape 100.000 de napastuiti, hartuiti permanent, potentiali amendabili 24/24, vieti ratate, grevate de gindul ca masina ta se plimba cu macaraua pentru DOAR 400 de lei, ca te asteapta chitanta in parbriz, cozi la ghisee unde sa platesti amenzile DEZVOLTARII. Posibil atacuri de panica, anxietate, bani pierduti pe la cabinete medicale, concedii medicale, dizabilitati, iesirea din cimpul muncii. Intr-un final, EXILUL. Luati , domle si un medic care sa analizeze problema parcarilor,scandalurile intre vecini generate de imparteala voastra, implicatiile medicale ale amenzilor si ridicarilor cu masina minune,care se plateste singura, draga de ea: (Primăria a cumpărat anul trecut, cu 610.000 lei, o maşină de ridicat rapidă, cu lift în lateral, care îşi amortizează singură investiţia. "Operaţiunea de ridicare durează cam 3 minute, de trei ori mai puţin decât în cazul maşinilor de tractat", spune Milian.). Pe scurt, am pus LUPII paza la OI. Felicitari, oradene!
Postat 26 Iulie 2022, 19:18 de excalibur
Pai daca porumb,atunci birta,apoi fara parcari
Cum spunea un extraordinar domn:"cand aduci pulimea culegatoare la oras,putrezeste si porumbu pe stiulete,si orasul devine sat"
Postat 26 Iulie 2022, 16:45 de Floreadanbins
din pacate, prima solutie e tot "statul", tot primaria sa ne dea, fara ca noi sa schimba in partea noastra ceva
Cultura asta: intotdeauna e vina autoritatilor publice si treaba statului sa ne rezolve noua problemele: de la apa pentru agricultura, pana la parcari: multe, si ieftine, si gratis! Dar cetateanul cand isi cumpara masina nu gandeste unde o va parca?! Afaceristul cand construieste centru comercial nu gandeste si la parcari pentru clienti? Doar ptr ca platim impozit pe masina (de-acord ca nu isi are rostul si impozitul asta general trebuie eliminat), nu inseamna ca ai cumparat si inca 15 mp de teren in fata blocului si alti 15mp in alta parte din oras la fiecare vizita pe care o faci. La costuri de AMENAJARE de 4500e pe loc parcare, PLUS valoarea Terenului, nici nu inseamna ca pentru 20eur impozit deja ai dreptul la parcare proprie, inscris in drepturile omului. Apoi, situatia nu e chiar atat de critica pe cum prezinta stirea: 200 parcari amenajeaza PRIMARIA anual, dar amenajeaza si PRIVATII altele la fiecare bloc nou (multi demonizeaza dezvoltatorii imobiliari), la fiecare centru comercial, etc. Cat timp sunt locuri libere in parcarile etajate, sa puna parcarea rosie si la 10 lei linistiti, prostia si domnia se plateste. Sa nu le desfiinteze fara renovarea strazii, ca asta e hate-areala, dar daca modernizeaza sectorul de strada si largeste trotuare si piste ciclisti, spatiu arbori etc, linistiti sa le desfiinteze. La blocurile vechi, unde e problema (nu la cele demonizate, noi) ar putea face un hybrid cu sistemul actual: presa scria pe atunci, in urma cu 12 ani la implementarea sistemului actual cu loc rezervat la domiciliu ca vecinii se certau pe locuri de parcare. Daca ne intoarcem la liber pe cvartal de blocuri (o solutie buna, daca si in detaliu e bine implementata), de ce nu ar reveni si certurile dintre vecini? De-acord ca "Nu e normal ca pentru 150 lei pe an să ţii un loc de parcare ocupat şi să nu poată parca nimeni acolo", dar daca incepe licitatia la 2-3000 lei pe an (indexat anual cu valoarea de piata) pentru loc rezervat in curtea blocului, si tot ce nu e rezervat e la ecuson de culoare, poate se ocupa 5% din parcari (de scandalagii care vor locul lor) la un pret la care sa aduca bani la buget, si raman 95% libere. Oriucum, in fata fiecarui bloc ar trebuie sa fie 1 loc de parcare galben, cu durata de 2-3 ore, care sa nu poata fi licitat "la domiciliu" ci sa ramana pentru vizitatori, pentru curieri si livrari. PS. Stiu corporatisti ce fac peste 2000eur pe luna si ALEG sa traiasca si in ORADEA FARA MASINA. E o alegere. Parcarea la privat se inchiriaza cu 70e pe luna sau se cumpara cu 3000e. Dar noi vrem gratis, "e vina primariei"
Postat 26 Iulie 2022, 16:39 de unu
Unii care si-au luat permisele la Pitesti!
OUG 195/2002, art.1 al(3):,,Autoritatea competentă în domeniul circulației pe drumurile publice privind inițierea și avizarea unor reglementari, precum și aplicarea și exercitarea controlului privind respectarea normelor din acest domeniu este Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliției Române." Exact celor care au competenta LEGALA nu li cere parerea! Am avut un incident cu baietii fratelui samuel. Am refuzat sa le recunosc competenta in materie de aplicare a codului rutier. Au venit cei de la politia rutiera, mi-au retinut actele si m-au invitat la sediul politiei rutiere. Ajuns acolo mi-au restituit documentele si au fost de acord cu argumentele mele vis-a-vis de (in)competenta celor de la locala. Nu am fost sanctionat. P.S. Frate samuel, birtasule, ce nu pot cei de la locala, pot politistii de la rutiera. De pilda pot sa aplice art 339 cod penal!
Postat 26 Iulie 2022, 12:48 de pinonel
Egzîstã o solutiune la problema.
Cetatenii sunt rugati, ca benevol, sa se ceara la lucru in 3 schimburi! In cazul in care nu se cer benevol, vor fi obligati. De asemenea, cetatenii sunt rugati, ca benevol, sa renunte la a doua sau a treia masina. Daca nu renunta benevol, vor fi obligati. Deci iata, exista o rezolvare simpla, fara prea mare efort din partea municipalitatii. Ar mai fi o rezolvare, in care boii din primarie ar trebui sa-si puna mintea la contributie sa rezolve parcari supraetajate in cartiere, dar cerem prea mult. Asta este...
Postat 26 Iulie 2022, 12:04 de Kid
Pompierul piroman
Au trebuit sa treaca 10 ani pentru ca experimentul "parcare de domiciliu" sa coaca suficient in mintea acestor iluminati ce administreaza orasul luminii. Fascinati de 100-150lei racolati de la fiecare rezident, au descoperit ca in sistemul actual ramin locuri libere, neocupabile, cind proprietarii nu sunt acasa, iar ceilalti nefericiti trebuie sa parcheze prin copaci sau pe platforma "Oradea City Report". In loc sa lase parcarile LA LIBER, halucinatia trece la nivelul urmator, de ECUSOANE COLORATE. Acesti absolventi de Lego-high school sunt convinsi ca vor reusi sa parcheze 120.000 masini pe 30.000 de locuri. Toti suntem convinsi ca vor reusi...
Postat 26 Iulie 2022, 10:00 de excalibur
Prostu nu-i prost destul
Țăranu are parcare rezervata in curtea primariei, deci nu il intereseaza parcarile insuficiente ci strict faptul ca musai trebuie umplute parcarile subterane. As fi de acord cu el cu conditia sa-l vad impreuna cu toti birocratii din primarie si din institutiile din zona centrala, circuland in oras doar cu OTL sau cu bicicleta. Altfel e o simpla nulitate (e bun la lipit afise)
Postat 26 Iulie 2022, 09:27 de oradeanbihor
Cand iti fata mintea un pui
Daca tot nu sant parcari suficiente le desfiinteaza si pe alea care sant ! Bravo primasule !
Postat 26 Iulie 2022, 08:28 de GORON
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON