URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 18 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?










De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Septembrie 2024, 13:57

Cum pot trece 17 miliarde de euro prin Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Fosta a doua armată a țării, CFR-ul, a ajuns într-o stare jalnică. Firma e cu datorii uriașe la bugetul de stat, dar managerii prosperă și primesc bonusuri de performanță. Salariile s-au mărit simțitor la toate nivelurile, la fel cum a crescut și stratul de jeg pe garnituri. Locomotivele se aprind pe traseu, dar și pălinca în mecanicii de locomotive. Nașii se uită urât la tine dacă faci imprudența să cumperi bilet, iar întârzierile sunt atât de mari încât instituția pare că nu a ieșit din Evul Mediu.

Toate astea, în timp ce în Occident circulația cu trenul capătă avânt. Rețeaua de trenuri de mare viteză va ajunge nu peste mult timp la Praga, iar Budapesta, la rândul ei, visează să aibă parte de o asemenea minunăție tehnică. Până la urmă, pe distanțe relativ mici, cum sunt în România sau Ungaria, transportul pe calea ferată este foarte convenabil.

Nu mai stai cu orele prin aeroporturi să te caute la bagaje, bagaje care obicei se rătăcesc. După ce ai ajuns la destinație, nu trebuie să te complici cu alte mijloace de transport care să te aducă în buricul târgului și, mai ales, nu ești așa de vulnerabil la intemperii sau la starea de sănătate a piloților și a cărătorilor de bagaje.

Ungaria propune Uniunii Europene o linie de tren de mare viteză care să lege Budapesta de București. Adevărul e că pe ei îi interesează mai mult să lege zonele locuite de maghiarii din România de patria mumă, dar pentru noi, orădenii, investiția ar fi excelentă.

Linia ar trece și pe la noi, în drum spre Cluj, Târgu Mureș, București. E adevărat, ar costa aproximativ 17 miliarde de euro, o sumă imensă, dar care la nivel de buget UE înseamnă bani mărunți. În schimb, ar fi șansa noastră de a rămâne conectați la importantele drumuri europene, căci traseul de cale ferată agreat de cei de la Bruxelles trece prin Arad.

În istoria unui oraș pot apărea evenimente care să-l transforme în târg prăfuit sau, din contră, în metropolă în toată regula. Dacă suntem conectați printr-un aeroport modern, printr-o autostradă care totuși are termen de finalizare acest secol, o asemenea linie de cale ferată de mare viteză nu ar face decât să ne asigure că Oradea rămâne pe hartă.

Sigur că investiția preconizată poate rămâne o poveste frumoasă de adormit copiii, dar de ce să nu încercăm să visăm frumos? Chiar dacă e un vis de 17 miliarde de euro...

Citiți pe această temă articolul: „Calea ferată de mare viteză București - Budapesta ar putea trece și prin Oradea. Dacă se va face, ar costa cam 17 miliarde euro

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
35 Comentarii
Riviera
Poate ca ești tu acea persoană, îți place să auzi doar ce vrei tu sa auzi.
Postat 16 Septembrie 2024, 10:39 de Sandu2100
Viktor Orban vrea sa lege Budapesta de Har-Cov
N-ar fi rau. Treaba e ca la Bruxelles, nu mai sta nimeni de vorba cu el. Cand intra la cei de acolo in birouri, respectivii ii arata instantaneu iesirea. Bine ca macar se modernizeaza la noi cu bani din PNNR.
Postat 16 Septembrie 2024, 07:45 de Timi
sandu2100
Esti un un individ care fierbe de ciuda cand ii vede pe altii mai sus decat el. Tu pe toti ii vezi mai sus decat tine pt ca esti la nivelul cel mai de jos. In loc sa muncesti mai mult si mai bine, stai toata ziua la imbarligaturi si la minciuni. Nu stii ce sa mai minti ca sa-i incurci pe altii care fac treaba, insa, nu e dupa tine. Ei isi vad de treburile lor. Nu mor caii cand vor cainii. Noi cu hateri d-astia ca si tine, needucati, ciudosi, ajungem in liga 3.
Postat 16 Septembrie 2024, 06:50 de Riviera
Riviera
Ce dracu are trenul cu metroul??? Si @KP trece de la trenuri la autostrăzi spoi la gaze, tu de la tren o faci de metrou. Tu daca nu ai argumente, întorci pagina, asa a făcut si KP acum. Nu trebuie sa minți, trebuie sa te documentezi, dar problema e ca din ce te documentezi nu ajunge multe in capul tău, ai exemplu KP, nu mai vorbesc de KP, Vasy, Pinonel, Petre93, Maikeltroll.
Postat 15 Septembrie 2024, 21:40 de Sandu2100
sandu2100
Stire proaspata: Euronews, 13 Sept, 2024. "From Oslo to Budapest: These are the best and worst metro systems in Europe". De la Oslo la Budapesta, cele mai bune sisteme (retele si servicii), de metrou din Europa. Pe primul loc, cu cel mai bun sistem de metro european este Oslo. Pe ultimul este Budapesta. Criteriul de clasificare: Curatenie, aglomeratie si frecventa trenurilor de metrou. Bucurestiul se afla pe un onorabil loc sapte, la egalitate cu Copenhaga si Lisabona. In curand va fi introdus si Cluj-Napoca, in acest clasament. Asadar, vezi lucreaza si altii, muuuuult mai bine decat tine, un hater care fierbe de ciuda cand ii vede pe altii ca sunt mai sus decat el. Haterule, trebuie sa te civilizezi. Ne faci orasul de rusine cu prostia crasa care te caracterizeaza. Ne tragi in jos.
Postat 15 Septembrie 2024, 21:19 de Riviera
KP
Încerci tu sa o faci sa iasă, dar nu iasă pt ca nu " ÎNCHEPE " :::::)))
Postat 15 Septembrie 2024, 20:26 de Sandu2100
KP
Nyreghaza nu e pe hartă, din Ungaria doar Budapesta e pe hartă ::::::))))) Petea nu e oe hartă si nimic aproape, nu există nicio bifurcatie SM-Zalău, de la Oradea pleaca direct spre Austria. Articolul e pe trenuri, apoi deviezi si o dai pe autostrăzi si mai apoi o dai pe GAZE :::::))))) Las-o în PLM de treabă.
Postat 15 Septembrie 2024, 20:21 de Sandu2100
Re: RVP ...
Privește bine harta și vei vedea că la Nyreghaza se întâlnesc culoarele Kosice - Debrecen - Oradea - Cluj/Arad și Budapesta - Nyreghaza - Lvov. Și să-ți aduci aminte ce repet acum, că ungurii lucrează la conexiunea autostrăzii de la Nyreghaza la granița cu România, de la Petea. În același registru, Grindeanu (uitat fie-i numele), după ce s-a întors de la Bruxelles (în urmă cu nici 3 săptămâni) a anunțat demararea proiectului DEX cu bifurcarea de la SM la Zalău, Baia-Mare, Dej, Cluj. Totul se leagă de modificări "impuse" de coridorul ucrainean al gazelor rusești, absolut funcțional și acum, care trece pe lângă Nyreghaza și pleacă spre Austria. Să uiți.
Postat 15 Septembrie 2024, 20:11 de KP
Dream on...
Vise PNL
Postat 15 Septembrie 2024, 19:22 de joel
Riviera
Oradea e in luga 1 a orașelor, F.C. Bihor e altceva.
Postat 15 Septembrie 2024, 18:23 de Sandu2100
Riviera
Deci dupa ce te-ai documentat, ai observat ca pe Lugoj-Deva se circula ca de la Bors la Cluj ::::::)))))) începi si tu precum @KP ::::::))))))))
Postat 15 Septembrie 2024, 18:21 de Sandu2100
sandu2100
Exista o deviere de 14 km, intre Holdea si Margina, din cauza unor tuneluri care nu sunt gata. Fierbi de ciuda cand vezi ca altii fac treaba, nu stau la minciuni si hate ca si tine. Cat despre Cluj-Napoca, este de "Champions League". Este si peste multe orase cu nume mari din Europa de vest. La fel Timisoara, Brasov, Sibiu. Si Aradul este cu un pas inaintea Oradiei. Daca Oradea nu avea mult hulita Universitate, azi Oradea era in liga cu Alesd, Marghita, Beius, Salonta.
Postat 15 Septembrie 2024, 17:46 de Riviera
sandu2100
minti cu o nerusinare care arata clar ca trebui sa-ti triplezi doza de pastile pt cap. Ba, haterule, De la Sibiu la Nadlac se circula pe autostrada. Si eu am circulat pe autostrada respectiva. Zeci de mii de oameni circula pe ea. Crapa ficatul in tine, haterule, cand vezi ca altii fac treaba serioasa, muuuuult peste ce latri tu cu minciunile tale...
Postat 15 Septembrie 2024, 17:15 de Riviera
RVP
Nu fac parte din nicio tabăra, nu fac propagandă, prezint cum ar trebui sa fie normalitatea, cine vrea sa ma tragă de mânecă, nu au șansa, ei pot sa ma tragă de altceva de mai jos de mânecă.
Postat 15 Septembrie 2024, 16:48 de Sandu2100
Sandu
Nu esti mai presus de kp. Doar ca esti intr-o alta tabara. Zgomotul tau propagandistic si dezechilibrat face o defavoare celor pe care ii sustii. Nu te-a tras nimeni de maneca pana acum?
Postat 15 Septembrie 2024, 16:37 de RVP
KP
Deci avem 2 coridoare pe la Orade, și niciunul prin Satu Mare :::::)))) si tu ne spui ce??? Draga moșului, Oradea e importantă dupa 2008 :::::)))))
Postat 15 Septembrie 2024, 16:30 de Sandu2100
KP
Încă odată ai fost prinsă cu minciuna :::::::))))) numa nu te mai saturi :::::)))
Postat 15 Septembrie 2024, 16:20 de Sandu2100
Sursa oficiala
Recomand si rog moderatorii sa interzica propaganda si dezinformarile. E foarte mult zgomot de gen sandu, kp et.al. Las mai jos link cu harta oficiala TEN T - Iulie 2024. https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/infrastructure-and-investment/trans-european-transport-network-ten-t/tentec-information-system-and-ten-t-map-library/ten-t-schematic-map-european-transport-corridors_en
Postat 15 Septembrie 2024, 15:26 de RVP
Riviera
Pe Nădlac-Sibiu se circula ca de la Borș la Cluj
Postat 15 Septembrie 2024, 12:55 de Sandu2100
Pentru cei care chiar vor să știe. Ten-T rebotezat recent IMEN (prin introducerea Ucrainei în ecuație) stabilește ca nod al subvariantei Rin-Dunăre orașul Nyreghaza (HU), astfel că Oradea-Arad ca traseu a ieșit de pe hartă și s-a înlocuit cu Satu-Mare și
Coridorul Baltic –Adriatic (Polonia–Cehia/Slovacia–Austria–Italia); Marea Nordului–Coridorul Baltic (Finlanda–Estonia–Letonia–Lituania–Polonia–Germania–Olanda/Belgia); Coridorul Mediteranean (Spania–Franța–Nordul Italiei–Slovenia–Croația–Ungaria); Coridorul Orient /Est–Med (Germania–Cehia–Austria/Slovacia–Ungaria–România–Bulgaria–Grecia–Cipru); Coridorul Scandinav–Mediteranean (Finlanda–Suedia–Danemarca–Germania–Austria–Italia); Coridorul Rin –Alpin (Olanda/Belgia–Germania–Elveția–Italia); Coridorul Atlantic (cunoscut anterior ca Coridorul Lisabona–Strasbourg )(Portugalia–Spania–Franța); Coridorul Marea Nordului – Mediterana (Irlanda – Regatul Unit – Țările de Jos – Belgia – Luxemburg – Marsilia (Franța); Coridorul Rin –Dunăre (Germania–Austria–Slovacia–Ungaria–România, cu ramura Germania–Cehia–Slovacia--Ungaria cu ramura Ucraina și România--Marea Neagră;
Postat 15 Septembrie 2024, 08:35 de KP
sandu2100
Hallo, dobi, minti cu comentariile in fata, de fata cu toti. Uita-te cum minti de la primul tau comentariu hater dobi. Ba, dobi,stiai ca de la Sibiu la Nadlac (frontiera), se circula pe autostrada ? Sibiu-Timisoara-Arad-Nadlac. Mai inveti si tu ceva. Iti crapa ficatul de ciuda cand vezi ca altii sunt seriosi si fac treaba, dar nu e dupa tine, hater...
Postat 15 Septembrie 2024, 06:36 de Riviera
Riviera
Cu toate rar ii dau dreptate lui @KP, dar totuși un un DEx nu e drum mare viteză, dar pe aproape. Uneori te apuca crizele ca și oe KP, VASI, ADI, MAIKELTROLL, PETRE93, PINONEL ::::::))))
Postat 14 Septembrie 2024, 21:56 de Sandu2100
kp
Ti-am explicat mai jos. Tot un sandu2100 esti si tu, mincinosule. Arad-Oradea, este un drum de mare viteza, in regim de autostrada. E o autostrada, un drum de mare viteza de interes strategic european. Coridorul rutier care asigura conexiunea dintre Marea Baltica, Marea Neagra, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul in sudul Europei si continuarea cu Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad (legatura cu Serbia). Este un proiect al UE, stabilit prin Initiateiva celor Trei Mari. Vezi? Mai inveti si tu ceva. In loc sa-mi multumesti, te ratzoiesti la mine. Esti un mincinos. Tu esti la cutite cu corectitudinea.
Postat 14 Septembrie 2024, 20:58 de Riviera
Riviera
Tu nu mi-ai arătat ca mint, ce ai arătat tu, eu știu de ani de zile, Oradea nu e liga a II-a, tocmai suntem in liga 1. Vremurile Clujului se duc de râpă.
Postat 14 Septembrie 2024, 20:47 de Sandu2100
Riviera ...
... bați câmpii. Programul Ten-T te depășește ca pe orice vinitură fără prea mult creier în materie. Ce autostradă visezi de la Oradea la Arad? E vorba de un drum expres doar, care nu are finanțare europeană fiind un proiect regional. Oradea cade între toate coridoarele europene de est, fiind un târg second-hand nerelevant. Ești total pe dinafara subiectului și nu înțelegi nimic din geografia regională în care se află Oradea.
Postat 14 Septembrie 2024, 20:39 de KP
sandu2100
Bai dobitoc mincinos, hater dupa ce ti-am aratat ca minti cu nerusinare, scrii ca stii si tu ca e un alt proiect. Nu stii cum sa mai minti. Nu asta ai scris la primul comentariu. Dobitocule, contestatiile blocheaza construirea autostrazii nu Basescu. Aia de la Bechtel au primit bani, dar nu au lucrat, dupa care a fost reziliat contractul semnat cu ei. Au primt bani dar nu s-au tinut de lucru. Cat despre dezvoltare economica, nu vorbesc de Timisoara, oras de la frontiera de vest, asa cum e si Oradea, insa, Timisoara este mai avansata economic. Arad, este cam de nivelul Oradiei. Vorbesc de Cluj-Napoca, care nici acest oras nu are (inca) autostrada spre vest si e mai departe de frontiera. Nici cale ferata de mare vieza spre Europa de vest nu a avut. Cluj-Napoca, pe langa faptul ca este cu mult peste Oradea ca nivel de investitii, educatie si dezvoltare, este si peste multe orase cu nume mari din Europa de vest! La fel Brasov si Sibiu. Omul sfinteste locul, nu dobitoci hateri ca si tine. Nu niste jigodii mincinoase ca si tine. Esti bolnav psihic, dobi!
Postat 14 Septembrie 2024, 20:33 de Riviera
Riviera
Hallo DOBI, in vremea respectivă nu erau contestații ca pe vremea asta, Bechtel nu a încurcat nimic, nu au primit banii de la Băsescu, si au fost fugariti de Băsescu. Eu știu ca proiectul despre care am scris e un alt proiect.
Postat 14 Septembrie 2024, 20:03 de Sandu2100
sandu2100
Hallo dobi, despre autostrada Oradea-Cluj-Bucuresti mai intreaba si firmele care depun contestatii peste contestatii doar ca sa nu-i lase pe concurentii lor sa lucreze, sa faca bani. Mai sunt si niste ONG-uri cu cuibaritul lor, care incearca sa blocheze lucrarile non-stop. Vezi dobi, cate probleme sunt ? Pt asta trebuie sa gandesti, nu doar sa-ti imprastii zoaiele pe internet. Esti bolnav psihic.
Postat 14 Septembrie 2024, 19:40 de Riviera
sandu2100
Minti in continuare dobi. Proiectul de cale ferata despre care ai scris e un alt proiect. Nu stiu daca s-a materializat, E vorba despre un proiect finantat de UE, si care avea menirea de a lega Ungaria, Romania si Bulgaria pe calea ferata. Prin zonele respective a fost aprobat proiectul, Bulgaria fiind in sud. Electrificarea caii ferate Ordea-Cluj-Bucuresti este un alt proiect de modernizare a caii ferate, si este in constructie acum, finatat din PNNR. Despre autostrada intreaba-i pe aia de la Bechtel. Aia au incurcat lucrurile de la inceput. Clujul e mai departe de frontiera de vest, Nici ei nu au inca autostrada gata spre vest, nici calea ferata, dar sunt mult mai avansati economic decat Oradea. Idem Brasov si Sibiu. Omul sfiinteste locul nu lingai de partid de soiul tau.
Postat 14 Septembrie 2024, 19:29 de Riviera
Riviera
Apropos, nici autostrada Transilvaniei nu e gata, și trebuia sa fie gata in 2009, dar Băsescu a dat startul prostie, pt ca PSD a avut harta traseului, Băsescu nu a fost deacord ca ai lui nu și-au cumparat pământ in zonă. Bineînțeles nu o spune direct, și bineînțeles prostia se continuă. Am fi putut fi mult mai dezvoltați economic daca era gata autostrada dracului si calea ferată respectivă. Dar vezi tu cu dobitocii ăștia sa dus speranța de trenuri cu 160/kmh, tehnologia avansează si nu cred ca o sa vină un deștept sa ne pună pe hartă cu trenuri de 350/kmh
Postat 14 Septembrie 2024, 19:02 de Sandu2100
https://www.ziuacargo.ro/stiri/cale-ferata-pe-ruta-atena-sofia-bucuresti-budapesta-viena-praga-nurnberg-dresda-7595.html/
Băsescu-laseră nu spune asta direct, dar el era președintele atunci, pe vremea persedintele cânta.
Postat 14 Septembrie 2024, 18:55 de Sandu2100
kp
Nu e Bihorul ca si Clujul, Brasovul sau Sibiul. Ei sunt in liga superioara. Cu Baia Mare si cu Satu Mare suntem in aceeasi liga, liga 2. Minti si tu mai des decat respiri. Nu stii ce si cum sa mai minti. Autostrada Oradea-Arad- Timisoara leaga tot vestul tarii de sudul si vestul Europei. Timisoara are autostrada spre Bucuresti si Constanta. Urmeaza si Bihorul. Calea ferata electrificata din Oradea spre vestul continentului si spre Bucuresti-Constanta este in constructie, acum.
Postat 14 Septembrie 2024, 18:35 de Riviera
Dacă autorul articolului ar fi citit propriul "ziar" în urmă cu nici o săptămână ...
... ar fi fost mai bine informat și lămurit cu subiectul. Ungaria a început deja pregătirile la prelungirea autostrăzii de la Nyreghaza la granița cu România și în paralel modernizarea rețelei de căi ferate către Debrecen spre sud, România la est și spre nord conexiunea către Slovavia, Polonia și țările baltice, ca parte a coridorului de la Baltica la Mediterana și Adriatica. Acestea se vor "înțepa" către Satu-Mare, de unde se vor conecta către Zalău și Cluj pe o parte și Dej către Cluj pe de altă parte. Nu întâmplător marsmureșenii s-au zbătut să includă, într-o recentă hotărâre de guvern, aprobarea pentru viitorul drum expres Baia-Mare către Satu-Mare, cu legăturile la Petea (drum) și Halmeu (cale ferată). Conform enunțului MT de la noi, acesta va fi coridorul românesc, care este în legătură cu relația A3 Brașov și București, respectiv calea ferată, Deda (de la Arad/Nădlag) către Războieni și apoi Brașov. Oradea este scoasă din cărți și hărți, pentru că nu are cine să o susțină, în afara secundarului drum expres către Arad care, fără o continuare la Sat-Mare va fi bun doar pentru economiile locale din vechea Crișana. Logica acestei modificări a Ten-T, care arată de ce Europa nu face nimic pentru tronsonul de autostradă Biharia - Nușfalău, este realizarea a două coridoare de dezvoltare vest-est, respectiv T22 pe la Arad și cel în proiectare pe la Satu-Mare. Bihorul nu-i relevant pentru adeastă strategie.
Postat 14 Septembrie 2024, 18:20 de KP
sandu2100
Arata-mi unde a spus Basescu asta ? Si o centurista e mai cinstita decat tine.
Postat 14 Septembrie 2024, 18:00 de Riviera
A fos mai demult o propunere din partea UE
Dar Băsescu nu a fost deacord.
Postat 14 Septembrie 2024, 16:02 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4662 RON
  • 1 EUR = 4.9738 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON