URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
04 Mai 2023, 13:20

Cozile din sensul giratoriu de la intrarea pe drumul de Sântandrei ar putea dispărea în circa două luni (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cozile din sensul giratoriu de la intrarea de pe şoseaua de centură pe drumul de Sântandrei ar putea dispărea în circa două luni.

Urmează montarea grinzilor pe pasaj

Constructorii aşteaptă să fie finalizate grinzile din beton care vor fi montate cel târziu în iulie pe pasajul peste linia ferată.

"Traficul rutier prin sensul giratoriu de la intrarea de pe şoseaua de centură pe drumul de Sântandrei s-ar putea decongestiona în circa două luni. Conform constructorului, grinzile din beton de pe pasajul care va trece peste linia de centură ar putea fi montate undeva în iunie", a declarat pentru BIHOREANUL prefectul de Bihor, Dumitru Ţiplea.

Potrivit prefectului, furnizarea grinzilor, deja comandate, întârzie atât ca urmare a numărului mare de comenzi cu care se confruntă constructorul pe fondul investiţiilor mari de infrastructură derulate la nivel naţional, cât şi a procesului laborios de fabricare, având în vedere dimensiunile mari ale acestora.

"Intenţia constructorilor este ca lucrările la viitorul pasaj să intre peste vară într-o fază finală, astfel încât în cursul lunii septembrie circulaţia să revină la normal", a spus Ţiplea.

În prezent, circulaţia pe şoseaua de centură se desfăşoară cu dificultate, în ciuda eforturilor constructorului care a amenajat o bandă suplimentară pe şoseaua centură pe sensul de mers spre Oradea dinspre Sântandrei.

Joi dimineaţă, între orele 7 şi 8, toate accesurile spre şoseaua de centură dinspre comuna limitrofă erau ocupate cu maşini care avansau bară la bară.

La fel, în cursul zilei, au fost momente când simpla traversare a sensului giratoriu dura circa 20 de minute.

Patru luni de avans

Amenajarea pasajului peste linia de tren de la intersecţia şoselei de centură cu Calea Sântandreiului este parte integrantă a drumului de legătură dintre Oradea şi Autostrada Transilvania.

Investiţia a fost iniţiată de Primăria Oradea în urmă cu mai mult de cinci ani, în parteneriat cu CNAIR. Aceasta prevede construirea a peste 19,07 kilometri de şosea, din care 16 km cu profil de autostradă şi 3 km cu profil de drum expres.

Şoseaua porneşte din actuala giraţie de pe Calea Sântandreiului şi continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraş şi Sântandrei, urmând să traverseze cu un pod drumul de legătură construit în 2018 între Oradea şi comună (ce iese în zona Ioşia Nord), iar apoi şi Crişul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borşului, pe care o va traversa tot cu un pod, suficient de înalt pentru ca pe viitor sub el să poată fi amenajată o linie de tramvai către comuna Borş.

De acolo, şoseaua se va îndrepta spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

În prezent stadiul lucrărilor era de circa 50%, acestea fiind, potrivit constructorului, în avans cu circa patru luni faţă de graficul din contract.

Vezi aici stadiul lucrărilor la sfârșitul lunii trecute, filmate din dronă de asociația Pro Infrastructură

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
KP aka mama Omida
Se stue cine va câștiga, se vad rezultatele. Iar o sa virbesgi aiurea inca 4 ani :::::))))))
Postat 05 Mai 2023, 10:24 de Sandu2100
Ar putea să dispară în teorie.
În practică ... ne mai vedem și în primăvara viitoare, la alegerile locale.
Postat 05 Mai 2023, 08:04 de KP
Cand au inceput santierul am intrebat de ce n-au facut cum au facut celelalte pasaje peste centura
Cand au inceput santierul am intrebat de ce n-au facut cum au facut celelalte pasaje peste centura prin OCR si au raspuns ironic ca firma stie mai bine ce face. Da ma, de ce n-au inceput cu largirea drumului - ce fac acuma - si sa muta circulatie pe viitoarele bretele si in mijloc ar fi fost suficient loc pentru a sapa, fate pilonii, etc. Nu, chiar au facut intentionat asa, dupa cum si altii au sesizat, au fost articole, deci si ziaristii au intrebat pe primar, initial au zis ca o sa dureze disconfortul numai 3 luni (parca). Deja imediat inplineste 1 an de cand au redus la o banda pe sens, dar pasajul nu e nici acuma gata, cand podul peste Crisul, care e de 4 ori mai lunga e deja aproape gata... Firma chiar e serioasa, se vede progresul, dar sa nu ziceti ca nu e facuta intentionat sa fie tot orasul blocat. Centura blocata, centrul blocata, chiar aproape nu exista strada in oras unde nu stai in aglomeratie. Si nu numai ca e blocat tot orasul, chiar si asa ca firma termina lucrarea anul asta, cele 2 pasaje care ulterior au bagat numai in proiect inca tot nu e pusa nici la licitatie, deci anul asta clar nu o sa inceapa lucrariile la pasajele respective, deci cand incep pe noul segment de centura iar o sa fie deviata circulatia ca sa faca acele pasaje...
Postat 05 Mai 2023, 07:12 de cititor_
Nici nu era cazul sa fie produse cizi
Exemplu: Sensul O Denșușeanu catre Santandrei, dacă Doreii asezau balizele din dreapta chiar pe marginea carosabilului ramanea spatiu pentru o banda de intrare in giratie si o alta banda pentru viraj dreapta spre Santandrei. Similar putea fi lasata o banda pe sensul dinspre RAR viraj dreapta catre Densuseanu.
Postat 04 Mai 2023, 13:36 de Jianu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON