URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vești bune pentru pietoni. După începerea lucrărilor la pasajele de la Crișul și de la Gară, tramvaiele vor fi oprite pe acel traseu cel puțin șase luni. Iar asta e o perioadă scurtă, pentru că deja șantieriștii știu că trebuie să lucreze sub trafic, așa cum s-a întâmplat la Pasajul Decebal - Tudor Vladimirescu...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cu o viteză amețitoare, așa-zișii „suveraniști” și „anti-globaliști” transformă globul într-o bombă gata să explodeze. Am văzut, acasă, ce s-a găsit la adepții lui Călin Georgescu, „patrioți” care propovăduiesc „pacea” și austeritatea „dacă”: un arsenal de arme de asalt și explozibili, bani în podele, înregistrări că au cerut fonduri unor afaceriști din afara țării promițându-le aurul din pământul acesteia, legături cu Ambasada Rusiei, documente ce atestă că iau lumină de la Moscova, poze cu criminali de război.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce vă așteptați să facă Ilie Bolojan în funcția de președinte interimar al României?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Noiembrie 2024, 10:30

Consiliul Județean Bihor a stabilit constructorii care vor face drumul montan între Padiș și Ic Ponor, pentru mai mult de 59 milioane lei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce a înregistrat nu mai puțin de 12 oferte în cadrul licitației, Consiliul Județean Bihor a desemnat o asociere formată din două firme bihorene care să execute lucrările de modernizare a drumului județean DJ 763 Padiș - Ic Ponor.

Potrivit unui comunicat al administrației județene, desemnarea constructorilor a avut loc miercuri, decizia comisiei de licitație fiind să dea câștig de cauză asocierii Asfamixt - Costa Voc, a cărei ofertă a fost de 59,031 milioane lei, fără TVA, și care și-a asumat executarea lucrărilor în termen de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lor.

Contractul între CJ Bihor și asocierea celor două firme va fi semnat, însă, doar dacă până la 20 noiembrie nu vor fi depuse contestații din partea celorlalți 11 ofertanți. „Dacă nu vor fi contestații, la sfârșitul acestei luni se va semna contractul de execuție. În primăvară vom începe efectiv lucrările”, a precizat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Proiectul este finanțat din fonduri europene și din bugetul Consiliului Județean Bihor. Drumul de 9,75 kilometri din Munții Apuseni, fost drum forestier, va fi asfaltat, fapt care va contribui la dezvoltarea și accesibilitatea zonei turistice Padiș. El va facilita legătura între județele Bihor și Cluj, asigurând accesul către mai multe obiective turistice și trasee marcate din zonă, precum Cheile Galbenei, Poiana Florilor, Valea și Stațiunea Boga, Cheile Someșului Cald, Poiana Vărășoaia, Cetatea Rădesei și altele.

Modernizarea DJ763 Padiș – Ic Ponor face parte din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din județul Bihor”, care vizează construirea a 37,6 kilometri de drumuri noi în Bihor: centurile Sântandrei (5 km), Oșorhei (5,8 km), Nojorid (8,4 km), deja date în folosință, precum și centura Biharia (8,7 km), aflată în lucru, precum și reabilitarea a 36,1 kilometri de drumuri județene existente: DJ 795 Salonta – Tinca (23,3 km) și DJ 767 Oșorhei – Copăcel (12,8 km), și acestea aflate în lucru.

Pentru această lucrare, CJ oferea până la 88,436 milioane lei (valoarea estimată a proiectului), iar la licitație au mai depus oferte firmele Elis Pavaje, Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj, PORR Construct,  Dumexim și Viarom Construct, precum și asocierile formate din firmele Global Industrial - Imperial Proconstruct SRL - CML RO,  Madlev Cons - Mirghis & Mayer - Dimar - Opentrans, Precon Transilvania -Selina SRL, Diferit AG și Diferit SRL, Dacia Asphalt - Oyl Company Holding AG SRL și Drumuri Orășenești - MBS Group.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7667 RON
  • 1 EUR = 4.9774 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON