Cinci constructori și asocieri de firme au depus oferte pentru construcția porțiunii Suplacu de Barcău - Chiribiș de 26,35 kilometri a autostrăzii Transilvania, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Constructorii și proiectanții din România, Ungaria și Turcia care concurează pentru acest contract în valoare de 937,53 milioane de lei (fără TVA) - finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile - vor avea la dispoziție maximum 24 de luni (din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție) pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației”, a mai precizat Grindeanu.
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a făcut publică lista celor care concurează pentru realizarea acestei lucrări de infrastructură.
Este vorba despre:
1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA (România)
2. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT - DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria – România)
3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
4. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (România)
Așa cum BIHOREANUL a arătat, compania Precon Transilvania este controlată de omul de afaceri orădean Beniamin Rus, patronul grupului de firme Selina, dintre care unele care se află pe „lista neagră” a CNAIR, tocmai ca urmare a unor divergențe apărute pe acest tronson al autostrăzii, în vreme ce compania Citadina 98 este o firmă din Galați lipită la afacerile pesediste locale. Precon Transilvania și Citatina 98 SA au câștigat recent licitația pentru tronsonul cuprins între Chiribiș și Biharia al Autostrăzii Transilvania, un contract de 800 milioane de lei.
În privința porțiunii Suplacu de Barcău - Chiribiș, șeful CNAIR precizează că 6 luni va dura proiectarea lucrărilor, iar 18 luni execuția acestora, perioadă în care câștigătorul va trebui să construiască inclusiv 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, din care unul în lungime de 1.650 metri peste un lac de acumulare.
(sursa: Cristian Pistol / CNAIR)
Construcția acestei secțiuni a autostrăzii Transilvania a fost amânată ani de zile. Lucrările în acest lot au fost abandonate în 2013, după rezilierea contractului cu Bechtel. Ulterior, CNAIR a mai atribuit lucrările, în 2015, unei asocieri de firme din Spania, care însă nu s-a mobilizat, așa că în 2016 contractul a fost reziliat.
O nouă licitație a fost lansată în ianuarie 2023, însă a fost pusă temporar în standby în această primăvară ca urmare a unor clarificări cerute de constructori.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.