O alunecare de teren a avariat șoseaua care leagă Oradea de Cluj în zona, și așa deteriorată, a serpentinelor din Piatra Craiului.
Muncitorii Secției Drumuri Naționale Oradea intervin de luni dimineață pentru reparații de urgență care vor dura, însă, câteva zile.
Risc de accidente
Mai mulți șoferi și cititori ai BIHOREANULUI s-au plâns de starea DN 1 Oradea-Cluj, sesizând că în asfalt sunt gropi care pun în pericol siguranța traficului și, evident, pot cauza defecțiuni mașinilor.
„Vineri, când am mers spre Cluj, am lovit roțile de acele „trepte””, a transmis redacției un cititor, adăugând că „nu este loc pentru a ocoli” denivelările decât cu riscul de a intra pe contrasens.
Oferind și imagini - fotografii și filmulețe care arată o mulțime de gropi, dar și de denivelări - cititorul BIHOREANULUI a precizat că le-a trimis și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Se lucrează
Contactat luni de BIHOREANUL, șeful Secției Drumuri Naționale Oradea, Traian Bulzan, a declarat că problemele de pe această șosea, de altfel deloc noi, sunt cunoscute, iar luni dimineață drumarii au început lucrul pentru a le remedia.
„Este vorba despre o porțiune în lungime de circa 200 metri, unde periodic drumul se deteriorează din cauză că în urmă cu aproximativ un deceniu și jumătate, când Itinera a realizat lucrări de reabilitare, nu a fost realizată corespunzător fundația, așa încât să fie rezolvată problema drenării apelor. Din acest motiv, apele subterane erodează drumul și apar gropi. În plus, la finalul săptămânii trecute, a existat și un ciclu de îngheț și dezgheț care a produs o alunecare de teren, angrenând o deplasare cu 5 cm a drumului”, a spus Bulzan.
„De luni dimineață, muncitorii noștri intervin pentru reparații de urgență, care vor necesita probabil, având în vedere starea drumului și condițiile meteo, cam trei zile, poate chiar patru”, a mai spus șeful SDN Oradea.
Cost uriaș
Potrivit inginerului, SDN Oradea a realizat un proiect pentru repararea „din temelii” a celor 200 metri ai DN 1 în zona Piatra Craiului, așa încât să fie rezolvată problema drenării apelor, dar costurile ar fi uriașe.
„Conform studiilor făcute, rezolvarea problemei de sub carosabil ar costa circa 20 milioane lei, adică aproape 2 milioane euro pentru fiecare sută de metri. Având în vedere că, deși DN 1 este una dintre cele mai importante șosele din țară, nu putem cheltui totuși atâția bani pentru o porțiune atât de mică, vom încerca să facem lucrările cu bani din fonduri europene pe care să le obținem anul viitor”, a mai spus șeful SDN Oradea, Traian Bulzan.
Până atunci, reparațiile vor fi limitate la suprafața drumului, vulnerabilă la ploile abundente, înghețuri și dezghețuri.
Vezi mai jos cum arăta drumul înainte de reparațiile de luni!
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.