Unele instituţii lucrează oricum, numai în interesul cetăţeanului nu. S-a convins de asta o orădeancă după o păţanie cu Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
Pe 14 noiembrie anul trecut, pentru că s-a simţit rău după ce a mâncat nişte napolitane cumpărate de la Lidl, o marcă proprie care cu un an înainte fusese retrasă de la raft pe motiv de contaminare cu Salmonella, a făcut o sesizare la DSVSA Bihor.
O zi mai târziu a fost contactată de o angajată care i-a spus că va merge în control şi în 5 zile îi va oferi un răspuns. Reclamanta s-a arătat dispusă să predea, pentru analize, napolitanele rămase în pachet, circa 100 de grame, dar funcţionara i-a spus că este o cantitate insuficientă. Apoi, linişte.
Abia după două săptămâni, pe 28 noiembrie, petiţionara a primit un răspuns de la DSVSA, cum că produsul ar fi conform, adică în regulă.
Pentru a-şi justifica lentoarea cu care a răspuns la o posibilă alertă alimentară, care trebuia tratată cu celeritate, instituţia a modificat data primirii sesizării, din 14 în 24 noiembrie, ca şi cum a răspuns în 4 zile, când de fapt a făcut-o în 14.
Nemulţumită, femeia s-a adresa Autorităţii Naţionale, întrebând şi care este cantitatea minimă de napolitane de care avea nevoie DSVSA pentru analize. Iar aici apare culmea lentorii: la cererea trimisă în decembrie, ANSVSA a răspuns abia în februarie, informând-o, ce-i drept, că erau destule 100 de grame.
La aşa atitudine, e clar că instituţia are nevoie de o „curăţenie”. De sus până jos...
Cu privire la aspectele reclamate, DSVSA a transmis următorul punct de vedere:
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.