Bihorenii care au nevoie de un job sau care nu ştiu ce profesii li s-ar potrivi sunt aşteptaţi, în 4 şi 5 mai, în Cetatea Oradea, la Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră, organizat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor.
"Am pornit de la premisa că, pentru a face faţă cerinţelor de pe piaţa muncii, toţi tinerii au nevoie de orientare în carieră, astfel că evenimentul nostru se adresează, în primul rând, tinerilor, dar şi cadrelor didactice, părinţilor, angajatorilor din judeţul Bihor, şcolilor, universităţilor şi actorilor principali de pe piaţa muncii. Vrem să-i familiarizăm pe tineri, părinţi, profesori şi pe toţi cei interesaţi de dezvoltarea carierei profesionale, indiferent că se află la început de carieră profesională sau într-un moment în care doresc o reorientare profesională, cu locurile de muncă şi profesiile căutate astăzi pe piaţa muncii din regiune şi să conştientizeze competenţele necesare unei meserii. De asemenea, vrem să le prezentăm oferta educaţională prin care pot fi obţinute aceste competenţe şi procesul tehnologic în diferite domenii de activitate", a declarat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
La eveniment şi-au anunţat participarea peste 80 de expozanţi: 50 de companii care, în plus faţă de locurile de muncă disponibile, îşi asumă rolul de a prezenta procedurile de lucru pe care le folosesc, peste 20 de universităţi şi instituţii de învăţământ ce îşi vor expune oferta educaţională, precum şi entităţi publice şi cei mai importanţi furnizori de formare profesională.
"Pe durata întregului eveniment, în intervalul orar 8.00 - 17.00, avem un program prestabilit, pentru ca participanţii să aibă suficient timp la dispoziţie pentru a experimenta tot ceea ce îşi doresc, iar angajaţii AJOFM Bihor să-i poată îndruma pe parcursul acestei experienţe. Participanţii vor fi preluaţi de către un consilier din cadrul agenţiei, încă de la intrare şi vor fi informaţi cu privire la eveniment. Apoi, vor vizita standurile expoziţionale. Asigurăm o zonă în care se vor aplica teste de orientare în carieră, pe care le vom interpreta pe loc. De asemenea, din oră în oră, se va ţine câte un workshop interactiv, la care ei vor putea participa. La plecare, participanţii vor fi rugaţi să completeze un chestionar simplu şi prietenos, care să ne ajute pe noi să îmbunătăţim viitoarele evenimente de această anvergură", a explicat directorul AJOFM Bihor.
Târgul este organizat în cadrul proiectului „Reţea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniţă – CAREER" - cod ROHU 331, finanţat prin Programul Interreg V-A România-Ungaria şi implementat de Societatea Caritabilă "Don Orione" din Oradea, în parteneriat cu AJOFM Bihor, Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Békés (Ungaria), Oficiul Guvernamental Békés şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Afacerilor din judeţul Békés.
Aflat la a doua ediţie, târgul este organizat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor. Prima ediţie a avut loc în octombrie 2019, tot în Cetate. Atunci au fost circa 110 expozanţi şi peste 6.800 de vizitatori.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.