URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Iulie 2021, 20:01

Vine deranjul! Încep lucrările la pasajul subteran de lângă Piaţa Mare din Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La începutul lunii august vor demara, în Oradea, lucrările de amenajare a unui pasaj subteran lângă Piaţa Mare (Cetate).

Se deschide şantierul

Reprezentanţii Primăriei au semnat săptămâna aceasta contractul de execuţie a lucrărilor cu o asociere de firme reprezentată de Freyrom din care mai fac parte Procons Group, Metabet şi Leko Construct, după ce rezultatul licitaţiei nu a fost contestat.

Lucrările, în valoare de 27 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de 15 luni. "Săptămâna viitoare încep lucrările la pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate, situat pe una dintre cele mai importante axe de circulaţie din Oradea. Contractul de execuţie a fost semnat în urma desemnării câştigătorului licitaţiei pentru obiectivul de investiţii «Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II»", a anunţat, miercuri, Primăria Oradea.

În primă fază, constructorii vor trece la amenajarea organizării de şantier după care vor începe relocarea utilităţilor.

Lucrările vor impune restricţii de circulaţie în zonă, care vor fi aplicate după un calendar ce va fi anunţat.

Un tunel și două girații...

„Investiţia este cu atât mai relevantă cu cât municipiul Oradea are în pregătire realizarea unor pasaje în zona Magazinului Crişul, la Gara Oradea, la intersecţia Bulevardul Decebal şi strada Tudor Vladimirescu, precum şi un pasaj peste Centură, în zona străzii Meşteşugarilor", a declarat primarul Florin Birta.

După cum BIHOREANUL a mai scris, viitorul pasaj reprezintă de fapt etapa a doua şi cea mai simplă a proiectului de amploare numit "Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu – Piaţa Cetate", finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir – Centrul Civic. Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 de metri.

Linia de tramvai va traversa în continuare intersecţia străzilor Sucevei şi Cantemir la nivelul solului printr-o bandă dedicată.

Licitaţia pentru adjudecarea lucrărilor de construire din prima etapă, mult mai complexă, care vizează amenajarea a cinci pasaje subterane în Piaţa Gojdu, este încă în derulare. La procedura de achiziţie a lucrărilor şi-au depus oferte, pe lângă asocierea reprezentată de Freyrom, alte trei asocieri de firme conduse de Construcţii Bihor, Drum Asfalt şi Electrogrup.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
KP
Atata știi? Când ești încolțit, scoți sexismul din tine? Cam penibil. Dacă ai ceva argumente contra pe bune, expune-le și hai sa le dezbatem, ca de aruncat cu * oricine poate.
Postat 30 Iulie 2021, 00:08 de IrinaLoghin
Sanda, e corect ce spui.
Că la cârmă fiind, cele ca tine se găseau doar pe centură.
Postat 29 Iulie 2021, 23:24 de KP
KP
Norocul nostru ca nu esti tu la carma
Postat 29 Iulie 2021, 17:09 de Sandu2100
La vremuri noi, oameni noi cu idei pe măsură.
Va fi cel mai tembel proiect de mobilitate implementat în Oradea, în ultimii 150 de ani, de când a apărut pe piață primul liberal din România. Va fi o circulație bine închegată din Cantemir până pe Magheru și nu se va putea cârmi la dreapta ori stânga decât crescând numărul de la kilometraj, cantitatea de fotoghin consumat și implicit poluarea. Când ești prost de mic, liberalule, când ești mare doar te joci pe banii altora. Cel mai simplu, mai ieftin și mai rapid de făcut, ar fi fost crearea unui pasaj de trecere în subteran a tramvaiului, care ar fi asigurat astfel un flux continuu pe linia transportului public de tip electric și mai puțin nepoluant. Mașinile la fel ca acum, pe sus la aer. Transportul public pe dedesubt, ca în stația centrală de la Ring, din Viena. Iar costurile ar fi fost pe jumătate. Dar unde nu-i cap, vai de mersul pe jos și pe propriile picioare.
Postat 29 Iulie 2021, 12:52 de KP
Lucrare aiurea...
Deci toți care vor veni (mașini mici sau autobuse) din zona centrală pe străzile Sucevei, Kogălniceanu, Piața Mare parcare și vor dori să meargă spre Cantemir, Nufărul nu au decât să își ia gândul de la asta. Vor fi obligați să facă un ocol la început prin turbogirație și mai apoi prin Calea Clujului, Velența etc. Tot acest trafic se va înghesui pe o bandă ce va fi împărțită probabil cu linia de autobuse ce oprește la blocul Cicero (ar fi aiurea să nu mai ai nici stație acolo și să cobori pentru Piață la Electrica). Desigur de perfecțiunea acestei lucrări deosebite va beneficia și Ambulanța și mașinile ISU Pompieri ce vor avea ca singură alternativă pentru un traseu mai scurt circulația pe contrasens. Cine nu crede să urmărească sensurile de circulație din imaginea alăturată. Ei lucrează fără stres (de ce să gândești, doar desenezi) fiindcă mobilitatea înseamnă mai multă mișcare... cu automobilul prin centrul orașului. În rest numai bine...
Postat 29 Iulie 2021, 01:09 de Adi_Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON