URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Iulie 2021, 20:01

Vine deranjul! Încep lucrările la pasajul subteran de lângă Piaţa Mare din Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La începutul lunii august vor demara, în Oradea, lucrările de amenajare a unui pasaj subteran lângă Piaţa Mare (Cetate).

Se deschide şantierul

Reprezentanţii Primăriei au semnat săptămâna aceasta contractul de execuţie a lucrărilor cu o asociere de firme reprezentată de Freyrom din care mai fac parte Procons Group, Metabet şi Leko Construct, după ce rezultatul licitaţiei nu a fost contestat.

Lucrările, în valoare de 27 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de 15 luni. "Săptămâna viitoare încep lucrările la pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate, situat pe una dintre cele mai importante axe de circulaţie din Oradea. Contractul de execuţie a fost semnat în urma desemnării câştigătorului licitaţiei pentru obiectivul de investiţii «Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II»", a anunţat, miercuri, Primăria Oradea.

În primă fază, constructorii vor trece la amenajarea organizării de şantier după care vor începe relocarea utilităţilor.

Lucrările vor impune restricţii de circulaţie în zonă, care vor fi aplicate după un calendar ce va fi anunţat.

Un tunel și două girații...

„Investiţia este cu atât mai relevantă cu cât municipiul Oradea are în pregătire realizarea unor pasaje în zona Magazinului Crişul, la Gara Oradea, la intersecţia Bulevardul Decebal şi strada Tudor Vladimirescu, precum şi un pasaj peste Centură, în zona străzii Meşteşugarilor", a declarat primarul Florin Birta.

După cum BIHOREANUL a mai scris, viitorul pasaj reprezintă de fapt etapa a doua şi cea mai simplă a proiectului de amploare numit "Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu – Piaţa Cetate", finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir – Centrul Civic. Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 de metri.

Linia de tramvai va traversa în continuare intersecţia străzilor Sucevei şi Cantemir la nivelul solului printr-o bandă dedicată.

Licitaţia pentru adjudecarea lucrărilor de construire din prima etapă, mult mai complexă, care vizează amenajarea a cinci pasaje subterane în Piaţa Gojdu, este încă în derulare. La procedura de achiziţie a lucrărilor şi-au depus oferte, pe lângă asocierea reprezentată de Freyrom, alte trei asocieri de firme conduse de Construcţii Bihor, Drum Asfalt şi Electrogrup.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
KP
Atata știi? Când ești încolțit, scoți sexismul din tine? Cam penibil. Dacă ai ceva argumente contra pe bune, expune-le și hai sa le dezbatem, ca de aruncat cu * oricine poate.
Postat 30 Iulie 2021, 00:08 de IrinaLoghin
Sanda, e corect ce spui.
Că la cârmă fiind, cele ca tine se găseau doar pe centură.
Postat 29 Iulie 2021, 23:24 de KP
KP
Norocul nostru ca nu esti tu la carma
Postat 29 Iulie 2021, 17:09 de Sandu2100
La vremuri noi, oameni noi cu idei pe măsură.
Va fi cel mai tembel proiect de mobilitate implementat în Oradea, în ultimii 150 de ani, de când a apărut pe piață primul liberal din România. Va fi o circulație bine închegată din Cantemir până pe Magheru și nu se va putea cârmi la dreapta ori stânga decât crescând numărul de la kilometraj, cantitatea de fotoghin consumat și implicit poluarea. Când ești prost de mic, liberalule, când ești mare doar te joci pe banii altora. Cel mai simplu, mai ieftin și mai rapid de făcut, ar fi fost crearea unui pasaj de trecere în subteran a tramvaiului, care ar fi asigurat astfel un flux continuu pe linia transportului public de tip electric și mai puțin nepoluant. Mașinile la fel ca acum, pe sus la aer. Transportul public pe dedesubt, ca în stația centrală de la Ring, din Viena. Iar costurile ar fi fost pe jumătate. Dar unde nu-i cap, vai de mersul pe jos și pe propriile picioare.
Postat 29 Iulie 2021, 12:52 de KP
Lucrare aiurea...
Deci toți care vor veni (mașini mici sau autobuse) din zona centrală pe străzile Sucevei, Kogălniceanu, Piața Mare parcare și vor dori să meargă spre Cantemir, Nufărul nu au decât să își ia gândul de la asta. Vor fi obligați să facă un ocol la început prin turbogirație și mai apoi prin Calea Clujului, Velența etc. Tot acest trafic se va înghesui pe o bandă ce va fi împărțită probabil cu linia de autobuse ce oprește la blocul Cicero (ar fi aiurea să nu mai ai nici stație acolo și să cobori pentru Piață la Electrica). Desigur de perfecțiunea acestei lucrări deosebite va beneficia și Ambulanța și mașinile ISU Pompieri ce vor avea ca singură alternativă pentru un traseu mai scurt circulația pe contrasens. Cine nu crede să urmărească sensurile de circulație din imaginea alăturată. Ei lucrează fără stres (de ce să gândești, doar desenezi) fiindcă mobilitatea înseamnă mai multă mișcare... cu automobilul prin centrul orașului. În rest numai bine...
Postat 29 Iulie 2021, 01:09 de Adi_Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON