Comisia Municipală de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a avizat, miercuri, proiectul viitorului terminal Cargo de la Aeroportul Oradea propus de firma CTPark Iota. Investitorul poate face demersuri pentru obţinerea autorizaţiei de construire, potrivit unui comunicat al Primăriei.
Cu două zone de proiecţie
Conform schiţelor supuse dezbaterii, proiectantul a instituit două zone de protecţie care delimitează terminalul de mărfuri pe latura de nord şi sud.
"Prima zonă de protecţie pe latura de nord este definită de o fâşie de 30 metri, vizavi de Centrul NATO, o zonă interzisă construcţiilor, dar care va fi folosită pentru amenajarea drumului de incintă şi a unei zone verzi. A doua zonă de protecţie e reprezentată de un coridor verde cu lăţimea de 18 metri, necesar ca zonă tampon faţă de zona de locuinţe", a declarat Radu Fortiş, arhitectul-şef al oraşului.
Cargo-ul din tancodrom
Investiţia presupune, printre altele, construirea a trei clădiri cu destinaţia de cargo şi depozite, posturi de control acces şi împrejmuire, platformă pentru aeronave, drumuri interioare, platforme tehnologice şi altele.
Compania CTPark Iota SRL, parte a celui mai mare conglomerate specializat în construcţia de parcuri industrial şi centre logistice din Europa Centrală şi de Est, s-a obligat să investească peste 32 milioane euro în construirea terminalului de mărfuri al Aeroportului orădean.
Terminalul Cargo va fi construit pe un teren pe care CJ Bihor l-a primit de la Ministerul Apărării în anul 2013, cu obligaţia ca în cel mult 10 ani să construiască terminalul, în caz contrar terenul, care fusese folosit ca tancodrom, urmând să fie restituit.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.