Consilierii judeţeni au aprobat, joi, varianta lungă a viitoarei şosele care va lega Oradea de Sânmartin, având totodată rol de centură a comunei. De asemenea, au fost aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici rezultaţi în urma studiului de fezabilitate, care indică faptul că investiţia se va ridica la 44,5 milioane de euro.
Astfel, în varianta aleasă, aprobată şi de CNAIR, respectiv de Primăria Sânmartin, şoseaua de centură va avea o lungime de 5,7 kilometri, va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix.
Proiectul prevede, totodată, realizarea a două pasaje supraterane şi a mai multor giraţii pentru accesul şoferilor. Centura va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri fiecare.
De-a lungul acestei şosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lăţime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona numită popular "cartierul ANL". Şoseaua este prevăzută şi cu alte bretele de legătură, lungimea lor totală fiind de 2,2 kilometri.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiţiei este de 220.454.319,03 lei, inclusiv TVA. Finanţarea se va face din fonduri nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare şi 14 luni execuţie.
Şoseaua va descongestiona traficul din localitatea Sânmartin şi staţiunea Băile Felix de traficul intens de pe Drumul Naţional 76.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.