URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Marea problemă a politicienilor noștri nu este că mai toți sunt niște prostalăi, cu școli precare și cu creiere sumar mobilate. Problema principală este că, după ce că sunt așa cum sunt, mai și claxonează.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
De când locuiesc într-o suburbie a orașului am ocazia să urmăresc involuția de la entuziasm la delăsare în modul în care majoritatea orădenilor mutați la periferie își îngrijesc noile proprietăți. În primii 2 - 3 ani își fac curți arătoase, cu „amenajări peisagistice”, unii chiar și cu flori, iar apoi le lasă în paragină, de le năpădesc buruienile. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Dacă săptămâna trecută am prezentat modul în care se restituie sau se predă permisul conform acestor norme, săptămâna aceasta vom vedea la ce trebuie să fim atenți când suntem opriți pentru testare. Deoarece noile norme prevăd că se vor întocmi procese-verbale distincte de cele de sancționare prin care persoana oprită trebuie să furnizeze anumite date și trebuie să își exprime consimțământul pentru efectuarea unor proceduri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Iulie 2024, 21:28

Vântul puternic a doborât o parte din gardul Aeroportului Oradea. Aeronava Tarom nu a mai decolat, din motive de siguranță (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeronava Tarom care urma să decoleze, luni, la ora 19.25 de la Oradea cu destinația București a rămas la sol, după ce vântul a mișcat puternic eleroanele, iar, din motive de siguranță, s-a luat decizia să se renunțe la cursă, până la verificarea tehnică a avionului. De asemenea, vijelia, care s-a abătut cu 120 km/h în zona aeroportului, a produs unele pagube, punând la pământ inclusiv o porțiune din noul gard.

Un pasager care urma să călătorească de la Oradea la București a relatat că avionul n-a mai plecat și că pasagerii așteptau în terminal vești despre cursă.

Cum este posibil ca vântul să fi produs unele pagube asupra eleroanelor, o echipă tehnică care va fi trimisă de Tarom va verifica marți starea aeronavei, înainte ca aceasta să fie folosită din nou. La momentul transmiterii acestei știri nu este clar dacă operatorul aerian va trimite sau nu un alt avion care să preia pasagerii cursei Oradea-București sau zborul va fi efectuat doar marți.

Pe de altă parte, vântul care a bătut cu 120 km/h în zona aeroportului a făcut daune. O parte a gardului realizat recent din PVC a fost avariată, fiind îndoită pe alocuri, iar pe anumite porțiuni a fost pusă la pământ.

În acea zonă, gardul a fost realizat din material plastic (PVC), pentru că nu s-a recomandat folosirea metalului, dat fiind că ar putea interfera cu sistemul de navigație.

De asemenea, imagini surprinse după vijelie arată că au căzut câteva panouri informative rutiere și s-au desprins elemente mai mici de pe unele construcții ce aparțin de aerogară.

Furtuna a fost atât de puternică încât o poartă de acces în zona de control-securitate auto a fost, la rându-i, ruptă. 

„În zona aeroportului a fost un vânt puternic din direcția vest-sud-vest, care a provocat daune materiale. Din fericire, nimeni nu a fost rănit. Aeronava Tarom a rămas la sol pentru verificări suplimentare, pe care echipa tehnică Tarom le va efectua în cel mai scurt timp posibil”, a precizat, la solicitarea BIHOREANULUI, directorul Aeroportului Internațional Oradea, Răzvan Horga.

În ceea ce privește pagubele produse de furtună, acestea urmează să fie evaluate. Aeroportul a fost recent extins și reabilitat, inclusiv prin realizarea unui gard nou. Lucrarea este în garanție.

Oradea, la fel ca alte câteva localități din Bihor, s-a aflat sub cod portocaliu de vijelie și grindină luni seara, până la ora 21. În oraș, și nu numai, au căzut arbori, inclusiv peste case.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Hai ca or apărut ăștia
:::)))
Postat 16 Iulie 2024, 11:19 de Sandu2100
Vai nu
Dar nu mai postati asa ceva, gen Ciuperca. Denigrati orasul asa spun adulatorii cheluilui. Nu e voie numai cand taie panglica si vai ce aeroport cu gard inteligent avem. Dar nu e voie sa spunem ca nu are zboruri sau s-a daramat la 1 luna ca Ciuperca. Apropo nu vad publicari cum dupa fiecare ploaie a doua zi o macara mare ridica capacul de la canalizarea din pasajele din Civic, , deja capacul ala mare e denivelat la cate zeci de ori a fost ridicat. Calitate
Postat 16 Iulie 2024, 09:28 de sanduivanov
SandaXXL ... iar ne dai o probă de inteligență precum gardul aeroportului.
Să zicem că nu ar fi fost nici un vânt la 120 kmh, ci un atac terorist al unui rus supărat că Oradea se dezvoltă ... ha, ha, ha. Un atac cu o mașină mai puternică și cu tabla tare, care intră în gard cu 120 kmh. Adică o viteză sub limita maximului legal de pe autostradă. Era voie să cadă gardul și rusul să ajungă până la pistă, la un avion? Așadar, ca o simplă concluzie ... de ce naiba mai trebuie gard, ca să nu pătrundă în mod haotic mulțimea de călători care se revarsă în aeroport, să zboare spre est până la București ca să ia de acolo avionul către vest, la Frankfurt?
Postat 16 Iulie 2024, 08:07 de KP
Nici de râs nu-i, fiind pe banii noștri.
Se pare că, la fel ca orice bun sau obiect prezentat ca fiind inteligent, acest gard nu potrivește nicicum cu rezistența. Păcat de atâta propagandă locală a marilor realizări ale ultimului de deceniu mai ales, când vezi la ce s-a ajuns cu amatorismul acesta ... porți și uși astăzi legate cu sărmă ca să stea la verticală măcar, învelitoare de terminal proptită cu pietre ca să stea cât de cât la orizontală, sau acest gard botezat ca inteligent, urmare înlocuirii ofițerilor și agenților de pază cu niște senzori ce bat câmpii la prima ploaie.
Postat 16 Iulie 2024, 07:59 de KP
Chiar dacă au fost rafale așa puternice, poarta aia nu trebuia să cadă
Nu este plină, vântul trece prin ea. Se vede clar că balamalele de prindere sunt mici, e doar un pin sus și probabil a fost unul jos. Acolo a fost făcută prost de la bun început. Putea să pună și la mijloc o balama la cât e de mare. Chiar și 4 balamale. Cine a gândit o poartă de asemenea dimensiuni cu doua balamale așa mici, e prost. Da prost rău, indiferent ce facultate și master are, e prost. Nu înțelege forța de torsiune și forfecare. Forțe care sunt mari la asemenea greutate.
Postat 16 Iulie 2024, 07:48 de Vio_427
A aterizat gardul lui ilie ! :))))
Lucrari in stilul pnl si ilie-psihiatrie : se prabusesc la soare, ploaie, vant, ninsoare, aer cald, aer rece, daca sunt folosite, daca nu sunt folosite. Intotdeauna ALTII sunt de vina, niciodata mafiotul care face receptia lucrarii. Propaganda : hai sictir !
Postat 16 Iulie 2024, 03:45 de Silver_Cat
se mai intampla cand nu ai pregatire
Se mai intampla, mai ales in santiere cand constructorul (firma) este condusa de o persoana care nu a dat pe la cursurile de statica si la bazele proiectarii la facultatea de constructii. Viteza si presiunea/suctiunea vantului pe o anumita suprafata sunt relative, prostie e sa pui 2 bete la ditamai panoul, sa faci suduri neconforme sau sa folosesti suruburi subdimensionate.
Postat 15 Iulie 2024, 22:33 de Christa
Sa vină propaganda
Sa ne spună ca lucrarile nu rezista la vânt de 120km/h :::::)))))
Postat 15 Iulie 2024, 21:41 de Sandu2100
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4781 RON
  • 1 EUR = 4.9772 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON