URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 23 APRILIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cât de mult suntem noi iubiți de autoritățile centrale, Bihorul ar putea liniștit să-și declare autonomia. Avem în lucru o autostradă care nu se mai termină, iar ministrul Transporturilor își permite să nu dea ordin de începere a lucrărilor la un tronson, numai pentru că are niște polițe de plătit unui constructor. Despre linia ferată Oradea - Cluj, și implicit spre București, ce să mai zicem? Specialiștii au arătat că gradul de realizare a investiției de 2 miliarde de euro este ceva mai mare decât o alcoolemie de Vaslui.
Zic şi eu
Adrian Cris
România de altădată nu era remarcabilă prin ponderea oamenilor cu carte, dar nici măcar neprietenii nu puteau zice că românii ar fi fost atât de grei de cap încât să-și pună neisprăviți în frunte. Ceea ce nu se poate spune în zilele noastre, când mai toți băștinașii știu să scrie și să citească, însă cu tot mai puțin folos de vreme ce împing escroci spre vârful treburilor publice.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota la alegerile prezidențiale din luna mai? (Candidații sunt enumerați în ordinea de pe buletinele de vot)












De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută arătam că nu există nicio reglementare legală privind modul în care pot fi gestionate parcările private în România. Pornind probabil de la această realitate, în data de 31 martie a.c. a fost înregistrată la Senatul României o propunere legislativă semnată de mai mulți senatori și deputați prin care se urmărește definirea și reglementarea parcărilor private. Cum anume?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Decembrie 2022, 09:00

„Valea plângerii pe Autostrada Transilvania”. Filmări aeriene noi cu sectoarele Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău (VIDEO)

„Valea plângerii pe Autostrada Transilvania”. Filmări aeriene noi cu sectoarele Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău (VIDEO) (sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asociația Pro Infrastructură a publicat două clipuri realizate la începutul lunii decembrie pentru a arăta cum șantierele tronsoanelor Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău de pe traseul autostrăzii Transilvania sunt părăsite, lucrările fiind în standby, după ce au rămas fără constructori.

„Valea Plângerii pe #AutostradaTransilvania la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz post-apocaliptic de pe Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău”, au scris, pe pagina de Facebook, reprezentanții asociației menționate. 

Aceștia amintesc că pentru cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș CNAIR a lansat a treia licitație în luna august a acestui an. „De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că... CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”, subliniază reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. 

Filmare aeriană cu sectorul Biharia - Chiribiș al viitoarei autostrăzi: 

Cât despre tronsonul Chiribiș - Suplacu de Barcău (26,35 km), după ce de-a lungul anilor a reziliat contracte cu firmele care preluaseră lucrarea, începând cu Bechtel, CNAIR a anulat în luna iulie a acestui an licitația pe care o lansase pentru găsirea unor noi constructori.

„Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC (n.r. - Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie, dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB (n.r. - Curtea de Apel București) chiar în 16.12.2022. Deci acum așteptăm după instanță”, arată în noua postare reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. 

Filmare aeriană cu sectorul Chiribiș - Suplacu de Barcău al viitoarei autostrăzi: 

„Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”, încheie aceștia. 

După cum și BIHOREANUL a scris în repetate rânduri, istoria celor două tronsoane este una lungă și presărată cu eșecuri. Cel mai recent, Curtea de Apel Oradea i-a dat dreptate Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-un proces deschis de firmele orădene Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Trameco (membre ale grupului Selina), East Water Drilings (București) și Vahostav (Slovacia), miza fiind contractul încheiat între cele două părți, pe 11 august 2020, pentru construirea subsecțiunii Biharia – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania, după ce CNAIR a decis, în luna mai a acestui an, rezilierea contractului.

Curtea de Apel Oradea a menținut „certificatul negativ” pe care CNAIR l-a emis în privința celor cinci firme din asociere, ceea ce presupune automat interdicția de a participa timp de 3 ani la licitații publice.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3291 RON
  • 1 EUR = 4.9774 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON