URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fosta a doua armată a țării, CFR-ul, a ajuns într-o stare jalnică. Firma e cu datorii uriașe la bugetul de stat, dar managerii prosperă și primesc bonusuri de performanță. Salariile s-au mărit simțitor la toate nivelurile, la fel cum a crescut și stratul de jeg pe garnituri. Locomotivele se aprind pe traseu, dar și pălinca în mecanicii de locomotive. Nașii se uită urât la tine dacă faci imprudența să cumperi bilet, iar întârzierile sunt atât de mari încât instituția pare că nu a ieșit din Evul Mediu...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 August 2024, 16:00

Urmează angajări la Aeroportul Oradea, extins, dar grav afectat de deficitul de personal: vor fi scoase la concurs 42 de noi posturi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Obligat să funcționeze cu o lipsă gravă de personal, mai ales pentru activitățile de curățenie, de manipulare a bagajelor și de mentenanță a infrastructurii, iar asta din cauza unei legi care a blocat angajările în sistemul bugetar, Aeroportul din Oradea va face, în sfârșit, noi angajări.

Din cauza deficitului, salariații existenți au acumulat sute de ore de muncă suplimentare, astfel că posturile noi - aprobate de Consiliul Județean Bihor după ce a obținut o derogare de la o lege care bloca angajările - vor permite salariaților și să-și ia concediile de odihnă.

„Efecte deosebit de grave”

Aleșii bihorenilor au aprobat joi un proiect de hotărâre pentru modificarea statului de funcții, organigramei și regulamentului de funcționare intern ce prevede creșterea numărului de angajați ai Aeroportului din Oradea de la 76 la 113.

Proiectul a fost supus dezbaterii consilierilor județeni după ce conducerea CJ Bihor a obținut de la Ministerul Dezvoltării o derogare de la aplicarea Legii 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare, care a limitat sever angajările în sistemul public, permițându-le doar pe așa numitele posturi publice. „Legea produce efecte negative deosebit de grave asupra domeniului aeroportuar și în special Aeroportului Oradea, personalul actual”, se arată în documentația de justificare întocmită de regie.

42 de posturi în 6 compartimente

Angajările noi la Aeroportul Oradea vor fi făcute la compartimentele de handling, mentenanță a aerodromului, administrativ și resurse umane, securitate aeroportuară, IT și operare Cargo.

Pentru activitatea de handling, asigurată în prezent cu 7 persoane, vor fi angajate încă 22 persoane, în condițiile în care această activitate a crescut considerabil (cu 29 zboruri săptămânal) și fiecare angajat a acumulat între 201 și 217 ore suplimentare, astfel că oamenii nici măcar nu își pot efectua concediile de odihnă, se mai arată în documentația care justifică necesitatea angajărilor.

La compartimentul mentenanță aerodrom, unde sunt 4 angajați, va mai fi scos la concurs un post de instalator rețele termice și sanitare, iar la administrativ și resurse umane, unde sunt tot 4 angajați, numărul femeilor de serviciu va crește de la 3 la 10, în condițiile în care după construirea noului terminal acestea au de îngrijit o suprafață de 18.271 metri pătrați (față de 5.930 mp înainte), din care 47 toalete, plus aeronavele, după ce aterizează la Oradea și înainte de a decola.

De asemenea, la compartimentul de securitate aeroportuară, unde în prezent sunt 12 angajați, vor mai fi angajați încă 5 agenți, iar la compartimentul IT, unde există un singur specialist, vor mai fi angajați 3 tehnicieni în electromecanică - automatică și pentru echipamente industriale.

În fine, va fi înființat un compartiment nou, pentru operarea Cargo, cu 4 angajați, dintre care un șef agenție colectare - expediție mărfuri, un inspector de specialitate, un gestionar și un manipulant de mărfuri.

Demisii și încurcături

Cu o lună în urmă, BIHOREANUL arăta că directorul tehnic adjunct al Aeroportului, Eugen Tuduc, și-a dat demisia pe fondul deficitului grav de personal, el însuși fiind nevoit să presteze munci aferente altor posturi, de la curățenie până la transportarea bagajelor.

De asemenea, cu o săptămână în urmă, turiștii plecați de pe Aeroportul din Oradea spre Antalya (Turcia) au primit bagajele celor plecați spre Hurghada (Egipt) și invers, tot pe fondul lipsei de personal suficient pentru activitatea de handling.

Toate posturile noi urmează să fie scoase la concurs, anunțurile urmând să fie făcute de Aeroportul Oradea.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Intreb si eu
Oare nu trebuiau angajati oameni inainte de darea in folosinta ? Oare darea in folosinta nu ar fi trebuit conditionata de personal suficient ? Si inca o chestie: toate lucrurile pe care autoritatile le fac, ar trebui sa le faca spre folosul oamenilor. Daca se poate si cu eficienta economica, dar aceasta nu ar trebui pusa inaintea beneficiului pentru oameni. Noi ii alegem sa faca lucruri pt oameni, nu profit, pe care sa-l bage in buzunarele proprii sau ale acolitilor.
Postat 31 August 2024, 14:14 de oradea_mea_si_a_ta
S-ar putea si altfel!
Saptamina trecuta ni s-a vorbit de parcuri inteligente. De ce nu se extinde INTELIGENTA? Sa avem coridoare inteligente ( sa se curte singure), WC-uri inteligente (Care sa se spele singure), bagaje inteligente (Care sa-si urmeze singure proprietarul) etc.... In schimb ar fi inteligent din partea noastra sa ne uitam un pic ce povestim. Expresiile bombastice nu aduce la nimic.
Postat 30 August 2024, 13:21 de Piranda
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Sunt curse adică pasageri. Apropo am fost Oradea-Warsovia-Paris si retur, ca sa vezi avionul e aproape plin. Aeroport Oradea e pe locul 10 , nu pe 14 sau 15 asa cum îți dictează PSD-UL. Mai lăsați minciunile.
Postat 29 August 2024, 19:20 de Sandu2100
Sandu bulangiul
Doar 2 curse de Bucuresti, una de Varsovia restul zboruri private turistice, alea nu conteaza, nu sunt curse regulate, intelegi regulatule. Lasa minciuna. Locul 14 din 15 aeroprturi in Romania. Penultimul loc , cifrele vorbesc boschetarule
Postat 29 August 2024, 18:47 de vasi13
Ce faci, nea ilie, asa ne-a fost vorba?!
Competenta si iar competenta! Asta-l auzi toata ziua pe taran! Atunci scoate la concurs posturile alea de +3000 de euro/lunar si lasa echipa sa-si aleaga cu cine lucreaza. Tu numesti sefimea, adica pupincuristii si faci concurs pt palmasi?!
Postat 29 August 2024, 17:39 de pinonel
Sursa sigura :
Un examen precedent de angajare, candidatii au fost tinuti acolo 7 ore pana sa li se comunice reziltatul si nu au fost intrebati daca au nevoie de un.pahar cu apa in.conditiile in care magazinul din vechiul terminal era inchis. Pozitia angajatolor fata de directorul general? Supunere maximă frate!
Postat 29 August 2024, 16:56 de scorilo
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Aeroportul are 29 de curse pe săptămână, de unde scoti tu una??
Postat 29 August 2024, 16:54 de Sandu2100
tpic Bolojan
Bolovanul vroia sa functioneze aeroportul cu 2 angajati sa nu cheltuie, vroia ca un om sa faca treaba a 5 oameni. Cum i-a pus atunci pe pompierii de la aeroport pe post de hamali sa incarce si sa descarce bagajele. Incredibil cata imbecilitate, bine ca nu a murit cineva sau sa se prabuseasca ceva avion, noroc doar cu bagajele expediate in Birtin sau unde au ajuns. Cred ca si piloti ar angaja pe salar minim , cu categoria B1 de la masini daca s-ar putea. Asta nu vede ca mai mult distruge tot ce atinge, ca si OTL-ul sau zona centrala( Mall-ul centru) care acum 70% din spatii sunt goale. Aeroportul are 1 cursa e buunnnn.
Postat 29 August 2024, 16:38 de vasi13
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5156 RON
  • 1 EUR = 4.9742 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON