URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
19 Februarie 2024, 17:05

"Unde merge?": Noile trasee OTL dezorientează călătorii, care se văd obligaţi să schimbe tramvaiele în 3 staţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Modificarea traseelor tramvaielor OTL, începând cu 19 februarie, pentru creşterea frecvenţei de trecere a garniturilor prin staţiile de tramvai, dezorientează călătorii.

Clienţii societăţii se plâng că nu cunosc noile trasee, că afişele informative lipite în staţiile de tramvai sunt prea mici şi că sunt nevoiţi să schimbe garnitura, cu bagajele după ei, în staţiile Aviatorilor, Cantemir sau Olosig, pentru a ajunge la destinaţie.

"Cum ajung la gară?"

Începând de luni, OTL a introdus în municipiu opt trasee, cu linii directe sau circulare, pentru a lega punctele cheie din municipiu. Scopul acestor modificări este de a reduce la 3-6 minute timpul de aşteptare în staţii la orele de vârf, dar pentru călători înseamnă bătaie de cap.

Luni dimineaţă, aproape că nu a fost staţie de tramvai importantă în care vatmanii celor 40 de garnituri scoase pe traseu să nu fie chestionaţi de călătorii încurcaţi de noile trasee. "Unde merge tramvaiul ăsta?", "Cum ajung la gară?" ori "Ce tramvai iau spre Nufărul", au întrebat orădenii.

Majoritatea clienţilor OTL erau nedumeriţi. "Înţeleg că au schimbat traseele, că nu se mai putea aşa, dar să le fi afişat mari şi la vedere, să ştiu ce tramvai unde merge", a protestat o orădeancă.

Nemulțumirea ei este cât se poate de justificată: angajaţii OTL au lipit afişe cu noile trasee puțin mai mari decât un caiet în staţiile de tramvai, în timp ce locurile de afişare a reclamei, de mari dimensiuni, erau ţinute goale.

"Au pus afişe prea mici. Nu vezi ce scrie pe ele", a protestat un bătrân.

De altfel, călătorii nu sunt împăcaţi nici cu afişajul panourilor electronice din staţii. "Dacă tot doreau să schimbe ceva în bine, trebuiau să anunţe ora la care este tramvaiul în staţie şi să se ţină de ea, nu să anunţe câte minute au de aşteptat", a spus o călătoare.

Supărare pe transbordare

Călătorii au fost supărați și pe modificările „de fond”. Traseele lungi sunt acum fragmentate, ceea ce pentru călători înseamnă transbordare. "Degeaba vin tramvaiele mai repede, dacă niciunul nu merge unde trebuie să ajung eu", s-a plâns o orădeancă.

"Eu am venit din Nufărul pe la magazinul Crişul şi pe la gară, dar a trebuit să cobor la Olosig, pentru că toate tramvaiele merg spre capătul din Rogerius. Ca să ajung în Bulevardul Decebal a trebuit să cobor şi să aştept alt tramvai cu bagajele după mine", a protestat o orădeancă.

Puncte similare de transbordare mai există în strada Aviatorilor, la confluenţa zonei de case cu direcţia spre Universitate sau Calea Aradului, ori în Aleea Salca pentru direcţiile spre Universitate ori Parcul 1 Decembrie, pline la aproape orice oră de călători în aşteptare.

"Am primit doar câteva reclamaţii"

OTL a lansat noile trasee de circulaţie începând de luni pentru că elevii sunt în vacanţă, numărul de călători este mai mic, iar traficul mai relaxat.

Operatorul de transport local încearcă să crească frecvenţa garniturilor după ce, așa cum și BIHOREANUL a scris, timpul de aşteptare în staţii, stabilit din start la circa 20 de minute, a ajuns să depăşească şi o jumătate de oră, spre nemulţumirea călătorilor.

"Este prematur să ne pronunţăm cu privire la noile trasee. Călătorii încă se obişnuiesc cu ele. Vom vedea peste câteva zile", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al OTL, Marius Nicoruţ.

Din primele informaţii, crede însă că modificările făcute şi-au atins scopul. "Am primit doar câteva reclamaţii, majoritatea despre punctele de transbordare. În acest moment, la orele de vârf, frecvenţa de la capăt de linie, la podul CFR şi Nufărul, ori în staţiile Olosig sau Cantemir este de trei minute iar pe restul tronsoanelor este de 3 - 6 minute", a spus Nicoruţ.

Conform programărilor OTL, cel mai îndelungat de timp de aşteptare din oraş a fost în Ioşia veche. "În zona de case, timpul de aşteptare a fost de 10 minute. Acesta se reduce însă începând din strada Aviatorilor, unde se întâlnesc mai multe direcţii", a explicat directorul tehnic al OTL.

Se vor face reglaje...

Nicoruţ a arătat că OTL face în prezent măsurători de trafic în mai multe zone din oraş. "Dacă se impune, vom face reglaje ale traseelor ori suplimentări ale garniturilor de pe traseu", a spus directorul adjunct al OTL.

În paralel, transportatorul local face demersuri pentru familiarizarea orădenilor cu noile trasee. Vânzătorii de bilete ori controlorii din tramvaie împart călătorilor fluturaşi cu noile trasee. Acestea din urmă sunt mediatizate prin presă ori pe pagina OTL-ului şi vor fi afişate și în staţiile de tramvai.

"Am împărţit peste 5.000 de fluturaşi, iar în zilele următoare vom lipi în staţiile de tramvai hărţi de mari dimensiuni cu noile trasee", a spus directorul tehnic al OTL.

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Catastrofală toată abordarea de trasee.
M-am uitat cu atenție la hartă și am realizat că la OTL a murit cu totul inteligența. O abordare simulată în 3D, cu un simplu soft de profil, ne arată că Oradea ar avea posibilitatea, la rețeaua de tramvaie și autobuse, de a imita modelul londonez aplicat la metroul cu cel mai bun profil de eficacitate din bătrâna Europă. Astfel că, în Oradea s-ar putea simplifica totul, fiind doar o chestiune de imaginație, la 5 linii duble de tramvai și la 8 trasee de autobuse, pentru a acoperi tot orașul în mod facil.
Postat 20 Februarie 2024, 12:20 de KP
Clar nu a fost trasee alese de o firma "de domeniu" cum au zis ei...
Pur si simplu te uiti la harta si te intrebi, li ia 6 si 7 fac aceasi traseu, numai din Nufarul, cum a mers si 2N si 2R, care cam totdeauna a mers cam goala, iar in loc de 2R au bagat linia 2. De ce linia 6 si 7 merge din Calea Aradului si spre Iosia, astfel linia 2 nu mai trebuie si tramvaiele ce au bagat pe aceea linie sa baga inapoi pe fosta 3N, astfel ai avea linie din nou din Nufarul - Cantemir - Centru - Decebal, dar nu, bagam 3 linii care merg cam tot acolo... mai mult, fix acuma au schimbat liniile, cand imediat vor inchide pe Decebal ca sa faca pasajul la Decebal.
Postat 19 Februarie 2024, 17:51 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON