Am ajuns s-o vedem și pe asta. Orădenii și locuitorii din Zona Metropolitană încep să protesteze că se fac prea multe drumuri. În viziunea lor, drumurile aduc numai necazuri. Se face deranj, dispare zenul, se expropriază terenuri și case, crește viteza de deplasare și implicit pericolul de accidente.
Acum a venit rândul celor din Oncea și din Cartierul Soarelui să se supere că un drum care va lega Paleul de Șoseaua Borșului trece chiar prin zona lor de confort. Riveranii acuză că de fapt utilitatea drumului constă în a decongestiona strunga de la Podul CFR de pe strada Matei Corvin.
Adevărul e că acolo este unul dintre cele mai aglomerate locuri din Oradea, iar singura rezolvare rezonabilă este lărgirea trecerii pe sub podul de cale ferată. Doar că, atunci când depinzi de sistemul îmbâcsit și anchilozat al CFR, nu știi niciodată în câte decenii se poate rezolva o astfel de problemă.
Cred că și primarul Florin Birta este resemnat când vine vorba de acest pod, care va fi reabilitat abia odată cu investiția la calea ferată Oradea - Arad. Adică într-un orizont incert, dar în mod sigur foarte îndepărtat. Prin urmare, soluția fluidizării traficului trebuie căutată în parohia Primăriei, nicidecum în cea a CFR-ului.
Din păcate, avem un talent extraordinar de a ne faulta singuri. Ar fi fost o variantă de ușurare a traficului dacă lângă Lidl s-ar fi făcut un drum la dreapta care să iasă pe lângă fabrica Metalica. Numai că acolo a apărut, din senin, o spălătorie auto! Eu n-am nimic cu privatul care și-a deschis o afacere. Dar mă întreb ce o fi fost în mintea slujbașilor de la Primărie și a șefilor care au aprobat o autorizație de construcție într-o zonă unde era evident că trebuia gândit un drum. O fi vorba de ceva interese, șpăgi sau numai de prostie în stare pură?
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.