URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 Aprilie 2024, 09:08

Un pod, CFR, prea îndepărtat!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Am ajuns s-o vedem și pe asta. Orădenii și locuitorii din Zona Metropolitană încep să protesteze că se fac prea multe drumuri. În viziunea lor, drumurile aduc numai necazuri. Se face deranj, dispare zenul, se expropriază terenuri și case, crește viteza de deplasare și implicit pericolul de accidente.

Acum a venit rândul celor din Oncea și din Cartierul Soarelui să se supere că un drum care va lega Paleul de Șoseaua Borșului trece chiar prin zona lor de confort. Riveranii acuză că de fapt utilitatea drumului constă în a decongestiona strunga de la Podul CFR de pe strada Matei Corvin.

Adevărul e că acolo este unul dintre cele mai aglomerate locuri din Oradea, iar singura rezolvare rezonabilă este lărgirea trecerii pe sub podul de cale ferată. Doar că, atunci când depinzi de sistemul îmbâcsit și anchilozat al CFR, nu știi niciodată în câte decenii se poate rezolva o astfel de problemă.

Cred că și primarul Florin Birta este resemnat când vine vorba de acest pod, care va fi reabilitat abia odată cu investiția la calea ferată Oradea - Arad. Adică într-un orizont incert, dar în mod sigur foarte îndepărtat. Prin urmare, soluția fluidizării traficului trebuie căutată în parohia Primăriei, nicidecum în cea a CFR-ului.

Din păcate, avem un talent extraordinar de a ne faulta singuri. Ar fi fost o variantă de ușurare a traficului dacă lângă Lidl s-ar fi făcut un drum la dreapta care să iasă pe lângă fabrica Metalica. Numai că acolo a apărut, din senin, o spălătorie auto! Eu n-am nimic cu privatul care și-a deschis o afacere. Dar mă întreb ce o fi fost în mintea slujbașilor de la Primărie și a șefilor care au aprobat o autorizație de construcție într-o zonă unde era evident că trebuia gândit un drum. O fi vorba de ceva interese, șpăgi sau numai de prostie în stare pură?

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
La Cluj este belveder, la Oradea nu este :::::))))))
Postat 11 Aprilie 2024, 13:20 de Sandu2100
@vio427
Acolo scopul principal e sa poata demola vechile serpentine, care erau si alea ceva frumos. Bolojan nu vrea sa mai lase nimic din ce a avut orasul inainte.. terenul ala pe serpentine e bun pt constructii
Postat 11 Aprilie 2024, 12:39 de vasi13
@vio427
Exact. Se varsa traficul in mizeria aia de intersectie de pe Uzinelor cu calea ferata. Decat acolo mai repede ajungi pe la Lidl , pe vechiul drum.
Postat 11 Aprilie 2024, 12:37 de vasi13
Nu prea îmi plac exagerările, domnu Chirilă
Nu e vb că se protestează că se fac prea multe drumuri. Spuneți-mi dvs, ce așteptări pot fi de la un drum care se varsă în un punct deja aglomerat, la o trecere nivel cu calea ferată și un sens giratoriu după și înainte de calea ferată, că trebuie făcut unu și înainte? Nu are cum să fie fluidă circulația... Dacă fac un drum nou unde se așteaptă trafic, acel drum să se termine în un loc unde omul își poate continua drumul, nu în un stop unde deja sunt ambuteiaje la ore de vârf.
Postat 11 Aprilie 2024, 06:56 de Vio_427
Sandu cel cu buda in curte
Si casele demolate prin exproprieri nu erau proprietatea altora? De ce nu expropriaza CFR-ul? Nici o firma sau privat nu a putut expropria primaria, doar pe fraierii de rand ii demoleaza.
Postat 11 Aprilie 2024, 06:30 de vasi13
Problema e CFR
Primaria Oradea nu are cum largii podul pt ca e proprietatea CFR.
Postat 10 Aprilie 2024, 20:12 de Sandu2100
ar fi fost o idee buna, naturala
ca inainte sa aprobe Lidlul sa ceara spatiu liber ptr drum intre Lidl si la Vest, Promotor Prodimpex, astfel incat sa conecteze str Uzinelor cu str. Fabricilor! Viziune pe termen lung, desi acum e cam tarziu, totusi, mai bine mai tarziu decat deloc: se poate include si acum in PUG pe urmatorii 10 ani.
Postat 10 Aprilie 2024, 18:51 de unu
Iar cu podul ca vin alegerile
De 16 ani auzim povestea cu podul ,fix inainte de alegeri.
Postat 10 Aprilie 2024, 17:37 de vasi13
@pinonel
"Solutia: votam psd la judet si intr-un an se rezolva cu podul!" Serios? De ce nu au rezolvat podul cand psd+udmr au condus judetul? Cea mai mare rezolvare a lui pasztor, aliatul lui mang, a fost mersul la pescuit cu masina institutiei. Pentru ca pasztor avea probleme mai urgente de rezolvat la pescuit? In timpul programului?
Postat 10 Aprilie 2024, 17:12 de Biggie
sovin
De parca ar fi altii de vina ca Ghiusi & co se opun construirii unui drum modern care sa treaca prin sau pe langa localitatea lor. Tot asa cum udemeristii si Mang s-au opus prin boicotarea referendumului pt Unirea dintre Oradea si Sanmartin, lucru care ar fi adus beneficii tuturor, indiferent de etnie. Ar fi ajuns mai multe fonduri europene in zona. Problema canaliilor sovine, extremiste, separatiste, izolationiste, putiniste care imprastie ura si incearca sa dezbine bagand bete-n roate, este ca numai pot sa fure din Ardeal, ei si sefii lor de la buda. Sa se imparta iar intre ei pe banii si resursele Ardealului construit de romani.
Postat 10 Aprilie 2024, 17:08 de Riviera
Dar PSD a fost sef la judet, in urma cu 4 ani si tot nu au facut nimic in legatura cu CFR si podul ala
Bine, nu chiar 100%, ca desi ei au castigat mai multe voturi decat UDMR, i-au dat sefia lui Pasztor Sandor ca sa faca alianta cu ei, oferta mai buna decat ce au oferit liberalii ptr o alianta. CFR e o claca in sine, unde nici ministerul Transporturilor se pare ca nu ordoneaza usor.
Postat 10 Aprilie 2024, 15:28 de unu
Șosele
Problema nu este ca sau construit drumuri, problema este ca orientarea spre o infrastructura ce incurajeaza folosirea masinii, va incuraja oamenii sa isi cumpere masini pentru a circula.
Postat 10 Aprilie 2024, 13:33 de IonutV
Birtinezul se pricepe la oameni precum Bolos la finante!
Amintiti-va cat i-a plimbat/incantat pe escr*cii aia de la transporturi, Cuc si Bușe, doar-doar ii vor da moca folosinta amprizei CFR-ului pt saracia aia de drum ,,rapid"! Sau cat l-a pupat in cur_te pe il dottore, apoi pe ciolos, doar-doar ii va da vreunul gratis fostul CET II! Cu podul nu rezolva nimic pt ca a fost jmeker cu grindeanu, o nuca prea tare pt taran. Solutia: votam psd la judet si intr-un an se rezolva cu podul! P.S. PSD castiga sefia cj daca ar fi fost propus dl LAZA, primarul Sanmartinului.
Postat 10 Aprilie 2024, 12:25 de pinonel
Nea' Mircea
Intrebarea de la final e retorica iar raspunsul e clar ca lumina zilei: toate la un loc. Si prostie si interes si spaga, nu neaparat in aceasta ordine. Cat despre faptul ca administratia locala liberala in frunte cu Bolojan, nu a reusit in cei 16 ani de cand e la butoane, sa rezolve largirea podului CFR de peste Stefan cel Mare, spune multe despre limitarile ei la nivel de Bucuresti. Adica se pisha pe noi Bucurestiul si noi inghitim in valuri. Concluzia e ca daca Bucurestiul nu vrea, nu se va face si asta indiferent de cine va fi la Oradea primar, indiferent de cum il cheama si de culoarea lui politica.
Postat 10 Aprilie 2024, 12:07 de Kid
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON