URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Septembrie 2021, 14:02

Un nou megaproiect anunțat de Bolojan: Oradea va avea un inel rutier metropolitan de 20 kilometri, care va ocoli orașul și comunele Oșorhei, Sânmartin și Nojorid

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat pe ce vor merge banii pe care judeţul şi municipiul Oradea îi vor primi din vestitul program Anghel Saligny.

La finalul unei declaraţii în care, împreună cu primarul Oradiei, Florin Birta, a anunţat proiectul de înfiinţare a companiei aeriene locale Air Oradea, Bolojan a afirmat că a "convenit" împreună cu edilul municipiului şi cu cei ai comunelor Sânmartin, Oşorhei şi Nojorid, încheierea unui parteneriat pentru realizarea unui inel rutier metropolitan ce va deservi cele patru unităţi administrativ-teritoriale, întins pe aproximativ 20 kilometri.

Preşedintele CJ Bihor a precizat că finanţarea acestui proiect ar urma să fie asigurată din sumele pe care municipiul şi judeţul le vor primi aferent programului naţional de investiţii Anghel Saligny, fiind vorba despre 43 milioane lei şi respectiv 140 milioane lei.

Bolojan a dat şi câteva detalii privind traseul viitorului inel rutier metropolitan, al cărui proiect - de altfel - urmează să fie supus aprobării consilierilor judeţeni miercuri după-amiază. Potrivit spuselor sale, noua şosea va porni din DN 1 de la circa 10 kilometri de Oradea, de la intrarea în Oşorhei dinspre Cluj, va ocoli satul Alparea din această comună, va continua spre intrarea în Băile Felix dinspre Beiuş în zona staţiei de carburanţi USA Oil, de unde va fi realizat un viaduct spre satul Cordău, apoi va merge spre Nojorid ocolind satul Apateu şi urmând ca în final şoseaua să facă joncţiunea atât cu DN 79 Oradea – Arad, cât şi cu viitorul Drum Expres DX Oradea - Arad.

Bolojan a spus că lungimea inelului rutier metropolitan ar fi de circa 20 kilometri şi acesta va avea statut de drum judeţean, cu câte o bandă pe sens.

Potrivit proiectului de hotărâre privind acest drum, supus dezbaterii consilierilor judeţeni, CJ Bihor îşi asumă elaborarea studiului de fezabilitate şi va sprijini consiliile locale partenere să obţină toate avizele şi autorizaţiile necesare, iar acestea îşi asumă sarcina documentaţiilor prealabile SF-ului (studii geo, topo, de trafic, de coexistenţă a reţelelor etc).

"După aprobarea în consilii vom semna acest protocol de parteneriat, vom realiza studiul de prefezabilitate, astfel încât în 45 de zile să putem aproba indicatorii principali, apoi vom realiza SF-ul în lunile următoare, aşa încât documentaţia să fie aprobată în primăvara anului viitor şi să putem demara licitaţia pentru executarea lucrărilor", a prezentat Bolojan, în linii mari, calendarul noului proiect.

De precizat că în ultimele luni acelaşi Bolojan a iniţiat şi proiecte de realizare a nu mai puţin de şase drumuri judeţene noi în Zona Metropolitană Oradea, inclusiv noi drumuri de legătură între municipiu şi comunele Oşorhei, Sânmartin şi Nojorid.

"Sunt convins că acest proiect, împreună cu celelalte din Zona Metropolitană, va face să avem o mobilitate mai bună a persoanelor, a forţei de muncă şi a produselor", a spus preşedintele CJ Bihor.

UPDATE: Votat în unanimitate

În cadrul reuniunii Consiliului Județean, aleșii bihorenilor au votat în unanimitate proiectul propus de președintele Ilie Bolojan, indiferent de apartenența politică la un PNL, PSD sau UDMR.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Ce nu inteleg
Mai conteaza de unde are ideea asta? Daca era scita din 1900toamna de ce n-au pus-o aia in aplicare? Conteaza cine face nu cine face schite si planuri si le lasa moarte
Postat 30 Septembrie 2021, 16:47 de cetateanbihorean
KP
Minti de ingheata apele, nici tu nu crezi ce spui.
Postat 30 Septembrie 2021, 16:01 de Sandu2100
Sanda, nebuna satului.
Păstrez și acum cărticica pe care am primit-o la lansarea ei, care vorbește despre strategia zonei până în 2026. Eu am primit-o chiar de la autor, în toamna anului 2006, la scurt timp după ce a fost prezentată la Bruxelles după cât mi s-a confirmat. Acolo, în acea cărțulie, la final sunt descrise pe scurt proiectele începute sau în curs de inițiere. Unul dintre acestea se intitulează, cu aproximație spun, "Centura zonei metropolitane Oradea, inel 2 extravilan, Biharia, Paleu, Cetariu, Oșorhei, Sânmartin, Nojorid, Sântandrei, Borș2 PCTF - val. estimată 160.00.000 Euro, finanțare RO/BEI/BCR/Colas, 66 km cu suprapunere 20 km drum expres A3 Transilvania - Oradea - Arad). Totul foarte clar, încâ din 2006. Nu știu ce înseamnă "Colas" din text, în rest însă e ca "lumina zilei". Ce ar fi să-l întrebi pe "copy-paste" Bolojan, despre ce era vorba. Ce ar fi să te duci tu, Sanda, fix în "neterminarea" și ignoranța din care ai ieșit.
Postat 30 Septembrie 2021, 14:01 de KP
KP
Din 1939 se vorbea despre aceasta centura, si despre aia pe care o stii acum , cu pasaje, si despre Ecaterina ca centura se vorbea de prin 1864. Du-te ba si te interneaza, sau in cazul tau ia tratamentul tau, nu Al cainelui
Postat 29 Septembrie 2021, 23:20 de Sandu2100
S-a vorbit despre necesitatea acestui proiect de mai bine de 14-15 ani deja.
Ar fi cazul ca Bolojan să spună de unde a preluat acest concept, pentru că l-a copiat metru cu metru după planșele prezentate și acceptate de către CL Oradea încă din anul 2007, în ședința din luna noiembrie, când fostul primar de atunci a informat consilierii, cu privire la schema de finanțare a întregului inel care ar ocoli toate centrele de comune din jurul Oradiei. Era chiar în anul când România devenise membră a Uniunii Europene, când se lansaseră instrumentele structurale comunitare. Întrebarea este, de ce a fost ascuns acest proiect până acum, atâta timp cât la acea vreme deja era deja lansat pachetul de finanțare aferent, iar BCR, în acord cu BEI, anunțase intenția de a participa la întreaga schema financiară?
Postat 29 Septembrie 2021, 22:40 de KP
@Acela
Fix asta voiam sa spun si eu! Traficul de pe actuala centura se va muta aproape in totalitate, cu mici exceptii, pe noul inel si o sa ne trezim ca nu ajunge o banda pe sens! Se va circula incet, bara la bara, etc. Da-o naibii, pregatiti lucrarea cu 2 benzi pe sens!
Postat 29 Septembrie 2021, 19:43 de Kid
Sugestie
Nu ar fi mai bine să se construiască direct pe două benzi pe sens ca să nu se mai piardă timp și bani pentru o nouă lucrare de marire de la o bandă la două benzi.
Postat 29 Septembrie 2021, 16:50 de Acela
Vai de oradeni
Domnul Birta sta si priveste in gol. Domnul Bolojan, din pacate, este obligat sa-l care in spate si pe Birta. Fac pariu ca la urmatoarele alegeri Bolojan nu ii va permite lui Birta un nou mandat. Primarul se uita la harta aia ca vitelul la poarta noua.
Postat 29 Septembrie 2021, 14:38 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON