URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
06 August 2019, 08:00

Pasc, ultimul zbor: Falimentul Aeroportului Oradea e plătit doar de director, nu şi de politrucii lui Pásztor

Pasc, ultimul zbor: Falimentul Aeroportului Oradea e plătit doar de director, nu şi de politrucii lui Pásztor LA CAPĂT. În urmă cu doi ani, la inaugurarea primelor curse externe, şeful CJ Bihor, Pásztor Sándor, şi directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, nu ştiau că victoria are mai mulţi părinţi şi doar eşecul e orfan. Cel din urmă o află acum, când decontează singur reversul a ceea ce atunci sărbătoreau împreună
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Întâi au dispărut cursele. Iar acum, cu mare întârziere, şi directorul Aeroportului. Demisia lui Gheorghe Pasc, aflat la comanda aerogării orădene încă din anii ’90, când infrastructura acesteia începea să crape, menţinut şi în anii 2000, când conducerea Consiliului Judeţean voia s-o desfiinţeze, a fost anunţată de actualul şef al CJ, Pásztor Sándor, care a constatat, brusc, că managerul nu mai corespunde.

BIHOREANUL a aflat că Pasc nu pleacă de bună-voie, mazilirea sa fiind pregătită de câteva luni, încă din vremea când politicianul UDMR-ist făgăduia curse noi "tot la două săptămâni". 

"Schimbare de macaz"

Lunea trecută, preşedintele CJ Bihor, Pásztor Sándor, anunţa demisia directorului general al Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, nu în vreo şedinţă de Consiliu, la o conferinţă de presă sau printr-un comunicat oficial, ci "pe burtă", prin intermediari. 

La o zi după ce liderii judeţeni ai PSD, UDMR şi ALDE semnaseră cu omologul de la PNL un pact ce prevedea, între altele, şi susţinerea dezvoltării Aeroportului prin extinderea numărului de curse interne şi externe, Pásztor vestea în Jurnalul bihorean că gata, "schimbăm macazul" la Aeroport. 

Cu ce ocazie? Păi, directorul Gheorghe Pasc tocmai îşi depusese demisia, iar Consiliul de Administraţie şi şeful CJ au decis să organizeze un concurs internaţional pentru găsirea unui succesor. "Va fi o selecţie de oferte. Dorim un acces cât mai larg al candidaţilor pentru acest concurs", zicea politicianul, precizând că viitorul director va avea mandat pe patru ani. 

Cât despre motivul demisiei directorului, doar o insinuare: Pasc ar fi nemulţumit că mandatul nu-i va mai fi prelungit pe doi ani, cum s-a întâmplat în 2017. 

Director pe făraş, preşedinte intangibil 

Culmea tupeului, a doua zi, în şedinţă plenară, preşedintele CJ nu ar fi scos un cuvânt despre demisia lui Pasc, intrat în silezio stampa, dacă între proiectele supuse aprobării nu era şi unul banal, pentru demolarea unui gard provizoriu din incinta Aeroportului. Abia după o oră, când s-a ajuns la respectivul subiect, liderul consilierilor PNL, Ionel Avrigeanu, a deschis discuţia.

Bimbo Szuhai, șef CA Aeroportul Oradea"Dacă tot vorbim despre gard, solicitarea noastră, dacă vreţi să relansaţi activitatea la Aeroport, este să demiteţi preşedintele Consiliului de Administraţie şi întregul Consiliu de Administraţie. Altfel, cu acelaşi CA, lucrurile o să meargă cum a mers în ultimul an şi jumătate", a zis Avrigeanu, cu trimitere la UDMR-istul Bimbo-Szuhai Tibor (foto), preşedintele CA-ului, nu fără a adăuga că Pasc ar fi fost, de fapt, "demisionat". 

L-a contrazis, ca de obicei, vicele PSD-ist Ioan Mang, care a pretins că nici vorbă de aşa ceva, ba chiar a susţinut că "eu nu am înţeles de ce a demisionat aşa uşor". Ulterior, la finalul reuniunii, la punctul "Diverse", discuţia a fost redeschisă de Avrigeanu, care a cerut ca la concursul deja stabilit pe luna octombrie să fie fixate condiţii de participare serioase, aşa încât să nu devină director "orice dresor de lei", aluzie tot la Bimbo, fost director la Zoo.

Abia în acel moment, Pásztor a confirmat că membrii CA "au hotărât cu o zi înainte comisia care se va ocupa de acest concurs", fără să o dezvăluie, şi că acesta a fost "foarte bine planificat, de acum multe luni de zile", în sensul să fie cât mai mulţi candidaţi. În rest, a mai spus şeful CJ, nu sunt probleme: Pasc va asigura funcţia până pe 2 Dan Bălăcel, Aeroportul Oradeaseptembrie, iar apoi, până la desemnarea noului director general, interimar va fi adjunctul Dan Bălăcel (foto). Nicio vorbă despre demiterea CA şi a preşedintelui Bimbo...

Tabú

Încă de anul trecut, când Ryanair a oprit ultimele curse externe, managementul defectuos al Aeroportului era criticat dur de primarul Ilie Bolojan, care cerea nu doar înlocuirea directorului, ci şi a "politrucilor" din Consiliul de Administraţie, plătiţi boiereşte (anul acesta bugetul prevăzând pentru fiecare indemnizaţii de 3.600 lei lunar), dar degeaba. 

"La zero activitate, merită zero lei", argumenta şi Avrigeanu, care în luna mai a acestui an cerea constituirea unei comisii formate din exponenţii tuturor partidelor reprezentate în CJ, pentru a analiza activitatea CA. Fără succes: majoritatea UDMR-PSD-ALDE s-a opus, la fel cum a ignorat şi propunerea municipalităţii de a fi cooptată în administrarea Aeroportului, pentru a recruta management profesionist şi a contribui financiar la susţinerea rutelor externe fără de care suferă întreaga economie a judeţului, începând cu cea a Oradiei.

Afacere personală?

În condiţiile în care conducerea CJ refuză să le pună în discuţie prestaţia, culmea e că tocmai membrii CA vor organiza concursul pentru viitorul director general, iar suspiciunea e că, în pofida declaraţiei date de Pásztor - cum că "profilul noului conducător îl ştim, chiar dacă persoana nu o vedem încă" - s-ar cunoaşte deja şi "alesul". 

Sursele BIHOREANULUI susţin că demisia lui Pasc ar fi fost provocată exact de faptul că şeful CJ şi cel al CA ar şti deja "persoana". "Pasc şi-a depus mandatul după o discuţie tensionată pe care a avut-o în biroul lui Pásztor pe 26 iulie. Pásztor i-a spus că nu-i mai prelungeşte mandatul şi face un concurs, dar n-a vrut să-l informeze despre condiţiile de înscriere, semnal clar că îl scoate din joc", afirmă sursa, potrivit căreia debarcarea lui Pasc a fost grăbită chiar dacă la începutul lunii viitoare acesta ar fi urmat să anunţe finalizarea negocierilor pentru cel puţin o cursă externă. 

Provocat de BIHOREANUL să dezvăluie ce anume l-a nemulţumit, Pasc a refuzat orice declaraţie, chiar dacă a ajuns, cum s-ar zice, liber de contract, la fel cum a refuzat şi şeful CJ să lămurească de ce, după trei ani de "coabitare", dintr-o dată acum l-a zburat ca necorespunzător. Semn că, departe de a considera Aeroportul un bun şi un serviciu public, pentru care să dea seama în faţa comunităţii, mai-marii acestuia şi ai judeţului se poartă ca şi cum ar fi o "afacere internă", doar a lor...


CURSĂ PIERDUTĂ
Oradea în picaj, Debreţin în creştere

Modernizat la standarde europene în 2016, Aeroportul Internaţional din Oradea (foto) şi-a meritat numele doar din mai 2017 până în iunie 2018, când Ryanair a încetat să mai opereze zborurile spre Barcelona, Londra, Memmingen, Milano şi Dusseldorf, iar Blue Air pe cele spre Bucureşti. Tarom a rămas de atunci cu monopolul relaţiei spre Capitală, practicând tarife prohibitive, chiar şi 300 euro dus-întors, pe când de la Satu Mare, de pildă, preţul este şi la jumătate.

În timp ce Aeroportul din Oradea avusese în 2018 un record de 220.000 pasageri, imposibil de repetat nici măcar anul viitor, din simplul motiv că deschiderea unei rute noi trebuie pregătită şi promovată cu cel puţin 6 luni înainte, concurenţa de la Debreţin prosperă, cea mai mare parte a clientelei fiind din judeţele româneşti ce puteau fi deservite de aeroportul orădean. 

Anul acesta, fostul aeroport militar din oraşul ungar mizează pe minimum 600.000 pasageri, având curse spre Londra, Paris, Tel Aviv, Doncaster, Munchen, Milano, Dortmund, Barcelona sau Eindhoven. 

Netulburat de pierderea competiţiei cu Debreţin, şeful CJ Bihor, Pásztor Sándor, declara în luna mai a acestui an că "săptămâna viitoare voi anunţa trei sau patru destinaţii externe de pe Aeroportul din Oradea". Singura noutate a devenit, iată, doar schimbarea directorului...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
AnaConda
Ăștia își i-au comision de la Wizzair. Panama- papers
Postat 07 August 2019, 00:32 de Sandu1206
Asasini
kiss si pasztor (fara majuscule!!) sunt asasinii aeroportului din Oradea. Au actionat deliberat in favoarea Debretinului!! In orice tara normala ar trebui sa dea socoteala!!!
Postat 06 August 2019, 18:52 de AnaConda
Toată conducerea demisă
.
Postat 06 August 2019, 10:21 de Sandu1206
Comparația cu Debrecen e fără sens ...
... în contextul în care ungurii au un sistem integrat "infrastructură + operare" !?! Aeroporturile din Ungaria nu aparțin, ca la noi, județelor sau altor unități teritorial-administrative, fiind parte a transporturilor de nivel guvernamental cu coparticipare locală, iar WizzAir care ține în viață zborurile low-cost și care asigură cca. 80% din călătoriile aeriene maghiare, are întregul sprijin din partea bugetului național !?! Iar ca să ai curse aeriene de pe aeroportul Oradea, ar trebui ca zona de aici să fie de interes pentru călători din toată Europa și chiar din restul lumii ... căci, existența și dezvoltarea lui, nu este numai pentru că niște localnici vor să ajungă repede la mare sau la munte !?!
Postat 06 August 2019, 09:41 de CrisDumi
Bimbo
Daca se deschide un circ, sa-l punem director. Are un nume predestinat.
Postat 06 August 2019, 09:35 de Neutryno
pasztore pasztore
si satu mare are cursa tarom spre constanta vara aceasta....noi nu ca suntem mai inapoiati.
Postat 06 August 2019, 08:40 de Traian
Ăstia suntem, atîta putem
PSDărîmata & clopoțeii & a altora.
Postat 06 August 2019, 08:20 de Ducustrigacucu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON