URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?










De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 August 2024, 21:05

Turiștii cărora Aeroportul Oradea le-a încurcat bagajele s-au întors acasă: spun că le-au primit cu mare întârziere și vor despăgubiri (FOTO)

Turiștii cărora Aeroportul Oradea le-a încurcat bagajele s-au întors acasă: spun că le-au primit cu mare întârziere și vor despăgubiri (FOTO) foto: cititor eBihoreanul
Turiștii cărora Aeroportul Oradea le-a încurcat bagajele s-au întors acasă: spun că le-au primit cu mare întârziere și vor despăgubiri (FOTO) foto: cititor eBihoreanul
Turiștii cărora Aeroportul Oradea le-a încurcat bagajele s-au întors acasă: spun că le-au primit cu mare întârziere și vor despăgubiri (FOTO) foto: cititor eBihoreanul
Turiștii cărora Aeroportul Oradea le-a încurcat bagajele s-au întors acasă: spun că le-au primit cu mare întârziere și vor despăgubiri (FOTO) foto: cititor eBihoreanul
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Turiștii care au plecat pe 24 august spre Antalya (Turcia) și spre Hurghada (Egipt) de pe Aeroportul din Oradea, iar angajații aerogării le-au încurcat bagajele între ele, trimițându-le în destinații greșite, au aterizat sâmbătă seara înapoi la Oradea.

Mulți dintre cei care au fost în vacanță în Turcia spun că au primit valizele cu mare întârziere. La întoarcere, au cerut explicații pe Aeroportul Oradea, fără a le și primi, au scris reclamații și cer despăgubiri pentru ce au trebuit să-și cumpere în lipsa bagajelor pregătite de acasă.

Lăsați fără bagaje

Situația a fost sesizată BIHOREANULUI sâmbătă seara, după aterizarea la Oradea, de membrii unei familii cu doi copii. Atât soțul, cât și soția sunt revoltați de situație cu atât mai mult cu cât, în cazul lor, bagajele le-au fost livrate la hotelul din Antalya abia în noaptea de 28 spre 29 august. „Din toată vacanța, am avut doar două zile bagajele noastre. A trebuit să ne cumpărăm totul până la sosirea lor, am cheltuit în total, pentru 4 persoane, 600 de euro pentru cele necesare”, spune soția. 

Amintim că directorul aerogării orădene, Răzvan Horga, declara pentru BIHOREANUL că bagajele au fost trimise rapid după încurcătură din Hurghada în Antalya și invers, și au ajuns în destinațiile corecte chiar a doua zi, adică duminică, pe 25 august. Dar, spun oamenii, nu și în posesia lor. 

După ce au ajuns în Turcia, turiștii au completat formulare inclusiv cu hotelurile la care erau cazați, iar firma care operează pe aeroportul din Antalya, TGS - Turkish Ground Services, le-a livrat ulterior valizele, însă cu întârziere. 

„Cei de la aeroportul din Antalya ni le-au trimis pe cheltuiala lor. Noi, turiștii, eram împrăștiați pe tot sudul teritoriului. Nouă ne-au ajuns bagajele pe 29 august, la ora 01 noaptea, la hotel. Avem și documentul datat și semnat, că le-am primit. Dar dacă cei de la Aeroportul din Oradea nu greșeau, dacă nu făceau prostia asta, nu ajungeam aici”, spune soțul.

foto: cititor eBihoreanul

Vacanță stricată

Și alți turiști din același zbor au primit valizele cu întârziere de 2-3 zile sau chiar mai mult. „Noi am fost un grup de 11 persoane, inclusiv copii și oameni aflați sub tratament medical. Am tot sunat la aeroportul din Antalya, fiindcă degeaba au ajuns bagajele acolo, dacă nu le-am și primit. În grupul nostru, am primit bagajele pe rând, marți, miercuri și joi. A trebuit să cumpărăm lapte praf pentru copil, unii au trebuit să-și cumpere medicamente, haine. Întreaga situație a fost groaznică. Ne-am și certat între noi, eram cu nervii întinși”, spune o orădeancă. 

Alții au mers cu taxiurile până la aeroportul turcesc în încercarea de a-și recupera mai repede gențile de voiaj.

Vouchere la aquapark

Sâmbătă seara, când aeronava HiSky a aterizat pe Aeroportul din Oradea, cu întârziere, aducând acasă circa 180 de turiști din Antalya, mulți dintre ei au scris reclamații, descriind experiența neplăcută prin care au trecut, care le-a stricat vacanța. 

Cei care au sesizat BIHOREANUL spun că ar fi vrut să discute cu cineva din conducere, dar acest lucru n-a fost posibil. „Inițial era doar cineva de la Security acolo, apoi au venit și alți angajați trimiși la înaintare să-și ceară scuze”, povestește o orădeancă.

La întoarcerea pe Aeroportul din Oradea, turiștii afectați de situație au primit vouchere de acces la Aquaparkul Nymphaea, iar cei care și-au lăsat mașinile în parcarea aerogării nu au mai fost taxați pentru asta. „Compensațiile” nu i-au liniștit pe pățiți. „Nu-mi trebuie mie voucherul lor, nici nu mă duc la aquapark. Vrem despăgubiri pentru cheltuielile pe care le-am făcut din cauza greșelii lor. Dacă nu le vom obține prin aceste reclamații, vom merge în instanță”, a spus una dintre turistele din zborul de Antalya. 

UPDATE: „Vom analiza fiecare reclamație”, spune directorul Aeroportului Oradea 

Contactat de BIHOREANUL, directorul Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, spune că eroarea privind încărcarea bagajelor în aeronavele greșite a apărut pe fondul mai multor factori, printre care faptul că din cauza unor întârzieri ale zborurilor, pe aeroport se aflau patru aeronave în același timp (două plecau spre Antalya, una spre Hurghada și una spre București), deși nu așa era plănuit, plus un avion avariat (cel Tarom afectat de furtună și rămas pe platforma aeroportului din Oradea) care ocupa o poziție bună pe platformă. 

„Aeronavele au venit într-o secvență diferită față de cea anunțată inițial și a apărut o eroare, în sensul în care oamenii au fost înștiințați că prima aeronavă a aterizat, dar, în contextul întârzierilor, de fapt cea de-a doua a aterizat înaintea ei”, spune directorul. 

De asemenea, a precizat Horga, au fost și alți factori care au conturat eroarea, cum ar fi defectarea unui echipament specific, și presiunea pusă de echipajele companiilor aeriene, care voiau să plece cât mai repede spre destinație. Situația s-a creat și în contextul în care Aeroportul Oradea nu coordonează în prezent toată activitatea privind bagajele, ci se ocupă de încărcarea efectivă a bagajelor, iar de serviciul de check-in și de coordonare a îmbarcării răspunde Romanian Airport Services. 

Una peste alta, directorul general al Aeroportului Internațional Oradea spune că este în desfășurare o cercetare administrativă în acest caz și, totodată, s-au luat măsuri pentru ca astfel de erori să nu se repete. 

În ceea ce privește reclamațiile scrise sâmbătă seara turiștii întorși din Turcia, Răzvan Horga spune că fiecare va fi analizată în parte. „Firma care făcea livrările în Turcia ne-a informat că 95% dintre bagaje au fost livrate până luni. Este foarte important că oamenii ne-au semnalat aceste lucruri în scris și vom analiza fiecare caz în parte. Ne asumăm orice răspundere contractuală”, a spus directorul. Întrebat dacă turiștii ar putea primi compensații financiare, Horga a spus: „Există posibilitatea ca acest lucru să se întâmple. Vom analiza situațiile”. 

Despre voucherele la Aquaparkul Nymphaea, oferite pasagerilor la sosirea la Oradea, Răzvan Horga a spus că au fost însoțite de câte un mesaj scris și că au fost gesturi prin care el și ceilalți reprezentanții aerogării și-au exprimat regretul pentru cele întâmplate. „Am luat măsurile necesare pentru ca o astfel de situație să nu se mai petreacă”, a adăugat el. 

Aeroportul Oradea se confruntă cu deficit de personal și urmează să scoată la concurs 42 de posturi.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
@KP
Tot plangi ca ti-e mica pensia si nu poti sa-ti scoti vecinul la o bere, sa-i umpli capul cu aberatiile si tanguielile lui Putin in legatura cu defunctul URSS. Cum plange idolul si leat-ul tau Vladimir Vladimirovici dupa vremurile cand Moscova taia si spanzura dupa cheremul ei, de-a lungul si de-a latul imperiului rosu, iar astazi nu mai vrea niciunul din fostii satelilti ai "luminii estului", Kremlinul, sa asculte, nici sa auda de ei. Mai rau, dupa ce au jucat la cacialma in legatura cu invadarea Ucrainai, incercand sa bage frica in fratii lor mai mici, crezand ca totul nu va fi decat un marsh de 5-6 zile pana la Kiev, acum armata ucraineana face instructie cu ciolovecii acasa la ei, pe teritoriu rusec.
Postat 01 Septembrie 2024, 18:00 de Riviera
KP
Bineînțeles tu ai vrea să nu-l mai votăm pe Bolojan, răul Bolojan :::::::)))))))
Postat 01 Septembrie 2024, 10:25 de Sandu2100
In poza cu reclamatia
Nemultumirea legata de: zborul x.... Pai daca nici sa ne exprimam o nemultumire nu intelegem cum se face, apai las-o incolo. S-a rezolvat, nu se poate. Fac class action in instanta
Postat 01 Septembrie 2024, 08:36 de poiu
Succes
Hisky e moldovana, deci nu EU deci nu se aplica formularele de claim. In instanta nu se va rezolva nimic , romanii or sa dovedeasca trimiterea lor in 24 de ore iar turcii si egiptenii nu sunt EU. Sansele slabe de tot, spre sub 0 de orice. Si cum dovedesti ca ai cheltuit 600e pe chestii de stricta necesitate, tu fiind la all inclusive? Mi se pare ca se merge in concedii pe burta goala si daca are.loc o situație cel.putin normala in alte tari, repede sa sugem ceva bani de unde se poate. Hai sa o luam asa: cum te bazezi doar pe bagajul de cala? Nu te gandesti ca in ala de cabina sa ai ceva? Ai copii. Au si ei locuri deci clar dreptul la bagaj de cabina. Pui acolo 2 chiloti, 2 ciorapi, 2 gaci scurti si 2 tricouri. Esti rezolvat, decat daca mergi acolo sa te afisezi cu ce ai cumparat cu 3 ani, pe principiul ca acolo nu te-a vazut nimeni. Daca faceam tam tam in presa de cate ori am ramas fara bagaje, apai eram deja influencer la Bihoreanul. Astea se intampla peste tot in lume, dar ne place sa ne afisam. "Nu merg eu la aquapark", logic, cand aduni bani un an pt o saptamana in Egipt sau Turcia in perioadele cele mai ieftine (cand e cel mai cald). Da e fain pe facebook cu poze, povestile pe lavita pe ultia.... Cate zboruri pe an au aia de fac gura mare? In afara de concediu? Ca nu zicem concedii. Cei care zboara frecvent (excepti aia cu papornita spre șpaniea) stiu ce sa faca sa scape usor in asemenea situatii. Dar romanu merge sa isi ia tricou armani si gucci din egipt si turcia, ceas rolex de la bazar... Repet. Sansele sa luati ceva sunt spre 0 (dinspre negativ spre 0 sa ne intelegem).
Postat 01 Septembrie 2024, 08:28 de poiu
Despăgubirile trebuie plătite de vinovații, ca persoane fizice.
Conducătorii instituțiilor care patronează aeroportul (Oradea și CJ Bihor), șefii aeroportului și personalul care a încurcat cărucioarele cu bagaje. Pentru fă asta-i organizarea cap-coadă. De ce să plătească fraierii de Riviera, Sandu, etc, care doar contribuie la salariile și indemnizațiile "neterminațor" ?!?
Postat 01 Septembrie 2024, 08:04 de KP
Responsabilizare
Au dreptate turistii respectivi. Cei care au gresit trebuie sa plateasca. Platind pt greseala, data viitoare vor verifica de zece ori inainte sa urce bagajele, aiurea-n avion.
Postat 31 August 2024, 23:50 de Riviera
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4657 RON
  • 1 EUR = 4.9746 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON