Toate trenurile care au circulat până duminică pe ruta directă Oradea - Cluj-Napoca au fost înlocuite de luni dimineaţă cu autocare asigurate de firmele private de transport Interregional Călători şi Transferoviar Călători, după ce ruta feroviară Aghireş - Poieni, din judeţul Cluj, a intrat în proces de modernizare. Cum funcţionează acestea, care sunt traseele şi cât costă biletele vă explică BIHOREANUL.
Din fața gării, dar fără CFR
După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de modernizare pe ruta Aghireş-Poieni au loc în baza unui proiect amplu de 2 miliarde de euro pentru electrificarea liniei Episcopia Bihor - Cluj-Napoca, care este estimat să se finalizeze în 2026.
Până la acest moment CFR nu a oferit informaţii cu privire la modul în care va asigura transportul călătorilor afectaţi de aceste lucrări, între aceștia numărându-se şi o mulţime de studenţi care fac naveta între cele două oraşe.
În urmă cu câteva zile reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA au transmis însă că transportul călătorilor afectaţi va fi asigurat de firmele de transport Interregional Călători şi Transferoviar Călători, care au contractat autobuze şi autocare.
Concret, începând de luni, călătorii vor porni pe traseu din faţa Gării centrale din Oradea, autobuzele urmând să respecte cam acelaşi traseu ca şi cel al trenurilor.
Aceleaşi preţuri
"Noi ne-am pregătit din timp pentru că nu puteam lăsa călătorii pe drumuri. Am încheiat un protocol de colaborare cu o firmă de transport cu autobuze şi, practic, în această perioadă de modernizare a rutei ne-am schimbat activitatea oferind transport în comun pe roţi, nu pe şine. Călătorii vor beneficia în toată această perioadă de toate facilităţile pe care le-au avut şi la trenuri. Adică preţurile rămân aceleaşi: 27 de lei un bilet normal pentru un adult, toate reducerile pentru elevi, studenţi, pensionari, persoane cu dizabilităţi fiind valabile", a explicat pentru BIHOREANUL directorul comercial al Interregional Călători, Cristian Puşcău (foto), care a asistat la prima cursă de după-masă a companiei, care a pornit luni la ora 14.30 din faţa Gării Oradea.
La acea oră un autocar cu 53 de locuri s-a umplut aproape complet de călători. "Mă bucur că există această variantă, nu ştiu ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi trebuit să aşteptăm după CFR. Când am ajuns la gară am mers direct la ghişeul Interregional ca să cer informaţii", a spus o călătoare.
Cristian Puşcău a mai precizat că persoanele care au abonamente la aceeaşi companie pot urca în autobuze doar pe baza prezentării acestuia şefului de tren, care va fi prezent în autovehicul.
În cazul în care un autocar se umple, acesta va fi suplimentat cu un altul, care se află parcat tot în faţa gării.
Orarele şi traseele autocarelor
Interregional Călători oferă transport care înlocuieşte trenurile cu pornire din Oradea 10653 (pornire la ora 7.30 din Oradea - sosire 11.55 în Cluj-Napoca), 10658 (pornire la 14.30 - sosire la 18.55) şi pe cele cu pornire din Cluj-Napoca 10653 (de la 7.30 – sosire la 11.55 în Oradea) şi 10659 (pornire la ora 13 - sosire 17.25 în Oradea).
"În această perioadă am primit telefoane şi de la cei pasionaţii de cicloturism. Pentru ei am montat în spatele autobuzelor suporturi pentru biciclete, iar săptămâna viitoare va ajunge şi o remorcă pentru autobuz unde vor putea fi lăsate până la 20 de biciclete", a mai spus Puşcău.
Cei care doresc informaţii suplimentare pot accesa site-ul companiei ori să sune la numărul de telefon: 0738.885390.
Pe aceeaşi rută oferă transport cu autocare şi firma Transferoviar Călători.
Autocarele înlocuiesc trenurile care pornesc din Oradea cu indicativele 10032 (pornire ora 4 - sosire la 8.25 în Cluj-Napoca), 10034 (pornire ora 12 - sosire 16.25), 10036 (pornire ora 15 - sosire 19.25), 10038 (pornire ora 17.10 – sosire 21.35) şi pe cele care pornesc din Cluj-Napoca şi au numerele 10033 (pornire ora 7 din Oradea – sosire 11.25), 10035 (pornire ora 9 – sosire 13.25), 10037 (pornire 12.30 – sosire 16.55) şi 10039 (pornire ora 17 – sosire ora 21.25).
Şi la acestea se aplică aceleaşi tarife ca pentru biletele de tren puse în vânzare de Transferoviar Călători.
De asemenea, doritorii pot accesa şi site-ul acestei companii ori să sune la numărul de telefon 0238434380.
Toate biletele pot fi cumpărate online, dar şi de la şefii de tren care vor fi prezenţi în autobuze.
Rută nouă, de 8 ore, prin Sălaj!
Tot luni, Interregional Călători a dat drumul unei noi rute de tren, pe relaţia Oradea - Cluj-Napoca, însă acesta are un traseu ocolitor, prin judeţul Sălaj, şi care are o durată de opt ore.
Lucrările de modernizare şi electrificare pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi: lotul 1 Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km), lotul 2 Aghireş - Poieni (36,53 km), lotul 3 Poieni - Aleşd (52,74 km) şi lotul 4 Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km) și se estimeză că vor dura cel puțin doi ani.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.