A fost sărbătoare, sâmbătă seară, în Gara Centrală din Oradea, unde peste 100 de persoane s-au strâns pentru a întâmpina trenul Connecting Europe Express, care străbate în aceste zile Europa, pentru a identifica, între altele, obstacole care ar putea să stea în crearea unei reţele feroviare europene interconectate.
Purtat de o locomotivă românească, pusă la dispoziţie de CFR, trenul a ajuns în Gara Mare în jurul orei 21.21, find aşteptat pe peron de o mulţime de oameni de toate vârstele. Cei mai entuziasmaţi au fost cei mici.
Sasha, unul dintre copiii pasionaţi de trenuri, s-a arătat de-a dreptul cucerit de felul în care arată trenul, încântat că are "ferestre mari şi că vagoanele sunt foarte frumoase".
"Ca niciodată, gara a strălucit de curăţenie. Efectiv mirosea a curat", a remarcat un tânăr care a circulat frecvent cu trenul.
Delegaţia Connecting Europe a fost întâmpinată de city-managerul Mihai Jurca. După ce au făcut un schimb de fanioane şi au vizionat o expoziţie de fotografii ilustrând Gara Centrală de-a lungul anilor, oaspeţii au pornit într-o vizită scurtă prin centrul Oradiei.
"Înmânez drapelul oraşului şi al României pentru a ne arăta susţinerea şi disponibilitatea în dezvoltarea de proiecte pentru calea ferată atât în regiune, cât şi în zona metropolitană din Oradea", a precizat Mihai Jurca, city-managerul municipiului Oradea.
"Ducem steagul oraşului şi al ţării la Paris alături de celelalte ţării. În felul acesta vă exprimaţi participarea şi parteneriatul pentru acest proiect. Mulţumim că aţi venit într-un număr atât de mare", a precizat, la rândul său, Herald Ruijters, directorul DG MOVE EC.
Anul 2021 a fost desemnat ca fiind "anul căilor ferate" în UE, iar Trenul Connecting Europe Express este trenul-simbol prin care Bruxelles atrage atenţia asupra importanţei investiţiilor în căile ferate. Acesta a ajuns vineri în Gara de Nord din Bucureşti, intrând în ţară în aceeaşi zi prin Giurgiu, şi va rămâne în România până duminică dimineaţă, când va pleca pe la Curtici.
Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, trenul a pornit pe 2 septembrie din Lisabona şi va ajunge la destinaţie pe 7 octombrie la Paris. În călătoria sa, garnitura străbate în total 20.000 de kilometri, 26 de ţări, oprind în 100 de localităţi. Călătoria este menită să identifice obstacolele care stau în calea creării unei reţele feroviare europene interconectate.
Potrivit unei analize făcute de Ziarul Financiar, "trenul UE va face 850 kilometri în România în 20 de ore, adică va merge cu 42 kilometri la oră în medie, pe când în Portugalia şi Franţa va parcurge 1.700 kilometri în 17 ore, adică o viteză de 100 kilometri pe oră".
FOTO / VIDEO: Paul Lelea
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.