URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 16 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
A fost o perioadă în care tramvaiul a intrat în dizgrație, nu doar la noi, ci cam peste tot în Europa. Și în Oradea am pierdut linii importante, pentru că e mult mai ușor să tragi un asfalt peste șine decât să deschizi trasee noi, care presupun săpături, traverse, muncă multă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La data de 5 octombrie 2024, Curtea Constituțională a admis o contestație formulată de doi cetățeni și a anulat o Decizie a Biroului Electoral Central prin care se dispusese înregistrarea candidaturii pentru funcția de Președinte al României a doamnei Diana Ivanovici Șoșoacă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Octombrie 2024, 10:52

Tramvai sau un metrou ușor?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

A fost o perioadă în care tramvaiul a intrat în dizgraţie, nu doar la noi, ci cam peste tot în Europa. Şi în Oradea am pierdut linii importante, pentru că e mult mai uşor să tragi un asfalt peste şine decât să deschizi trasee noi, care presupun săpături, traverse, muncă multă.

În timp ce tramvaiul se extindea de la Gară la Piaţa Rogerius, de acolo la podul CFR şi mai apoi în Parcul Industrial, în Velenţa a dispărut, fragmentând o atât de necesară axă Est-Vest. Şi acolo unde tramvaiul nu ajunge, parcă şi cartierele sunt izolate de restul oraşului.

Pentru cei care au deschis mai târziu televizoarele, adică după 1960, să ştiţi că exista o linie de tramvai şi pe strada Ştefan cel Mare, care ajungea în Episcopia. Cât de utilă ar fi o asemenea cale acum, când locatarii blocurilor din zonă sunt transportaţi doar cu câteva autobuze!

Edili se plâng că numărul călătorilor pe transportul în comun este destul de redus comparativ cu populaţia oraşului. Dar orădenii nu din lene preferă maşina în locul tramvaiului. Ci din pragmatism. Dacă merg şi automobile şi tramvaie pe aceeaşi tramă stradală, n-ai niciun gheşeft să te plimbi cu tramvaiul, că ajungi la fel de târziu la destinaţie.

Doar liniile dedicate tramvaiului, după metoda unui metrou uşor, ar face mai atractiv acest mijloc de locomoţie. Din păcate, văd că şi acolo unde s-ar putea recurge la acest sistem, Primăria preferă, cum a făcut pe proaspăt reabilitatul bulevard Decebal, să facă gâtuiri în carosabil pentru câteva amărâte de locuri de parcare.

Abia când vor ajunge la destinaţie cu tramvaiul de două ori mai repede decât cu maşina, concetăţenii noştri vor renunţa la volan, şi mai ales dacă liniile vor fi extinse şi în cartierele neglijate.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Singurul criteriu de selectie este cat de mult se poate fura!
Solutia optima era autobuzul electric. Avantaje: il poti muta unde ai nevoie si poti folosi infrastructura existenta. Statii faci cu bidineaua, dupa modelul parcarilor. UE da(dea) bani cu lopata, dar... Dar nu poti fura nimic. 100 de autobuze, Xlei/bucata, total 100X lei. Cu tramvaiul e altceva! Ai calea de rulare, ai linia de alimentare, ai statii, ai producator in tara, ai o mie de moduri de a fura. P.S. Dupa tramvaie, s-au trezit in 2023 sa cumpere si autobuze electrice. Stie cineva ceva de stadiul achizitiei?! https://economedia.ro/oradea-cumpara-40-de-autobuze-electrice-din-care-10-sunt-cu-o-lungime-de-18-metri.html
Postat 16 Octombrie 2024, 12:11 de pinonel
Comuniștii au început în anii '80 să elimine tramvaiele din centru istoric al orădenilor ...
... iar liberalii care au condus orașul până la sfârșitul secolului trecut au desăvârșit lucrarea, invocând inoportunitatea subvenționării acestui tip de transport public. Acum nu se mai poate reveni la vechile trasee desființate, dar s-ar putea face cea ce puțini cred că este posibil ... linie de monorai (tren suspendat după modelele japoneze și chinezești, pe stâlpi cu trame construite peste unele artere), așa cum se practică de multă vreme în unele orașe din SUA și au început să se realizeze în Germania. Asta dacă Oradea ar vrea să râdă de metroul Clujului și să-i ia fața, în contextul în care costurile cu un mijloc suspendat ajung să fie mult sub jumătate preț decât la un mijloc de transport în subteran.
Postat 16 Octombrie 2024, 11:21 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5603 RON
  • 1 EUR = 4.9755 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON