URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Aprilie 2024, 08:00

Tramvai la scară: Lucrările la rețeaua tram-tren din Oradea vor începe anul viitor, fără case expropriate în Rogerius

Tramvai la scară: Lucrările la rețeaua tram-tren din Oradea vor începe anul viitor, fără case expropriate în Rogerius „SĂ SE MUTE”. Spălătoria din intersecția Lacul Roșu - Ștefan cel Mare va fi singura construcție afectată de traseul prin Rogerius al viitorului tram-tren, menit să lege Oradea de localitățile învecinate. „Nu vor exista exproprieri de case sau terenuri, dar spălătoria care funcționează pe amplasamentul orașului va trebui să se mute”, spune primarul Florin Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Locuitorii din cartierul Rogerius sunt îngrijorați. Linia de tren-tramvai care va lega Oradea de localitățile învecinate va uni străzile Corneliu Coposu și Ștefan cel Mare prin strada Lacul Roșu în drumul ei către gara CFR. „Nu mă pun împotriva dezvoltării, dar va crește gălăgia și aglomerația pe stradă și ar putea urma exproprieri ca să se facă loc liniei”, spune proprietarul unei case din zonă.

Inițiatorii susțin, însă, că proiectul va avea doar efecte benefice: nu doar că nu vor exista exproprieri, ci valoarea proprietăților din zonă va și crește...

Cu tramvaiul pe linia de tren! 

Pregătit de CJ Bihor și Primăria Oradea, proiectul linie de tram-tren din Zona Metropolitană, estimat la 235 milioane euro, presupune interconectarea liniilor de tramvai din oraș cu cele de tren din comunele învecinate. Astfel, orădenii ar putea ajunge la aeroport, în Băile Felix sau în Borș cu tramvaiul, iar bihorenii din Sântandrei și Girișu de Criș ar putea veni la muncă în oraș pe linia ferată, renunțând la mașini. „Proiectul va duce la creșterea mobilității, scăderea poluării și va sprijini dezvoltarea în zonă”, zice vicepreședintele CJ Bihor, Mircea Mălan (foto).

Investițiile vizează reabilitarea și electrificarea rețelelor de tren și tramvai existente, urmând ca acestea din urmă să fie extinse cu linii cu un singur fir pentru vehicule de tip tram-tren, capabile să folosească atât sistemul de alimentare electrică feroviar, de 25.000 de volți, cât și pe cel de tramvai, de 600 de volți.

Pe lângă amenajarea de linii feroviare, stații, peroane și pasaje pietonale, proiectul mai include achiziția a 8 tram-trenuri cu sistem hibrid de alimentare, atât de la rețeaua OTL, cât și de la baterii capabile să asigure o autonomie de 3 kilometri, precum și a 5 vehicule de tip feroviar care să poată folosi și sistemul de alimentare al CFR, și pe cel al OTL.

Pregătiri de șantier

Anunțat public la finele anului trecut, proiectul prinde viteză. „Până la sfârșitul acestei luni vom recepționa studiul de fezabilitate, după care vom aproba coridoarele de expropriere și vom depune cererea de finanțare”, spune Mircea Mălan. Trebuie spus, însă, că proiectul promovat de CJ Bihor în parteneriat cu SNCFR a fost deja selectat de Ministrul Transporturilor, așa că finanțarea este de fapt asigurată.

Lucrările vor viza, de asemenea, electrificarea zonelor de cale ferată spre Toboliu și Băile Felix, amenajarea a noi linii de tramvai spre aeroport și spre Borș, extinderea celei din capătul cartierului Nufărul până la linia de tren spre Băile Felix, precum și construirea unei legături între linia de tramvai din strada Coposu și gara CFR, prin strada Lacul Roșu și bulevardul Ștefan cel Mare.

„Licitațiile vor fi finalizate în toamnă, iar lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor”, zice Mălan. Mai ales că trebuie finalizate până în 2027...

„Nu ne-a întrebat nimeni”

Proiectul îngrijorează o parte a orădenilor din Rogerius. Cei mai deranjați sunt locuitorii străzii Lacul Roșu, unde va fi construită linia de tramvai cu un singur fir care va lega străzile Corneliu Coposu și Ștefan cel Mare. Potrivit proiectului, aceasta va avea o lățime de 5 metri și va „mușca” din părculețul de pe Lacul Roșu, care va fi îngustat, dar și dintr-o parcare care va pierde aproximativ 25 din 50 de locuri.

Traseul va continua pe amplasamentul spălătoriei auto self-service Elefant, iar apoi pe strada Ștefan cel Mare și spre liniile ferate, peste cele patru benzi ale bulevardului, undeva la jumătatea distanței către gara CFR.

„Pe noi nu ne-a întrebat nimeni ce părere avem despre proiect. Nici că ne place, nici că nu”, spune administratorul Asociației de Proprietari Lacul Roșu, Varvara Lazău. Or, riveranii se tem că introducerea tramvaiului pe stradă le va reduce valoarea proprietăților. „Parcă nu ne ajungea gălăgia de la restaurantul McDonaldʼs, acum o să avem și tramvai”, comentează un vecin.

Teama de mutare

Spre deosebire de locuitorii blocurilor, care își pot pierde doar locurile de parcare, cei mai îngrijorați sunt proprietarii de case. „Nu vreau să fiu expropriat pe bani de nimic ca să facă Primăria linie de tramvai sau, mai rău, parcări pentru locuitorii de la bloc”, zice proprietarul unei case.

Cel mai supărat este proprietarul spălătoriei din intersecția Lacul Roșu - Ștefan cel Mare, pe la marginea căreia va trece linia. Întreprinzătorul ocupă un teren concesionat de la Primărie, așa că poate fi evacuat în baza unei simple notificări. „Primăria îmi poate spune oricând «Mută-te», dar 70% dintre bunuri sunt rezervoare și instalații îngropate în pământ, pe care n-am cum le muta”, spune bărbatul, adăugând că „nu știu ce voi face”.

Casele rămân, spălătoria nu! 

Pentru a liniști riveranii, inițiatorii proiectului promit că nu vor face exproprieri. „Linia de tramvai din strada Lacul Roșu va trece pe marginea parcului existent doar pe terenurile orașului”, spune vicepreședintele CJ Bihor, Mircea Mălan.

La fel asigură și primarul Florin Birta (foto): „Nu vom demola nimic, nici pentru linia de tramvai, nici pentru amenajarea de parcări. Vom găsi soluții pentru înlocuirea locurilor desființate”. În ce privește spălătoria, edilul este însă clar: „Spălătoria nu are cum funcționa în paralel cu șantierul. Când vor începe lucrările, va trebui să plece”. 

Birta afirmă că singurele exproprieri vor fi în Nufărul și vor afecta grădini de pe strada Morii pentru a face legătura între linia de tramvai din capăt-Nufărul și linia ferată care merge din Velența spre Băile Felix. „Dar și acolo vom expropria doar terenuri, nu construcții”, zice primarul. 

Numai avantaje 

De altfel, specialiștii susțin că proiectul tram-tren va îmbunătăți viața locuitorilor din întreaga Zonă Metropolitană. „Extinderea transportului în comun între oraș și localitățile învecinate va genera dezvoltare, oamenii vor naveta mai ușor, iar poluarea se va reduce fiindcă mulți vor renunța la mașini”, susține unul dintre autorii studiului de fezabilitate, inginerul Marius Ionașcu.

De altfel, la începutul acestei luni, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor a avizat memoriul de prezentare a proiectului, după ce a fost dezbătut în ședință cu reprezentanții altor instituții și pus în dezbatere publică, fără să fi atras comentarii. „În cea mai mare parte se folosesc liniile de tren și tramvai existente, care se vor moderniza, așa că nu au fost discuții”, explică directoarea APM Bihor, Sanda Mercea (foto).

Cu tram-trenul vin și banii

Și specialiștii în imobiliare afirmă că proiectul va influența pozitiv zona. „Proximitatea liniilor de transport crește prețul proprietăților, nu îl scade, cum se tem unii”, spune Mihai Pop, partener Remax.

Potrivit acestuia, tram-trenul va crește valoarea proprietăților de pe traseu, fie că sunt terenuri sau case. „Pe strada Lacul Roșu vorbim de procente între 5% și 10% în plus, ceea ce nu este puțin dacă ținem cont că prețul caselor în zonă este de circa 1.550 euro pe metrul pătrat”, spune specialistul în imobiliare.

Procentul de majorare este valabil inclusiv pentru apartamentele de bloc. Iar cum tram-trenul va avea stație la intersecția străzii Lacul Roșu cu Moldovei, în zona Bisericii Albastre, argumentul mobilității va fi folosit, în mod cert, de toți riveranii, care vor avea, practic, tramvai la scară...


NAVETĂ MAI UȘOARĂ
30.000

de navetiști din Zona Metropolitană Oradea vor putea folosi, potrivit studiilor, viitoarele legături ferate cu municipiul, renunțând la mașini


„Oamenii nu au de ce se teme. Tram-trenul va fi electric, iar liniile pe care va circula vor fi noi sau modernizate, așa că, spre deosebire de mașini, nu va produce nici gălăgie, nici noxe”
ing. Marius Ionașcu


DRUM DE FIER
Tramvaiul de Oradea

Studiul de fezabilitate unificat al proiectului pentru dezvoltarea rețelelor de tram-tren în Zona Metropolitană Oradea cuprinde mai multe documente realizate anul trecut, în paralel, de funcționarii Consiliului Județean și de cei ai Primăriei.

Angajații municipalității au coordonat studiile pentru extinderea liniei de tramvai din Calea Aradului la Aeroport (2,23 km) și reabilitarea legăturii ferate dintre Oradea Est și Oradea Vest (8,9 km). Tot Primăria a elaborat și documentația pentru amenajarea unei linii între Oradea Vest și localitățile Sântandrei, Palota, Girișu de Criș și Toboliu până în Cheresig (17,2 km), precum și pentru prelungirea liniei de tramvai din zona industrială de vest până în Borș (5,6 km).

CJ Bihor a comandat studiile pentru prelungirea liniei de tramvai de la ieșirea din Oradea spre Băile Felix prin spatele Selgros până la linia de tren care duce la complexul President din Băile Felix (8,4 km) și pentru legătura dintre linia de tramvai din strada Corneliu Coposu și linia de tren din zona gării CFR prin strada Ștefan cel Mare (1,3 km).

Realizatorii acestuia din urmă au exclus varianta unui traseu prin strada Transilvaniei pentru că acesta ar fi afectat un număr mult mai mare de parcări, iar legătura spre calea ferată ar fi fost mai dificilă din cauza blocurilor de pe bulevardul Ștefan cel Mare. La fel, a fost exclusă și varianta conectării liniei de tramvai la cea feroviară din strada Olimpiadei prin dreptul gării deoarece ar fi făcut imposibil proiectul viitoarelor pasaje subterane din Piața București.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
31 Comentarii
...
Dupa alegeri solutia pt noi parcari va fii buldozerul peste casele oamenilor. Doar nu credeti ca o sa demoleze mcdonaldsu care au dat spaga babana sa puna mana pe peticu ala de pamant
Postat 26 Aprilie 2024, 12:53 de sandu2102
Vecinul inteligent
„Parcă nu ne ajungea gălăgia de la restaurantul McDonaldʼs, acum o să avem și tramvai”, comentează un vecin... tu-va-n flit, dar cind va vindeti apartamentele scrieti in anunt ca-s la nici 1 minut de statia de tramvai, asa-i?
Postat 26 Aprilie 2024, 11:41 de TanarSiNelinistit
Chiar asa...
Pe cine deranjeaza ca o sa ne putem da cu trenul din oradea in imprejurimi? Sa fie primit. Dar, mai important decit tram-trenul in sine, e SUBVENTIA. Nu, nu subventie pentru calatori, subventie pentru operatori, pe model avion. Deci nu vei merge mai ieftin ca ai buletin de oradea, ci vei merge cu 5 lei calatoria ubicuu, wherever you go. Tot inainte!
Postat 26 Aprilie 2024, 11:17 de excalibur
Care este motivul pentru care unii nu doresc reînființarea legăturii feroviare dintre zona metropolitana și Oradea ?
Că despre asta este vorba ! Ce deranjează aceste persoane care se opun acestui demers intr-o variantă modernă, accesibilă, confortabila ? Trebuie să ne pregătim pentru viitor ! Succes Primăriei cu această lucrare !
Postat 26 Aprilie 2024, 09:33 de unchiuvali
@unchiulvali
Vali, gandeste inainte. Unde s-a implementat asa erau localitati cu populatie mare de zeci de mii de locuitori, facea legatura cu zone dens populate. Pe unde merge tram trenul toate localitalile la un loc nu au 20mii locuitori. Din care msjoritatea au masini, restul sunt batrani. A fost tren spre ele dar mergeau goale si le-a desfiintat. Multi visati la abioane, metrouri trenuri, de parca Oradea e ceva oras mare, metropola. Coborati odata cu picioarele pe pamant.
Postat 25 Aprilie 2024, 17:49 de vasi13
Acest proiect tram-tren a fost implementat mai întâi în Germania
Acest proiect tram-tren a fost implementat mai întâi in Germania si in alte țări dezvoltate. Să învățăm de la alții și să ne bucuram că putem face asemenea lucrare cu banii Uniunii Europene.
Postat 25 Aprilie 2024, 16:48 de unchiuvali
Sandu cel cu buda in curte
De cand a plecat Csuzsi de la OTL si Bolojan a preluat el , de la 60milioane calatori a scazut la 25milioane. Da o pus-o la punct, exact ca aeroportul fara oameni, terminalele cargo care nu fac ce trebuie. Da da stim priceperea lui Bolojan in a toca banii pe chestii inutile.
Postat 25 Aprilie 2024, 13:24 de vasi13
GORON
Nu distruge nicio liniște, în schimb pune la.punc o infrastructura de transport în comun.
Postat 25 Aprilie 2024, 13:09 de Sandu2100
Sandu cel cu buda in curte
Vai da prost poti. Daca maine Bolojan nu spune sa mancam , cacatel ca e bun , ca reciclam, tu va trebui sa executi si sa apreciem ca reciclam . Tu vezi cati dunt pe linia 2 de tramvai cand intra in Iodia case, nu vezi 3 oameni in tramvai. Cati crezi ca vor merge spre Giris, Cheresig niste sate complet pustii si depopulate. Tie iti spune PNL ca tot ce iese din dosul lor e bun?
Postat 25 Aprilie 2024, 12:33 de vasi13
SANDELE
Se distruge o strada ,un PARC,100 de locuri de parcare,linistea oradenilor,se blocheaza circulatia pe doua strazi si pentru ce? Sa plimbe ,,cineva" trei vagoane goale ????
Postat 25 Aprilie 2024, 11:52 de GORON
GORON
Care toată lumea o spune ??? Aia din PSD, propagandistii???
Postat 25 Aprilie 2024, 10:50 de Sandu2100
@unchiul vali
Ce reducere a poluarii? Fii mai explicit. Deci posesorii de masini vor renunta la masini sa mearga ca sclavii amarati cu tram trenul? Daca tu esti prea rupt in c.. sa iti permiti o masina , crezi ca toti sunt ca tine?
Postat 25 Aprilie 2024, 10:20 de AlexandraCiucle
vin demolarile
Si Birta spune ca va gasi loc la masinile de pe Lacul Rosu, acolo sunt sute de locuri, nu 50 cum spune el. Poate 200 cel putin. Si unde va gasi loc la atatea masini pe stradutele superaglomerate din zona? Va DEMOLA, doar sa treaca alegerile.
Postat 25 Aprilie 2024, 10:19 de AlexandraCiucle
Un proiect facut pe genunchi
Dar daca mergea tram trenul pe mijloc pe Stefan si vira stanga pe Transilvaniei? Nu era mai simplu asa?
Postat 25 Aprilie 2024, 10:17 de AlexandraCiucle
Cand doi iti spune ca esti beat te duci si te culci
Schita arata ca se invart in jurul cozii !!! Nu ca simplifica dar si creeaza probleme mari oradenilor !!!!!
Postat 25 Aprilie 2024, 09:24 de GORON
Vai si amar de noi
Tram-trenul asta e o prostie ,o spune toata lumea !Ce au decongestionat cu pasajele vor bloca cu prostia asta !
Postat 25 Aprilie 2024, 09:02 de GORON
Susțin acest proiect deosebit care va contribui la reducerea poluării în oras
Felicit Conducerea Primăriei pentru această viitoare realizare care va fi unică în România și care se va putea realiza cu costuri minime, deranj minim dar beneficii maxime. Bravo 100% de această dată pentru conducerea Primăriei.
Postat 24 Aprilie 2024, 21:23 de unchiuvali
Având în vedere că între str. Coposu și Ștefan cel Mare până la gară există deja linie de tramvai ...
... așteptăm contramăsura viitorului mandat liberal, de a înființa o linie aeriană între cele două ținte sau, de ce nu, un pasaj subteran pe sub toată zona, de parcurs direct cu trotuare rulante.
Postat 24 Aprilie 2024, 19:37 de KP
"Fără case expropriate"
Asta s-o spuneți la prosti(de fapt aveți destui).
Postat 24 Aprilie 2024, 19:35 de Maikeltroll
prostie fenomenala?
E modus operandi: o prostie mare necesita alte prostii "corectoare", mai mici. Pe principiul: de 3 ori am taiat, si tot scurt a ramas...
Postat 24 Aprilie 2024, 18:38 de excalibur
E o prostie fenomenala
Detaliez daca vrea cineva...
Postat 24 Aprilie 2024, 17:13 de Kid
..........
Ferească sfinții ce fac ăștia pe Stefan cel Mare.Si acum se circulă greu iar fix acea zona Lacul Roșu -Stefan cel Mare e horror! Daca mai baga acolo și o linie de tramvai numa Dumnezeu mai știe cum se va putea circula pe acolo.Totul pt ce? Acest căcat de tram-tren cum a fost proiectat circula mai mult pe câmpuri sau zone f slab populate nemaivorbind că va avea o frecventa f proasta gen 30 min in orele de vârf deci vreo două ore pe zi în rest probabil îți vei face cu el un selfie la cat de rar va fi văzut pe linii.Cu 50 de tramvaie OTL nu reușește să acopere liniile cu frecventa asteptarile de multe ori fiind ridicol de lungi iar prostii vor să acopere cu 15 tram-trenuri un traseu total aproape dublu deci va dați seama că tot proiectul e făcut pe genunchi cu gândul de a lua banii europeni și nu de a face ceva funcțional și de folos.Intr-o alta ordine de idei dc acest tram-tren chiar ar circula acceptxbil ar însemna să mai bagi un semafor pe Stefan cel Mare , Un nou blocaj pe centura (că linia ferată actualmente nefolosita taie centura) un blocaj pe centura la gara Iosia unde tramvaiul ar face o alta legătură cu linia de tren tăind din nou centura etc.Facem pasaje iar apoi proiectăm alte blocaje.Asta e că munca prostului cu cutia de chibrite.Ideea în sine n-ar fi rea dar realizarea pare de parcă ar fi fost proiectat în București de cineva care nu a fost niciodată în Oradea.
Postat 24 Aprilie 2024, 14:51 de Robert
MARE TAMPENIE
Ce dezordine asre sa fie in traficul pe Stefan cel Mare la traversarewa de catre acest tram cat nu spune nimeni. Se va bloca circulatiA PE O ARTERA INTENS CIRCULATA de un vehicul dubios ca eficienta! Tot bulevardu are sa ajunga la un ritm dezastruos de traficare din cauza multor intersectii semaforizate la care s-a adaugat mizeria de McDonalds care cu intrarea si iesirea nerugulamantara a zeci de soferi la care se v-a adauga prosteala asta. Niste nimenia care nu mai stiu cum sa mai cheltuiasaca ceva bani de la buget le fata mintea tot felul de nazdravanii inutile. Daca, dfaca mai raman la guvernarea locala ma si tem de ce o sa mai urmeze in goana dupa cheltuieli aiuristice ca buzunarul cetatenilor este adanc!
Postat 24 Aprilie 2024, 13:43 de scortosul
Aiureli
Scrie în articol că nu pot face legătura pe Olimpiadei în cauza viitorului pasaj de la gară... Ăștia chiar nu își dau seama că la tot traficul din zonă, indiferent de oră sau zi din săptămâna, nu e nevoie să cheltuie atâția bani!!! Plus timpul pierdut de noi cu șantierul și ambuteiajele, plus uzura și poluarea... Au făcut un studiu de trafic care să motiveze investiția?? Că nu am văzut pe nimeni în zonă să stea cu un carnețel sau abac sau tabletă măcar o săptămână și să tot numere mașinile.... Bătuți în cap...
Postat 24 Aprilie 2024, 12:38 de Taxi-driver
Halucinez, deci exist
"CJ Bihor a comandat studiile pentru prelungirea liniei de tramvai de la ieșirea din Oradea spre Băile Felix prin spatele Selgros până la linia de tren care duce la complexul President din Băile Felix ". In "spatele selgros" e un canal pluvial, un parculet , niste parcari si neste blocuri. Canalul are vreo 2-3 metri. Nimic nu e imposibil...
Postat 24 Aprilie 2024, 12:10 de excalibur
lagatura
Cea mai simpla legatura intre liniile CFR si OTL ar fi prin gara Iosia si capat linie tramvai 2. Nu deranjau pe nimeni, eventual traficul de pe centura odata pe ora cat trecea Tram-trenul pe acolo, nu cred ca va avea o frecventa mai mare.
Postat 24 Aprilie 2024, 12:02 de Hoppmester
Un faliment
Auzi la ei ca 30mii de oameni vin in oras zilnic. Doar ca 90% au masini, si aia sigur nu renunta la masini. Iar restul au autobuse, care circula mai bine si au statii direct la sosea prin sate, nu la km distanta pe unde trece trenul. Au uitat astia ca era tren privat spre Cheresig si erau 4-5 oameni in tren, si de asta au dat faliment si au renuntat privatii. Singura ruta rentabila va fi Felixul dar doar vara. In Sanmartin trenul trece la 2 km distanta de grosul caselor si blocurilor unde e majoritatea populatiei, plus ca exista autobuse. Si toti au masini, sa fim seriosi. Nimeni nu renunta la masina sa stea cu orele pana vine tram trenul si mai schimba in oras 2 linii, si te costa 2-3 bilete mai mult ca benzina pana in oras. Asta e o manevra sa toace bani. In jurul Oradiei sunt maxim 30mii locuitori in toate comunele, daca l-ar face in Cluj unde sunt aprox 200mii oameni in comunele alaturate si blocajele din trafic, si populatie tanara , activa ar avea succes. Dar in Oradea vor fi goale
Postat 24 Aprilie 2024, 11:16 de sanduivanov
Auziti la BIRTA!!!
Spune Birta ca vor desfiinta parcarile de pe Lacul Rosu dar nu vor demola case sa faca parcari. Dar vor gasi solutii!!! Ce soluti mai mincinosule, unde gasesti tu loc acolo sa faci parcari sau sa parcheze lumea. O minciuna, o sa spuna peste 1 an ca au cautat solutii dar nu au gasit, singura solutie e demolarea ca sa faca parcari. Pai normal ca nu demoleaza acum, ca vin alegerile, pe urma bomba atomica peste ei.
Postat 24 Aprilie 2024, 11:02 de sanduivanov
batjocura e la ordinea zilei la adresa oradenilor
autobuzele electrice care circula foarte bine spre Felix, Cordau, 1 mai nu mai sunt bune asa, dintr-odata? cei care vin dinspre Toboliu, Cheresig, etc folosesc autobuzele puse la dispozitia lor de firmele industriale de pe Borsului, iar copiii vin la scoala cu Tesan (sa zicem ca sunt maxim 200 din toate satele de acolo). deci pentru cine se face acest megaloproiect tampit? tramvaiele din oras circula intr-un mod imbecil, in bataie de joc - la orele de varf, cand ies elevii de la ore, trebuie sa astepti 25 de minute in centru ca sa ajungi in Cantemir, mai bine mergi pe jos, caci tramvaiele scoase pe traseu sunt in scarba, cele mici galbene, mult prea neincapatoare fata de nevoile orasenilor. dobitocia asta trebuie sa inceteze, batjocura e la ordinea zilei la adresa oradenilor!
Postat 24 Aprilie 2024, 09:04 de roger
Biutiful
Au uitat sa anunte in advertorial ca s-au angajat in fata finantatorilor externi ca vor face calatoria 1€ , precum s-au angajat ca vor duce pretul gigacaloriei la 100€... FMI si banca mondiala bat cu copitele in usa sa creasca dracului taxele pe proprietati, ei nu, au alegeri. Scamatoria continua, stati cu mina pe portofel...
Postat 24 Aprilie 2024, 08:47 de excalibur
ce vorbesti?
O prostie de lucrare facuta de aiuriti, fac o gara langa o gara, o sa spurce toata zona cu aiureala asta!! Dar stati nelinistiti ca demolarile vor urma dupa, cand se vor trezi ca nu mai sunt locuri de parcare, abia atunci vor incepe demolarile asa ca stati nelinistiti aia de aveti case in zona!
Postat 24 Aprilie 2024, 08:28 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON