URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
23 Mai 2024, 14:31

Trafic la pas. Circulaţia pe strada Louis Pasteur din Oradea este sufocată de lucrările din zona Spitalului Județean (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Circulaţia pe strada Louis Pasteur din Oradea se desfăşoară peste zi bară la bară, pe fondul lucrărilor la ambulatoriul şi parcarea supraetajată de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Bihor. 

Cu maşina la pas

La ore de vârf, deplasarea pe distanţa de circa un kilometru dintre strada Republicii și spital, pe Louis Pasteur, poate ajunge să dureze mai mult de 15 de minute. „Coada de maşini se întinde, deseori, din strada Republicii până dincolo de Centrul de transfuzii. La fel şi în sens invers”, s-a plâns un şofer BIHOREANULUI.

Traficul se desfășoară la pas începând din intersecţia străzilor Republicii şi Louis Pasteur şi se blochează în sensul giratoriu de sub podul rutier peste strada Ecaterina Teodoroiu.

„Sunt perioade când stai cu maşina în rampă, să urci din strada Louis Pasteur pe drumul rapid, şi zece minute, pentru că sensul giratoriu de la intrarea în Ecaterina Teodoroiu este foarte aglomerat”, a mai spus conducătorul auto. 

Traficul de pe străzile din zonă, oricum solicitant, este îngreunat de şantierele deschise anul trecut pentru construcţia ambulatoriului şi a parcării supraetajate de lângă Spitalul Judeţean.

„Nu prea avem ce face”

Cele două şantiere mari atrag în zonă camioane de mare tonaj cu materiale şi se desfăşoară cu desfiinţarea a zeci de locuri de parcare din vecinătate.

Peste o mie de angajaţi ai Spitalului Judeţean, ai magazinelor şi firmelor din jur îşi dispută circa o sută de parcări amenajate de municipalitate. Asta fără a mai lua în calcul pacienţii, aparţinătorii lor şi riveranii. 

Peste zi, trotuarele din străzile Louis Pasteur, Gheorghe Doja, Stâna de Vale şi altele sunt ocupate de maşini începând imediat după centrul de transfuzii până dincolo de Spitalul Judeţean, la intersecţia străzilor Louis Pasteur şi Gheorghe Doja.

Municipalitatea orădeană nu are nicio soluţie pentru descongestionarea aglomeraţiei. „Nu prea avem ce face. Nu avem amplasamente pe care să amenajăm alte locuri de parcare. Trebuie să menţinem un culoar de acces permanent şi câteva locuri pentru Ambulanţă", a precizat pentru BIHOREANUL şeful Direcţiei Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei Oradea, Lucian Popa.

Urgentarea lucrărilor, singura soluție 

Deranjul din trafic, generat de şantierele de lângă Spitalul Judeţean, se va menţine, în mod cert, de-a lungul acestui an. „Singura soluţie stă în urgentarea de către constructori a lucrărilor de amenajare a parcării supraetajate şi a ambulatoriului de la Spitalul Judeţean”, a declarat directorul Lucian Popa.

Constructorii şi-au asumat finalizarea execuţiei cu circa trei luni mai repede faţă de termenul contractual. „Reprezentanţii executantului spun că, dacă vremea le va permite, vor finaliza execuţia în ianuarie – februarie 2025, în condiţiile în care termenul contractual de predare a lucrării este în luna mai a anului viitor", a declarat Popa.

Fără deschidere pe etape

Reprezentanţii executantului au refuzat propunerea municipalităţii de dare în funcţiune a parcării pe etape pentru ca aceasta să poată prelua o parte dintre maşinile care sufocă acum zona.

„Executantul nu îşi asumă deschiderea parţială a parcării. În partea de final a lucrărilor, acesta va monta vitrinele spaţiilor comerciale care vor funcţiona la parterul clădirii, în partea dinspre Gheorghe Doja, şi nu vrea să îşi asume riscul ca o bucată de sticlă să cadă pe o maşină care intră sau iese din parcare în subteran", a explicat Lucian Popa.

Conform evidenţelor municipalităţii, până în prezent, constructorii au realizat circa 33% din construcţie. Aceştia au finalizat umpluturile din balast de la nivelul subsolului şi au ridicat stâlpii şi diafragmele în pregătirea amenajării următorului nivel.

„Până la finalul acestei săptămâni se va finaliza execuţia bazinelor de beton care vor asigura rezerva de apă a spitalului şi parcării în caz de incendiu, după care se va turna placa de beton peste primul nivel. Ulterior, va începe cofrarea planşeului peste următorul nivel", a explicat şeful DPI.

Programat să se deschidă mai repede

Lucrările de amenajare a parcării subterane sunt corelate cu cele de construire a ambulatoriului spitalului, derulate în imediata vecinătate. Investiţia, finanţată din fonduri europene, este coordonată de Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Oradea.

Construcţia policlinicii spitalului s-a derulat mai alert decât cea a parcării subterane pentru că executantul a fost obligat să pună în operă lucrări de circa 9 milioane lei înainte de sfârşitul anului 2024 ca să nu piardă finanţarea europeană.

Stadiul fizic de realizare a lucrărilor este de peste 35%. „În momentul de faţă se lucrează la armături, cofraje şi turnarea betonului la cel de-al patrulea nivel al ambulatoriului”, a declarat pentru BIHOREANUL directorul adjunct al DMPFI, Ovidiu Guler.

La fel, reprezentanţii municipalităţii speră ca lucrarea să fie predată cu cel puţin trei luni înaintea termenului contractual. „Termenul contractual de predare a lucrărilor este martie 2025, dar, conform discuţiilor cu constructorul, se doreşte terminarea acestora înainte de finalul anului 2024", a spus Guler.

O parcare cu peste 500 de locuri...

După cum BIHOREANUL a mai scris, parcarea supraetajată de lângă Spitalul Judeţean va avea 516 de locuri şi va fi amplasată pe aliniamentul străzii Gheorghe Doja, spre vest de spital, la intersecţia cu strada Salvării, urmând să fie conectată printr-o pasarelă de clădirea noului ambulatoriu.

Regimul de înălţime a parcării este de 5 niveluri. Aceasta va asigura și 21 de locuri destinate persoanelor cu dizabilităţi şi mai multe staţii de încărcare pentru autovehicule electrice.

Parcarea este realizată de asocierea formată din Drum Asfalt şi Grup Construcţii Est contra sumei de 45,854 milioane lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind bugetul Primăriei Oradea. 

Potrivit managerului unităţii, dr. Gheorghe Carp, Spitalul Judeţean din Oradea va fi primul din ţară cu propria parcare şi cu heliport, acesta din urmă fiind dat în folosinţă încă din 2015.

... şi o policlinică pentru Spitalul Judeţean

Noul ambulatoriu se construieşte în faţa corpului principal al spitalului, lucrările fiind executate o asociere condusă de Precon Transilvania şi din care fac parte încă alte 6 firme, contra sumei de 63,878 milioane lei, din fonduri europene şi bugetul Primăriei.

Suprafaţa construită a clădirii va fi de 5.491 mp, iar cea desfăşurată va fi de 30.290 mp, pe patru niveluri.

La demisol se extinde zona de acces principal în spital, care să deservească zona de ambulatoriu cu un foaier, cu birouri pentru internări/externări. De asemenea, se vor amenaja vestiare pentru pacienţi şi cadre medicale, cabinete de consultaţii şi o cale de acces separat, direct din exterior, pe latura vestică, pentru cabinetele de boli infecţioase şi pneumologie.

La parter urmează amenajări specifice de policlinică-ambulatoriu, cu o legătură cu corpul B existent, la etajul I la fel, cu precizarea că legătura cu restul spitalului se va realiza prin intermediul a trei lifturi şi o casă a scării. La nivelul etajului 2 vor fi birouri, o secţie nouă ATI la etajul 3.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Erată, pentru proști ...
... str. L. Pasteur ar trebui să fie cu sens unic de la intrare până la intersecția cu str. Soarelui, iar str. Gh. Doja de la intrarea în parcarea spitalului cu sens unic până în blvd. Magheru.
Postat 24 Mai 2024, 09:18 de KP
Minicipalitatea orădeană nu are soluții în acest caz, pentru că ...
... este formată din niște "neterminați" care au ajuns edili din cauza faptului că sunt mai proști decât asfaltul pe care-l toarnă în zona spitalului. Complicat nu-i de loc ... în primul rând, paralel cu viaductul aleii expres trebuie deschisă circulația între străzile Pasteur și Doja, obturată de un tub plubial ce poate fi acoperit cu niște dale de trecere. Apoi făcută încă o străpungere între cele două străzi, acoperind rigola ce se află imediat după intersecția unde se află "incubatorul cu gânditori" recent inaugurat. Astfel se crează, între cele două străzi, trei legături de nici 50m între ele. Apoi, cu mare entuziasm și laidă de sine, pot să apară niște "neterminați", care să ne spună că se va circula cu sens unic către spital pe una dintre străzi, respectiv invers pe cealaltă. Nu în ultimul rând, dacă Pasteur ar deveni cu sens unic de la spital în jos pe acel tronson de care spun, s-ar putea realiza o rampă de coborâre directă de pe viaduct în Pasteur, ceea ce ar elimina și tâmpenia aceea de sens giratoriu, de sus și care mărginește str. Cercului, unde trebuie să te învârți ca titirezul dacă vrei să cobori în Pasteur. Partea cea mai rea a chestiunii însă ... este că proștii fără soluții mai vor un mandat.
Postat 24 Mai 2024, 09:15 de KP
E bun drumul “expres” Ecaterina Teodoroiu
E bun si “inelul metropolitan de centura nord”, dar mai trebuie deja inca unu intre cele doua: o strapungere si intreptare a “autostrăzii” strada Branului, pana in str Izvolului si Nicolae Beldiceanu, precum si o strada de la spital si Branului, pana in str Adevarului, Piatra Craiului si Facliei. Altfel, ne doar obisnuim cu bara in bara, ca la toti le plac salarii mai mai si masini proprii, in detrimentul autobuzului…
Postat 24 Mai 2024, 06:00 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON