Lucrările pentru construirea șoselei de centură Sânmartin „bat” spre trei sferturi din volumul proiectat, în cadrul lor fiind executată o operațiune care a și dat peste cap circulația pe centura Oradea, parcurgerea distanței dintre Selgros și Metro durând zeci de minute.
Constructorii au amplasat joi primele patru dintr-un total de 12 grinzi ale viitorului pasaj peste centura orașului care fac parte din centura comunei, în zona străzii Iancu de Hunedoara.
„Finalizarea acestui pasaj este condiționată de relocarea a 6 stâlpi de înaltă tensiune care sunt situați în zonă. Relocarea lor se va face până la sfârșitul lunii ianuarie. În primăvara anului viitor vor mai rămâne de realizat hidroizolațiile și turnarea ultimului strat de asfalt pe toată lungimea variantei ocolitoare a comunei Sânmartin”, afirmă, conform unui comunicat emis de Consiliul Județean Bihor, președintele Ilie Bolojan.
Potrivit acestuia, până la sfârșitul anului curent „lucrările vor ajunge la un stadiu de peste 75%”, iar finalizarea lor ar urma să aibă loc până la începutul lunii mai.
La celălalt capăt al centurii Sânmartin, unde se lucrează la un alt pasaj, peste DN 76 Oradea – Deva, au fost montate toate cele 44 de grinzi, iar constructorii vor turna în perioada următoare placa de suprabetonare.
Ca urmare a operațiunii, joi, traficul a fost îngreunat vizibil în zonă. Un cititor a reclamat BIHOREANULUI că a parcurs distanța dintre Metro și Calea Aradului, zona Dedeman, în aproximativ două ore. „Nu înțeleg de ce nu au deviat traficul dacă știau că așa va fi. Efectiv ne-au sechestrat în trafic”, a spus șoferul.
Centura Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri, iar șoseaua va avea pe lateral o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri și va mai cuprinde două poduri, două pasaje, un viaduct, un pasaj subteran pentru bicicliști, 11 podețe și cinci intersecții giratorii.
Lucrările sunt executate de o asociere formată din firmele Construcții Erbașu, Vahostav SK (Slovacia), Drumuri Orășenești și Procons Group SRL.
Valoarea totală a investiției este de 177,238 milioane lei (cu TVA), finanțarea făcându-se din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
În prezent, Consiliul Județean Bihor derulează lucrări la 8 drumuri noi, cu o lungime totală de 68 de km: Centura Aleșd - 5,8 km, Centura Beiuș - 9,3 km, Centura Sântandrei - 5 km, Centura Nojorid - 8,4 km, Centura Sânmartin - 8 km, Centura Oșorhei - 5,8 km, Centura Biharia - 8,7 km și Inelul Metropolitan Oradea - 17 km.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.