După ce în timpul vizitei în Oradea ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat că la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş a Autostrăzii Transilvania lucrurile "au început să se mişte", ministerul a publicat un comunicat de presă prin care constructorului (asocierea a două companii spaniole, Isolux Corsan şi Corsan Corviam, cu trei SRL-uri româneşti, Consinit, Road Consulting&Design şi Via Design) îi este dat un ultimatum, mai precis data de 15 septembrie. În caz contrar, Buşe nu exclude varianta rezilierii contractului.
Şi la Oradea, ministrul Sorin Buşe anunţa că va discuta cu constructorii porţiunii bihorene a Autostrăzii Transilvania pentru demararea "în două săptămâni" a lucrărilor. În comunicatul oficial publicat ulterior se arată că Sorin Buşe a convocat la minister constructorul acestui tronson pentru a da explicaţii pentru "neîndeplinirea obligaţiilor contractuale".
"Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a constatat neîndeplinirea atribuţiilor contractuale de către constructor în privinţa Autostrăzii Transilvania, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş. Astfel, ministrul a solicitat prezenţa la Bucureşti a conducerii companiei spaniole, responsabilă de construcţia secţiunii de 60 de kilometri, pentru a decide viitorul proiectului", se precizează pe site-ul oficial al Ministerului Transporturilor.
Antreprenorul a câştigat licitaţia în urmă cu circa un an şi jumătate. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a emis Ordinul de Începere pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor în iunie 2015. Cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.
"În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuţie pe acest contract este în continuare 0%", mai precizează sursa citată.
Ca atare, ministrul crede că, în cazul în care situaţia nu se schimbă urgent, contractul nu va mai putea rămâne în vigoare. "Dacă până în data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze", a spus ministrul Sorin Buşe.
Citeşte şi: Lucrările la tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania ar urma să fie reluate "în două săptămâni"
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.