URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Ianuarie 2022, 11:32

Taxele şi inflaţia! Terminalul intermodal din Episcopia s-a "scumpit" cu 4,8 milioane euro

Lucrările de amenajare a terminalului intermodal din Episcopia s-au scumpit în jumătate de an cu 4,8 milioane euro.

Racordarea la CFR: un milion de euro!

Consiliul Local Oradea a aprobat joi, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, actualizarea valorii lucrărilor din proiectul tehnic al viitorului terminal intermodal.

Potrivit hotărârii adoptate, actualizarea s-a făcut în conformitate cu Ghidul solicitantului prin Programul Operaţional Infrastructură Mare înainte de depunerea de către Primărie a documentaţiei pentru atragerea fondurilor europene.

Concret, conform noilor indicatori tehnico-economici, costurile au crescut cu 4,8 milioane euro, adică la 14,8 milioane euro, faţă de aproape 10 milioane euro cât prevedea o hotărâre similară adoptată de Consiliul Local în urmă cu şase luni.

Conform noului HCL, creşterea costurilor a intervenit ca urmare a adăugării cheltuielilor cu taxele şi lucrările aferente racordării la linia ferată din Episcopia Bihor şi a creşterii explozive a preţurilor materialelor din ultima perioadă.

"Ca să se înţeleagă anvergura acestui proiect, vreau să spun că doar lucrările de racord la linia CFR costă undeva la peste 1 milion de euro", a declarat primarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Cu două linii ferate din şase

Construcţia unui terminal intermodal în zona gării Episcopia este un proiect mai vechi al municipalităţii orădene, ţinut la sertar ani de zile din lipsă de finanţare.

Iniţial municipalitatea orădeană şi-a dorit un proiect de amploare, cu şase linii de cale ferată, platforme de încărcare-descărcare, depozite şi altele.

Ulterior, Primăria a fost obligată să îşi revizuiască planurile, ca urmare a costurilor de circa 25 milioane euro, imposibil de acoperit chiar şi cu finanţare europeană.

În vara anului trecut, proiectul a fost redimensionat la două linii de cale ferată, în limita finanţării de 10 milioane euro, cât spera să atragă prin POIM. Acum, odată cu revizuirea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, valoarea investiţiei a crescut cu 4,8 milioane euro, sumă care va constitui contribuţia Primăriei.

Oradea ca hub logistic

Conducerea municipalităţii îşi doreşte implementarea acestui proiect în speranţa că proximitatea autostrăzii şi amenajarea viitorul terminal Cargo al aeroportului orădean vor transforma Oradea într-un hub logistic.

"Având în vedere că în scurt timp se va începe construcţia terminalului cargo de la Aeroportul Oradea, sperăm ca în cursul acestui an să începem şi construcţia terminalului intermodal, astfel încât Oradea să devină un hub de legătură între transportatorii de mărfuri atât pe cale feroviară şi rutieră, cât şi aeriană", a declarat Florin Birta.

Primarul speră că punerea în funcţiune a terminalului intermodal, care va fi scos la licitaţie cu un termen de predare de doi ani, va da un avânt parcurilor industriale orădene.

Cel puţin în teorie, firmele ar putea să îşi obţină mai uşor materia primă sau să îşi expedieze în străinătate produsele finite.

Proiectul terminalului intermodal ar putea fi implementat pe etape, pornind de la doar două linii de încărcare şi descărcare şi câteva depozite, și urmând să se dezvolte ulterior în funcţie de cererea existentă şi fondurile europene atrase.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Explicațiile venite pe linie de PNL ...
... sunt nu numai penibile cât mai ales tembele. După măscăricii ăștia ... în 2021 am avut o inflație de 48%. Păi, să-i spună asta lui Câțu, președintele lor care ne spunea deunăzi că inflația pe anul trecut nu a fost de 8,6% cât a zis BNR ... ci 2,6% cât s-a actualizat rata înainte a a se ascunde în spatele mediocrității PSD.
Postat 28 Ianuarie 2022, 12:48 de KP
Nimic nou sub soare ...
... la adoptarea oricărei hotărâri "iberale" ce stabilește lucrări publice. Proiectanții sunt precum un kaka de câine mic, peste care trece habarnismul fără efort. Beneficiarii, edili neterminați d.p.v. tehnic, economic și administrativ, aprobă orice kaka din acela mic, pentru că e mai ușor de înghițit precum unul mare. Ce e aia, la acești amatori, o sumă de 4,8 milioane Euro ... în afara acoperirii cu ușurință a diferenței, din mărirea cu 0,1% a impozitului pe proprietăți. Că nu sunt banii lor de acasă, iar orice creștere a valorilor finale înseamnă un procent mai mare de parandărăt.
Postat 28 Ianuarie 2022, 12:42 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON